פאולה ולשטיין בהופעה שלומי שבת (צילום: עודד קרני)
"האלבום שלי ייצא קודם בישראל, פה זה הבית". פאולה ולשטיין | צילום: עודד קרני

לפני שלוש שנים התארחה פאולה ולשטיין, אז מודחת מהעונה השביעית של "כוכב נולד" בהופעה של שלומי שבת בקיסריה. רגע השיא באירוח שלה היה כאשר שבת והנגנים ירדו מהבמה, והשאירו את ולשטיין הצעירה מול אלפי צופים לשיר ולנגן לבדה את השיר "My My". חלק מהקהל של שבת, שהכיר את ולשטיין ואת השיר מ"כוכב נולד", שר איתה את המילים. היתר עשו כבוד.

מאז הספיקה פאולה ולשטיין לעזוב את ישראל ולחזור לניו יורק, להופע עם הרכב בארה"ב ובמקומות נוספים בעולם, להקליט אלבום בכורה באנגלית ולנחות שוב בישראל כדי להתכונן להוצאתו כאן. "בשנים האחרונות כתבתי שירים", מספרת ולשטיין. "חלק בעצמי וחלק עם כותבים כמו ג'סי האריס שכתב באלבום הראשון של נורה ג'ונס, וג'ף כהן, שכתב שני להיטי קאנטרי מטורפים בארה"ב".

"עבדתי עם המפיק המוזיקלי של ביורק"

-ואיפה הדברים עומדים?
"האלבום עוד לא יצא. סיימתי מיקסים לפני חמישה ימים ולפני יומיים נחתתי בארץ. הקלטתי אותו בניו יורק עם אנדי בורדווין וגילברט גילמור, שני מפיקים מוזיקליים שהפקתי איתם ביחד. בורדווין עבד עם ביורק על האלבום האחרון שלה. הסגנון שלי הוא בעיקר פופ-רוק עם השפעות שונות אבל אני מעדיפה שכל אחד יאזין ויחליט מה שהוא רוצה. יש לי הרכב מצויין: המתופף ארון קומס מה'ספין דוקטורס', דניאל אורי הבסיסט, גילברט גילמור גיטריסט ובן אנטליס מתופף וזמר שאני גם שרה איתו דואט שנקרא 'Electric Step' וכתב איתי כמה שירים. עכשיו אני צריכה להחליט על סדר השירים, ועוד אין לאלבום עטיפה ושם".

פאולה ולשטיין פרומו (צילום: מייקל לופינצצי)
"כתבתי והלחנתי אלבום ראשון ואני ממש מתרגשת". פאולה ולשטיין | צילום: מייקל לופינצצי

-איך האלבום ייצא?
הוא ייצא בארץ קודם ואחר כך בארה"ב ובשאר העולם.  עוד לא החלטתי אם אעשה אותו אינדי בעצמי או דרך חברת תקליטים בארץ. אני מרגישה כמו תיירת, רק הגעתי, ואני מנסה לפענח מה הולך פה. תכלס לא הייתי פה שנה חוץ מכמה ימים בחורף. אני גם הולכת לעשות כמה הופעות בקיץ הקרוב. אני הכי שמחה ומאושרת מהאלבום. לקח לי הרבה זמן לבחור שירים ולחשוב על ההפקה וזה מה שהיה לי הכי חשוב. השקעתי בו את כל כלי ואני מאוד שמחה מאיך שזה יצא".

-בואי נחזור רגע להופעה עם שלומי שבת בקיסריה, 8 באוגוסט 2009.
"מה, היית שם? אני זוכרת ששרתי את 'My My', שיהיה באלבום. היה כיף אדיר ושלומי היה מקסים. הוא ביקש ממני את השיר הזה ואמרתי, מה, אשיר לבד בקיסריה באנגלית? אבל היו אנשים בקהל ששרו איתי ומחאו כפיים לפי הקצב, וזה היה כיף אדיר. השיר הזה מטייל איתי בכל העולם. ניגנתי אותו במונטה קרלו, סינגפור ופיליפינים, בכל מקום שהופעתי כי הוא הכי מתחבר לקהל".



-ומה עשית אחרי "כוכב נולד"?
"חזרתי לניו יורק. אף פעם לא ממש הגעתי לגור בארץ, באתי רק לתוכנית וחזרתי לניו יורק. וואו, זה היה לפני שלוש שנים, איך הזמן טס. היתה לנו הופעה גדולה בפסטיבל הפסנתר בניו יורק ומשם המשכתי להופיע עם הרכב בארה"ב כשכל החומר באנגלית וגם כמה שירים בעברית, כי כיף לי להגיד שאני ישראלית וממש מחוברת לארץ. זו אחת הסיבות שבאתי עכשיו לתקופה. אבל רוב ההופעה שלי שם היתה באנגלית, כי קשה לאנשים לעכל עברית הרבה, כי הם אמריקאים. עשינו שם טורים, הופענו באסיה - פיליפינים וסינגפור ובאירופה במונטה קרלו ובקנדה".

-איך הגעת למקומות האלה?
"בזכות "כוכב נולד" הדרכים ממש נפתחו בעולם. יש הרבה יהודים בעולם שהכירו אותי מהתוכנית והזמינו אותי להופעות. באסיה זה היה שגרירויות ישראל - הופעתי מטעם השגרירות וגם במועדונים, שילבנו עשינו את שניהם".

פאולה ולשטיין פרומו (צילום: מייקל לופינצצי)
"הופענו במונטה קרלו, סינגפור, הפיליפינים, ארה"ב וקנדה". פאולה ולשטיין ולהקתה | צילום: מייקל לופינצצי

-ומה אחרי האלבום?
"אני מקליטה דואט עם דוקטור ג'ון, ההוא מ-'Right Place Wrong Time', פסנתרן מניו אורלינס ואיש וודו, שניגן עם לאונרד כהן, ג'וני מיטשל והרולינג סטונז. אנחנו עובדים על דואט שייצא יותר מאוחר, אחרי האלבום".

"בחיים האישיים יש לי קורה משהו מאוד מגניב עכשיו"

-מה עוד חדש בחייך?
"נחתתי לפני יומיים ואני הכי שמחה להיות בארץ, ללכת לים, לאכול את האוכל הכי טעים בעולם. בחיים האישיים יש לי קורה משהו מאוד מגניב עכשיו, אבל אני לא יכולה לספר עליו. מה שחשוב זה שיאהבו את המוזיקה שלי ואולי זה ישנה כמה דברים".

-לכמה זמן תישארי פה?
"כרגע אני עוד לא יודעת לכמה זמן באתי. באתי לתקופה ונראה, אולי אצטרך לחזור לניו יורק באוקטובר, עוד לא יודעת. המשפחה שלי פה כולה. הם כמובן מאוד שמחו שבאתי, במיוחד אמא שלי. יש את המשפחה האמיתית פה ומשפחהשל חברים ולהקה בחו"ל. כישראלית זה נורא קשה, כי הקהל שלי שם וגם פה בגלל 'כוכב נולד'. נחשפתי פה להמון אנשים וקשה מאוד לעשות את שניהם. האלבום זו פעם ראשונה שאני מוציאה משהו בארץ ואני מאוד מתרגשת".

>> ג'קו אייזנברג חוזר לשיר: "רציתי אשכרה להתאבד"