אין תמונה
"דווקא אהבנו גברים עם חולצות פלאנל. אייס אוף בייס" החדשים

הדור שגדל בשנות ה-90 מתחלק פחות או יותר לשניים – אלה שאת החינוך המוזיקלי שלהם קיבלו דרך האזנה לטוני פיין, נועם גילאור, רז ניצן ועופר נחשון ברשת ג', ואלה שהעדיפו את קוטנר וחבריו בצה"ל 2 וגלגלצ.
עבור הראשונים זה היה עשור בלתי נשכח, בו פרצה מוסיקת הדאנס בכל עוצמתה ללב המיינסטרים, על אפם וחמתם של היושבים ביפו. הרי למי מבינינו לא זרוק בבית איזה עותק מאובק של אחד מאוספי Hitman, מי מאיתנו לא מעלה חיוך כש-"Sing Hallelujah" של ד"ר אלבן מושמע בעוד חתונה (כן, גם ב-2010), ותודו שעד היום "What Is Love" של האדאווי נשמע לא רע בכלל.

אבל כגודל הצלחה באה גם הנפילה הגדולה. "2 unlimited" למשל החליטו לפרק את החבילה ב-1996 עקב חתול שחור שעבר בין הזמרת אניטה לראפר ריי, זאת אחרי הצלחה גדולה באירופה ובארה"ב. "סאש!" לקחו הפסקה אחרי אלבום כושל בתחילת העשור הקודם, האדאווי היה עסוק בעיקר בלמחזר את "What Is Love", ו"אייס אוף  בייס" הפסיקו לתפקד פחות או יותר ב-2002 אחרי עוד אלבום לא מוצלח.

מסיבת כיתה מהניינטיז, מודל 2010

ומה שלום רופא השיניים המפורסם? הוא המשיך לפעול הרבה אחרי "Sing Hallelujah", אבל כמו השניים ללא גבול חוזר בימים אלה עם להיט חדש, ולא רק הוא. גם הוונגהבויז, דיג'י בובו, סאש!, קורונה, האדאווי, בליני וקריסטל ווטרס הוציאו לאחרונה סינגלים חדשים, ומעל כולם אייס אוף בייס, אולי הסמל הגדול ביותר של שנות ה-90, עובדים על קאמבק בימים אלה.

אז זה הזמן להוציא את החולצות של "גזוז" מהבוידעם, להחליף סוללות בדיסקמן, לענוד את שרשראות המוצץ ולשמוע את האמנים הגדולים של מסיבות הכיתה בניינטיז מודל 2010.

Ace Of Base - Mr Replay
בטח לא שמעתם על "Da Capo", האלבום האחרון שהוציאה להקת אייס אוף בייס משבדיה ב-2002. כמו כל האלבומים שיצאו אחרי "The Sign" האל-מותי, גם "Da Capo" לא זכה להצלחה מסחררת, ואחריו יצאה הלהקה להפסקה. ב-2007 הודיעה לין, האחות הבלונדינית לבית ברגרן, על פרישה ולאחרונה החליטה האחות ג'ני לפרוש לטובת קריירת סולו. הפרישה של השתיים לא הטרידה את ג'ונס ברגרן ואולף אקברג, הצלעות הגבריות בהרכב, שהיו נחושים להחזיר את המותג אייס אוף בייס לגדולתו, במיוחד נוכח הסינגל "אלחנדרו" של ליידי גאגא, שמאד מזכיר את מתכון הלהיטים של הלהקה והחזיר אותם לאחרונה לתודעה. השניים גייסו שתי זמרות חדשות בשם קלרה וג'וליה והאלבום החדש של אייס אוף בייס (שמעתה תיקרא אייס.אוף.בייס מטעמים משפטיים) ייצא בסתיו. בינתיים דלף לרשת קטע ראשון מתוכו בשם Mr. Replay, שעדיין לא ברור אם הוא יהיה הסינגל הראשון של הלהקה המתקאמבקת.

דוקטור אלבן (צילום: Lars Baron, GettyImages IL)
אפריקה פוערת פה גדול. ד"ר אלבן פותח מחדש את הקליניקה | צילום: Lars Baron, GettyImages IL

Dr. Alban-Hello South Africa
כתבי המוזיקה הישראלים, שאוהבים להזיל ריר על כל נפיחה של הרכבים כמו "muse" ושבשבילם שנות ה-90 הן קודם כל "מהפכת" הרוק מסיאטל (מה שלום ה"מהפכה" הזאת באמת?!), נותנים בדרך כלל את ד"ר אלבן כדוגמא לכל מה שהיה רע בשנות ה-90'. האמת שאני לא זוכר מתי שמעתי לאחרונה שיר של פרל ג'ם ברדיו, לעומת אלבן, שאין כמעט שבוע בו לא נשמע מגלי האתר איזה Sing Hallelujah או "It's my Life" במסגרת רגע של נוסטלגיה. רגע לפני שריקת הפתיחה של המונדיאל שיחרר אלבן את גרסת 2010 ללהיט שלו ב-1990Hello Africa" ", כשהפעם התאים אותו לנסיבות כמובן ויצר קטע שעולה על המקור בכמה רמות.

