אם מסתכלים לרגע מעבר לישבן, לחזה, לשיר גס כמו "אנקונדה", לקליפ-המילים עם הסממנים הנאציים, לקליפ הסאדו עם טריו הראפרים ושאר הפרובוקיות, מקבלים את ניקי מינאז' הזמרת, היוצרת וכוכבת ההיפ הופ, שהוציאה באלבומה השלישי "The PinkPrint", את האלבום הכי טוב שלה עד היום.

כך לפחות טוענים מבקרי מוזיקה באתרים ובלוגים נחשבים שכבר האזינו לאלבום וקובעים שמינאז' גם מצליחה למצוא את האיזון הנכון בין ראפ לבין פופ, וגם מגישה אסופת שירים שהיא הכי אישית וחושפנית שלה עד היום, והפעם לא מדובר בחשיפה של הגוף שלה, שעבר אי אלו ניתוחים פלסטיים עד היום, אלא דווקא בשיר הפותח, "All Things Go", בו היא מספרת, כזכור, על הרצון להיות אמא, על רגשות אשם בגלל קרוב משפחה, בן דודה ניקולס טלמאקו, שנרצח לפני שלוש שנים בברוקלין, ואפילו חושפת שעברה הפלה לפני 16 שנה, כלומר בגיל 16.

אז מה אומרים המבקרים על אוניקה טניה מאראג', שחגגה בשבוע שעבר את יום הולדתה השלושים ושניים? במגזין האיכות הנחשב "פיצ'פורק" כותבים עליה: "זה אלבום שמתריס כלפי המעריצים. זה לא עוד אלבום של ניקי מינאז' כוכבת ההיפ הופ והדאנס, אלא אלבום של אוניקה מאראג', וזה אלבום רציני, שמבקש שיתייחסו אליו ברצינות... האלבום שוב מעלה את שאלת 'הראפרית הטובה בעולם'.. היא מתייחסת לחייה האישיים וסוגרת חשבונות עם אקסים...היא שרה על צריכת כדורים.. היא עושה ראפ מנקודת המבט של הילד המשוגע שיש לה בראש..".

גם ב"בילבורד" מציינים: "יש אמנים שכל חייהם מנסים להגיע לאלבום הכי אישי שלהם. מינאז' עושה זאת כבר באלבמה השלישי, כשהיא שרה על אהבה ומשפחה מחוץ לתהילה. האלבום עומד בנקודה המתוקה שבה דמות חשופה וסאונד מיישרים קו. החיבור הזה מרחיב את נקודת המבט לא על ניקי מינאז', כי אם על אוניקה מאראג'. מינאז' השיגה את מה שחיפשה, למרות הספקנות שאחזה במלעיזים. היא הניחה את היסודות לראפריות אחריות שיבואו בעקבותיה (בהתייחס לשם "PinkPrint" לעומת "BluePrint"). האלבום מתקדם מאוד מבחינת הבגרות שלו, ועדיין שומר על קשר עם נקודת ההתחלה שלה. והיא צדקה: היורשים שלה יוכלו ללמוד ממנה. מוקדם לומר אם זו קלאסיקה, אבל זהו אלבומה הטוב ביותר. מינאז' הצליחה לעשות ראפ על הסיפור האישי שלה ולהעלות למעלה בעיות איתן התמודדה בחייה, וטיפלה בהן באמצעות החשיפה הכי גדולה שלה עד היום".

במגזין "היפ הופ די אקס" נכתב על מינאז': "בשנה האחרונה היא הוכיחה שהיא יכולה לעשות הכל, ולעשות את זה טוב בצורה קיצונית. באלבום שלה אוחז בכותבי השירים חיידק הכנות והחשיפה, וההפקה המוזיקלית מקבצת כמה מהאגדות המודרניות של תעשיית המוזיקה..". ב-"Exclaime" נטען: "ניקי מינאז' מצאה את האיזון שלה. הלהטוטים שלה בין ההתחייבות ליצור פופ לציפיות ממנה לעשות ראפ, סוף סוף נוחתים על הקרקע של עמק השווה, משאירים אותה יציבה ומחוזקת. כראפרית היא חוזרת כאן לשורשים שלה. אחרי כל הסינגלים המצליחים ועם רשימת אורחים מפוארת הציפיות היו גבוהות וניקי עומדת בהן".

מתוך האלבום "The PinkPrint":

All Things Go

Anaconda

Feeling Myself עם ביונסה

Only עם דרייק, כריס בראון וליל וויין

Get On Your Knees עם אריאנה גראנדה

Pills N Potions

Bed of Lies עם סקיילר גריי

Favorite עם ג'רמיה

Buy a Heart עם מיק מיל

Nicki Minaj - Buy a Heart (feat... by abzzzMusic

Trini Dem Girls עם לאנצ'מאני לואיס