להקת טרי פויזן אירחה אמש את אמילי קרפל בהשקה החגיגית של אלבום הבכורה שלה במועדון "קלרה" בתל אביב. בשוק מוזיקלי המכור למסגרות והגדרות, טרי פויזן הן פאזל משתנה שבפועל התגבש רק בשנה האחרונה להרכב שהקליט את האלבום: הזמרות לואיזה ופטיט, הגיטריסטית אנה, הקלידנית גילי סער, עידן (ברונו) גרייף המעבד המוזיקלי, המנגן בסיטסייזרים וסינטי בס בהופעות, והמתופף איסר טננבאום, החולק את זמנו בין טרי פויזן והמשך פעילותו בלהקת רוקפור.

"עשינו הכול הפוך", אומרת לואיזה קהאן. "העבודה על האלבום נכנסה להילוך גבוה רק אחרי שצברנו תאוצה בהופעות, ויצרנו קונספט ויזואלי והגענו לקהלים גדולים בארץ ובעיקר בחו"ל".

אנה: "בתחילת הדרך, לפני שלוש שנים בערך, הייתה היענות הרבה יותר גדולה כלפינו באירופה מאשר בארץ. אנשים בתעשייה שם שמעו שירים שלנו במיי ספייס, התלהבו מהלוק שלנו. התחלנו לקבל הצעות להופיע במועדונים, אחר כך בפסטיבלים, וגם כיום אנחנו נוסעות להופעות בחו"ל פעם-פעמיים בחודש בממוצע למרות שגם בארץ הקהל נפתח אלינו בצורה מדהימה".

"לא שינינו את הכיוון המוזיקלי, לא התפשרנו והגענו לערוץ הילדים"

גילי סער: "זה די מדהים, כי בתכלס לא שינינו את הכיוון המוזיקלי. לא התפשרנו, או התחלנו לשיר בעברית במקום באנגלית, אבל הרדיו התחיל פתאום להשמיע אותנו בטירוף. הופענו לא מזמן בערוץ הילדים. כאילו, הכי לא מה שחשבנו שנגיע בתחילת בדרך, והם היו באטרף. שרו איתנו כל מילה ב 'Smack Snack'. אין לי הסבר לזה, מעבר לשמחה גדולה שזה קרה".

-הפריצה קרתה דרך ההופעות.
ברונו
: "ברור לנו שההופעות החיות עשו את כל העניין, וגם החימום לדפש מוד תרם את שלו. במשך שנים לא הייתי נרדם בלי לשמוע את האלבום 'Speak and spell' של דפש מוד, כשוינס קלארק עוד כתב להם את השירים ודייב גאהן היה ילד שניסה לשיר ולא ממש הצליח. מצד שני, כולנו אוהבים לשמוע להקות רוק עם גיטרות ואנרגיות מטורפות. רצינו לשלב אנרגיות של רוק בעטיפה אלקטרונית, ולקח לנו הרבה זמן לממש את החלום הזה.

"כדי להישמע כמו שהאמנו שאנחנו צריכים להישמע, היינו חייבים להפוך מלהקה של קלידים אלקטרוניים נטו להרכב שמנגן לייב, עם הגיטרות של אנה והתופים של איסר טננבאום. הכניסה שלו להרכב הייתה, בדיעבד, השינוי הגדול שחיכינו לו. זה לא סתם שמרגע שאיסר הצטרף הכול התחבר יחד, מהפריצה בהופעות והשמעות גם בארץ ועד השלמת האלבום. הוא היה, כנראה, החתיכה החסרה בפאזל".

"בהתחלה הייתי נשמעת כמו אורגן קסיו על בטריות"

גילי סער: "אני יכולה להעיד על עצמי שההתפתחות שלי כמוזיקאית, בעיקר נגנית, הייתה מדהימה. בהתחלה הייתי נשמעת כמו אורגן קסיו על בטריות. זה היה בית ספר מעולה עבורי".

לואיזה: "הבנות פשוט למדו לנגן".

-המראה החיצוני של ההרכב מאוד דומיננטי.
אנה:
"אנחנו לא הרכב אוונגרד. תמיד רצינו להגיע לקהלים גדולים, ואין ספק שהחיצוניות זה חלק מהקטע. מה שכן, המראה שלנו הוא לא המצאה או גימיק. כל אחת מתלבשת בהתאם לאופי האמיתי שלה. גילי היא דיווה, אני הגותית הקולית, לואיזה מוטרפת, פטיט היא סוג של חייזר".

-כמה זמן ייקח לכן להגיע לאלבום שני?
לואיזה:
"בתוך שנה אנחנו רוצות להשלים עוד אלבום. התבשלנו הרבה זמן, אבל עכשיו זה בקטע של הכול ומהר ועכשיו".