אייל גולן שוב עשה את זה בגדול. התוכנית שלו בערוץ 24 "אייל גולן קורא לך", שברה את שיאי הרייטינג של הערוץ והביאה אותו לממוצעים אותם לא ידע מעודו, ולפסגות של 8.8 אחוזים ברגעים הגורליים.

מחר, יום שלישי, יתקיים הגמר הגדול של "אייל גולן קורא לך", וארבע זמרות שנבחרו מתוך כ-160 תתמודדנה על הפרס הגדול - אלבום בכורה בהפקת גולן, שבחר אותן אחת אחת, כשלצדו נבחרת שופטים הכוללת את ירון אילן, יוסי גיספן ועדי לאון. וגולן, כמו כל מאמן מנוסה מסכם יפה את העונה: "היה מרגש מאוד, היו באודישנים זמרות מעולות, היו דמעות וסיפורים מרגשים. בחרנו ארבע זמרות מעולות שהגיעו לגמר הגדול. מבחינתי זו חוויה ענקית בפעם הראשונה להנחות תוכנית בטלוויזיה ועוד להינות מזה".

"הזלתי דמעה כשאנאל שרה 'בצבא הכי חזק אלחם'"

-מהו הרגע הכי מרגש מהתוכנית שתזכור אותו בעתיד?
"כשאנאל שרה מולנו וסיפרה לנו על בעיות האכילה שיש לה. דיברנו איתה שהיא צריכה להיות חזקה, לקום כל בוקר עם חיוך ולשמור על עצמה. הבאנו אותה ל'קיסריה הקטנה' והיא שרה את 'בצבא הכי חזק אלחם למענך' והרגשנו שהיא שרה 'אלחם למען עצמי'. ומאוד התרגשנו, אני לא החזקתי את עצמי והזלתי פה דמעה".

אין תמונה
"הייתי שמח אם אתי ביטון, שני יצהרי וג'ולייטה היו מתחרות כאן בתוכנית". אייל גולן

-מאיפה באה המוטיבציה לעשות את התוכנית?
"יש את שרית חדד וזהבה בן וזמרות מזרחיות מלפני הרבה שנים. אני חושב שחסר זמרות מזרחיות עכשוויות. משום מה הן לא הולכות לתוכניות או עושות או מופיעות ומאוד רציתי לשמוע שיר חדש של זמרת מזרחית".

-מה עם אתי ביטון, שני יצהרי, ג'ולייטה?
"הייתי שמח אם הן היו באות לפה לתוכנית. אני לא יודע לאן הן היו מגיעות, הן מצוינות. אבל כאן, שניה לפני הגמר, אני חושב שכל האחת מהארבע האלה לא נופלת מהשמות שהזכרת ואני גאה שהצלחתי להביא את ארבעתן לגמר".

-אתה עומד להפיק את האלבום של המנצחת. זה מזכיר לך את מה שאתניקס עשו איתך לפני 15 שנה?
"אולי בקטנה, אבל זה לא אותו דבר. כשאתניקס פנו אלי הייתי אחרי אלבום מקורי ואלבום קאברים ואחרי חמש שנים שהופעתי במועדונים ערב ערב, כבר היתה עלי דרך במוזיקה. אני שמח מאוד לתת צ'אנס לזמרות האלה, שלא בטוח שהיו מקבלות אותו לולא התוכנית הזו".

"אומרים שרבתי עם זה ורבתי עם ההוא ויש מלחמות ויש ריבים"

אין תמונה
"מוזיקה זו לא תחרות, יש מקום לכולם". אייל גולן

-במוזיקה הים תיכונית יש זמרים שדי מהר הולכים לקיסריה ונוקיה. מה כדאי למנצחת בתוכנית לעשות?
"אני בעד שהיא תלך צעד צעד. גם אני לא עשיתי היכל התרבות, קיסריה ונוקיה בתחילת הדרך. עשיתי היכל התרבות אחרי 12 שנות קריירה. ואני לא אומר שהיא צריכה לעבור 12 שנות קריירה, אבל לדעתי היא צריכה להיות עם 3 או 4 אלבומים מאחוריה כדי שהיא תוכל לעשות את זה, שיהיה לה רפרטואר לשיר. וזה לא שאני לא מכבד את אלה שעושים אחרי אלבום אחד. מותר להם. אם הקהל בא, קונה כרטיסים ובא לשמוע - שיהיה להם לבריאות. אני חושב בדרך אחרת, בכל דבר אני אוהב צעד צעד לעשות".

