אבי בן אבו פרומו (צילום: אבי רוקח)
מברוק על הסינגל. אבי בן אבו | צילום: אבי רוקח

אבי בן אבו, בן 23 מאשדוד, בוגר ישיבה תיכונית והתזמורת האנדלוסית, ומחביבי הקהל בעונה האחרונה של "כוכב נולד", מוציא הבוקר את השיר  "ככה לא עוזבים", שכתב והלחין תומר ממיה ועיבד מוזיקלית ניצן קייקוב.

זהו סינגל בכורה לבן אבו מתוך אלבום ראשון אותו הוא מקליט בימים אלה, אחרי שחתם בחברת ניהול האמנים החדשה של רונית ארבל, נעמי אלשך ושמוליק רוזנברג. האלבום יכלול שירים של כותבים ומלחינים מהמיטב, לצד שירים שבן אבו יוצר בעצמו. הראשון מביניהם כבר הוקלט.

-מתרגש, אבי?
"וואו, אין דברים כאלה. לשמוע את עצמך ברדיו בסינגל ראשון זה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. אני עדיין רץ בין האולפנים וזו התרגשות שאני מקווה שתימשך כמה שיותר, שאתרגש כל הזמן. עברתי תהליך וחוויה ענקית בכוכב נולד, עשיתי קפיצת מדרגה ענקית מבחינתי. עכשיו אני יוצא החוצה כשווה בין שווים וצריך קרש קפיצה גדול. לכן כל שיר אני בוחר ואוסף כשלכל מילה יש משמעות, הכל שייך לך, גם אם לא אתה כתבת, זה תהליך עצום. אני עכשיו כבר בהקלטות של השיר השביעי באלבום ואנחנו מעריכים שהוא ייצא בין פברואר לאפריל".

"שיר שידבר לכל הגברים שנפגעו וזרקו אותם"

-ספר על השיר החדש.
"כתב אותו תומר ממיה מתוך סיפור אישי שעבר עליו. השיר נקרא 'ככה לא עוזבים' וזה גם משפט המחץ בפזמון. זה שיר שידבר לכל הגברים שנפגעו וזרקו אותם, על הרגע שאחרי שזרקו אותך, של איך עשית לי את זה, כי ככה לא עוזבים".

-אותך זרקו?
"למזלי לא יצא לי. אני במערכת יחסים של שש שנים, מגיל 17 אני עם החברה שלי מור, משדה עוזיה, שכיום היא סטודנטית שנה שלישית באוניברסיטה ועובדת במקביל ומנהלת איתי מערכת יחסים. בקרוב אני מקווה שנעבור לגור יחד, וזה יקרה כשנרגיש הכי בסדר בעולם, מאה אחוז, ורק אז זה יקרה. צריכים למצוא את המקום הנכון ולהשקיע חסכונות. אהבה זה יפה, אבל בית לא קונים באהבה".

"אבי בן אבו זה אומר להיות רוקר מזרחי"

-שרת בתוכנית את "גברים בוכים בלילה" ועכשיו אתה ממשיך עם שיר דומה.
"כן, זה 'גברים בוכים בלילה' חלק ב' ואני מקווה שיצחקו הגברים כל הלילה וכל היום. אני מקווה לגעת באנשים דרך השירים ולהעביר להם מסר, שיזדהו עם הנושא של השיר ויבינו אותו לעומק ויקבלו ממנו משהו לחיים - זו תהיה גאווה בשבילי. ראיתי בערוץ 24 את התוגנית 'מעריץ מס' 1, על בחור שהשירים של סאבלימילנל שינו לו את החיים ממש לטובה, ואני מקווה לעבור בנקודה הזו ולהצליח לגעת באנשים, משהו שאני יכול לתרום לקהל מעבר לשבת ולשמוע".

-מה צפוי באלבום שלך מבחינה מוזיקלית?
"זה יהיה דיסק מאוד מגוון. אתה היית הראשון שבביקורת שלך הכתרת אותי כאבנר גדסי החדש וזו מחמאה ענקית להיות גדסי, אבל יותר מחמיא לי להיות אבי בן אבו, שזה אומר להיות רוקר מזרחי. באלבום יהיה גם רוק וגם בלדות וגם שירים ים תיכוניים הארד-קור. יהיו שירים שאני נורא מחובר אליהם. יש כמה שאני כתבתי, הראשון שכבר הוקלט הוא 'חוזרת אלי', שנכתב עם קפה וגיטרה בלילה, כשאתה לא מאמין שמשהו יקרה ופתאום יוצא שיר, ואז אתה מקבל למוע אותו עם העיבוד מוקלט וזה כזה וואו".

"בכוכב נולד הורדתי הילוך כשהתחרתי בחברים שלי"

עידן עמדי (תמונת AVI: כוכב נולד)
"עידן עמדי הוא נסיך ולא רק של בנות צעירות" | תמונת AVI: כוכב נולד

-אתה בקשר עם החבר'ה מכוכב נולד?
"אני עם רובם בקשר, משתדל כמה שיותר, מעורה במה שהם עושים ומנסה לעזור במה שאני יכול. אפילו הייתי בהשקה של שאולי וקנין הלא רשמית כי בהשקה הרשמית הייתי במילואים. אני משרת בגדוד צנחנים, אחרי שבסדיר הייתי לוחם ביחמ"מ".

-אז מי החייל הגיבור, אתה או עידן עמדי?
"עידן עמדי הוא גיבור אמיתי כי הוא בן אדם מקסים וחבר אמיתי ושומר על קשר ודואג לכולם".

-אף פעם לא היתה ביניכם תחרות?
"בכוכב נולד הגעתי למצב שהרגשתי שאני מתחיל להתחרות בחברים שלי וזה לא מצא חן בעני וגרם לי להוריד הילוך. אני לא יודע אם הפסדתי בגלל זה, אבל כשיצאתי מהתוכנית הרגשתי שזה בסדר, שאני במקום טוב. בשבילי פה נגמרה התחרות ונשאר לי לעבוד עם עצמי על כמה אני יכול להשתפר ולהביא את עצמי לבמה ולא מול אחרים, כי אני מאמין בכולם שם, במיוחד בעידן. הוא נסיך לא רק של בנות צעירות, הוא בן אדם כזה".

"עוד כמה שנים מקווה שתשאל על האלבום ה-20 שלי"

-אז עפת כי פחדת או לא רצית לנצח?
"נתתי את כל כולי בכל שיר. ביום ההוא לא הלך לי לי כלום, וזה קורה, יש ימים כאלה, אחרת משהו לא תקין. כולם רוצים לנצח וזה בסדר לאן שהגעתי. כשאני מנתח את הדברים אחרי שהודחתי אני בודק מה הבאתי ומה הצלחתי להעביר, דברים שרציתי שיעברו, ואני שמח על זה".

-אז מה יהיה?
"אני מקווה שתשאל אותי עד כמה שנים מה קורה עם האלבום ה-20 שלי".

>> עומר אדם בשיר חדש: "נצח לצדך"