Vengaboys & Perez Hilton - Rocket to Uranus
הולנד הייתה אחת המדינות שסיפקו את מיטב הרכבי הדאנס בעשור האחרון של המאה הקודמת. אחד מההרכבים הללו הוא ה-Vengaboys עם הישג מרשים של 8 להיטים ב-Top 20 הבריטי, מתוכם 2 במקום הראשון. אחרי דממת אלחוט שנמשכה 9 שנים חוזרת הרביעייה, שאף פעם לא לקחה את עצמה יותר מדי ברצינות, ומשתפת פעולה עם אייקון הרכילות, פרז הילטון, בסינגל שגם אתם לא אמורים לקחת ברצינות אלא רק לרקוד לצליליו בהנאה.

Ray & Anita-In Da Name Of Love
אם השמות ריי ואניטה לא אומרים לכם יותר מדי, השם 2 unlimited כבר בטח מזכיר לכם נשכחות. עקב בעיות משפטיות החליטו חברי הצמד להשתמש בשמותיהם הפרטיים ולבצע קאמבק מרשים במולדתם הולנד עם סינגל שזכה להצלחה גדולה בראשית השנה. יאמר לזכותם, שהשניים לא נפלו לבור של "no ,no ,no, no there's no limit" ויצרו סינגל עם סאונד מעודכן, גם אם לפעמים ריי נשמע קצת מיותר.

אין תמונה
מתים על "אין גבולות" של סיוון. טו אנלימטד, 2010

Haddaway-you gave me love
האמת, שהסינגל החדש של Haddaway מזכיר מאד את What Is Love רק משופצר בסאונד עדכני. זה ככל הנראה לא יעזור לו להשתחל שוב לעשרת הגדולים בבריטניה כפי שעשה עם ארבעה סינגלים מוצלחים בין השנים 1993 ל-1994.

SASH! Feat Jessy-All Is Love
בדומה לאייס אוף בייס, גם לסאש! לא הייתה שנה מוצלחת ב-2002. אחרי אלבום בינוני בשם S4 לקחו שלישיית Sash!  הפסקה של 6 שנים וחזרו ב-2008 עם להיט ענק בשם Raindrops, שהגיע למקום ה-9 בבריטניה, בו חיברו בין הלהיט הגדול שלהם מ-96, Encore Une Fois, לקטע בשם Raindrops של ההרכב הבריטי stunt. בקרוב ייצא להם סינגל נוסף בשם All Is Love, הפעם עם הזמרת ג'סי מבלגיה. האמת, שמדובר בקטע רגוע יחסית ללהיטי הענק שלהם Encore Une Fois ו-equador בשנות ה-90, שהופך את הקאמבק הזה לדי מאכזב.

חדשה מרעישה: דיג'יי בובו יפרוש ב-2012

Dj Bobo-Rool Up
כאן לא מדובר בקאמבק אלא סתם בשם שמזכיר נשכחות ופועל בלי הפסקה משנת 1989. לאחרונה מוציא בובו, שנחשב לאליל במשולש גרמניה-אוסטריה-שוויץ, את הסינגל ה-36 (!) שלו. אגב, לא נותר לכם יותר מדי זמן להתענג מבובו, שלאחרונה הודיע ששנת 2012 תהייה שנת הפרידה שלו מהבמה.

דיג'יי בובו (צילום: Dave Hogan, GettyImages IL)
אליל במשולש גרמניה-אוסטריה-שוויץ. דיג'יי בובו | צילום: Dave Hogan, GettyImages IL

Corona – ANGEL
כן כן, זאת מ- This is The Rhythm Of The Night משחררת גם היא סינגל חדש שלא משאיר זכר לצלילי היורודאנס של שנות ה-90. "Rhythm Of The Night", הוא לטעמי להיט הדאנס שמסמל יותר מכולם את שנות ה-90, בטוח ש-Angel לא יגיע לרבע מההצלחה ההיא.

גם ה"סמבה" וה"צועניה" פה

Bellini-Samba All Night
Samba De Janeiro, אחד מהלהיטים הגדולים של קיץ 1997, רשום על שמם של בליני, שלמרות השם והסגנון הברזילאי מדובר ב-100 אחוז הפקה גרמנית. כעת הם לוקחים את הלהיט הענק ההוא ומעניקים לו הפקת "פיטבול סטייל", שמשדרגת והופכת אותו ראוי בהחלט להתנגן על החוף בקיץ 2010.

Crystal Waters - When People Come Together
הקאמבק המרשים מכולם, לפחות בכל מה שקשור לסאונד, שייך לזמרת האמריקאית קריסטל ווטרס, שהייתה אחראית ללהיט הקיץ של 1991 "Gypsy Woman". גברת ווטרס משתפת כאן פעולה עם צמד המפיקים האיטלקים Bellani & Spada והשלושה יוצרים את אחד מקטעי הדאנס הטובים ביותר השנה.