-יש לך כיום מעמד של הזמר הכי מצליח בארץ, אתה מרגיש שמתחרים בך? מחקים אותך?
"אני לא רואה את המוזיקה כתחרות. אם הייתי רואה אותה כתחרות אולי הייתי חושב שיש לי מתחרים. אני רואה את המוזיקה כמשהו שיש בו מקום לכולם. יש את משה ויש את דודו ויש את קובי. ויש את הותיקים יותר, יש את שלומי ויש את חיים. יש מקום לכולם, עומר הצעיר וליאור שעשיתי איתו דואט, והם ממלאים את קיסריה והיכל התרבות. אני לא עוסק בתחרויות. אני עוסק אך ורק בעצמי. אני נהנה לעשות את המוזיקה שאני עושה, הקהל שלי אוהב את זה. אני לא יודע, גם אומרים שרבתי עם זה ורבתי עם ההוא ויש מלחמות ויש ריבים".

"כבר שמונה שנים מציעים לי ללכת לאירוויזיון ואני לא רוצה ללכת"

אין תמונה
"המבקר הכי טוב שלי זה אני עצמי". אייל גולן

"הוכחתי בתוכנית הזאת שלא רבתי עם אף אחד, כולם היו פה, כולם היו אורחיי, עם כולם שרתי ונהניתי, ואני שמח שאירחתי כאן את כל הזמרים מהז'אנר וחיבקתי את כולם. אין אצלי תחרות במוזיקה. גם הציעו כמעט כל שנה בשמונה השנים האחרונות שאלך לאירוויזיון ואני לא רוצה ללכת לאירוויזיון, כי אני לא חושב שאפשר למספר מוזיקה במספרים. מוזיקה זה כל אחד והטעם שהוא אוהב. יש אנשים שיותר אוהבים את השירים של משה (פרץ) ופחות אותי וזה בסדר, ויש כאלה שיותר אוהבים אותי ופחות את משה, וזה בסדר, כל אחד והטעם שלו. ויש לכולם מקום, תאמין לי".

-מרגול אמרה שהביקורת על המוזיקה הים תיכונית תשפר אותה, כי יחפשו כיוונים חדשים. באלבום שלך אפשר כבר לשמוע כיוונים חדשים. אתה מסכים איתה?
"המבקר הכי טוב שלי זה אני עצמי. חוץ מזה אני לא מקשיב לביקורות. אני מבקר את עצמי לטוב ולרע ותאמין לי שיש לי ביקורת עצמית גבוהה מאוד. חוץ מזה אני לא מקשיב לביקורות".

"אני בן 20 פלוס 20 שנות ניסיון"

-עד כמה זמרים שמודים לאלוהים על הבמה באמת מאמינים וכמה מזה נועד לרצות את הקהל?
"אני עושה את זה מתוך אמונה. אני כל שנה נוסע לאומן, לקבר של רבי נחמן. אני די מחובר לדת, עושה קידוש כל יום שישי, מניח תפילין כמעט כל יום, אני מחובר לדת. אני רוצה להאמין שמי שעולה לבמה ונושא תפילה או שר על דת באמת עושה את זה כי הוא מאמין ולא בשביל הקהל, אני רוצה להאמין ככה".

-אתה מגיע לגיל 40. מרגיש את המשבר המפורסם?
"אתה יודע בן כמה אני? אני בן 20 פלוס 20 שנות ניסיון. זה הגיל שלי. אני בנפש שלי בן 20. אני מרגיש צעיר בנפש שלי ואני מרגיש, תודה לאל, ישתבח שמו, בתקופה הכי טובה בקריירה שלי. אני רוצה לעשות, ואני רוצה להמשיך לעשות. זהו, הגיל הוא רק מספר".

"נשבע לך שלא בא לי להיות ראש ממשלה"

אין תמונה
"אם הייתי ראש ממשלה הדבר הראשון שהייתי עושה זה להחזיר את גלעד שליט". אייל גולן

-אם הייתי נותן לך להיות ראש ממשלה לשבוע, שבועיים, חודש, מהם הדברים הראשונים שהיית עושה?
"הייתי עושה הכל, אבל הכל, כדי להחזיר את גלעד שליט הביתה. אבל אני אגיד לך את האמת, לא בא לי להיות ראש ממשלה, נשבע לך שלא בא לי להיות ראש ממשלה, ממש לא. אני לא פוליטיקאי, אני ממש לא פוליטיקאי, אז אני ממש לא יכול להיות ראש ממשלה. מה שאני עושה הכי טוב זה לשיר ולשמח אנשים. בזה אני מצטיין. אז אני משאיר את כל ניהול המדינה בידיים של מי שבאמת מומחה וצריך לעשות את זה. אני רק במוזיקה, אבל אם היו אומרים לי שיש לי בחירה אחת לעשות כרגע, הייתי עושה הכל כדי להחזיר את גלעד הביתה".

-מה אתה מאחל לגולשים לקראת פסח?
"חג שמח וכשר, ואני מאחל לתושבי הדרום שיעברו את החג הזה בשקט ועם אהבה גדולה ושנדע רק שמחות במדינה".

>> משה פרץ בדואט עם יניב בן משיח: "אחרי ככלות הכל"