עידו מוסרי ישיק בסוף החודש סיבוב הופעות ראשון עם להקה מלווה ואלבום בכורה, המיועד לתחילת החורף. שני סינגלים ממנו כבר יצאו לרדיו: "הודעות", שלווה בקליפ יפה ו"הנפילה הגדולה". מי שלא הכיר את הצד המוזיקלי של מוסרי, עשוי היה להרים גבה.

"הנטייה לקטלג אמנים תחת הגדרות כמו 'שחקן', 'זמר', 'קומיקאי' קיימת גם בי", מודה מוסרי. "אם אשמע ברדיו שיר של מישהו שאני מכיר כבדרן, ופתאום הוא ישמע רציני, גם אני אגיד: 'וואו, מה קרה לו פתאום'. אז אני מבין אנשים שרואים אותי יום אחד על הבמה במחזמר 'כנר על הגג', יום אחרי בקולנוע בתפקיד קומי ב'אל תתעסקו עם הזוהן' ואז אולי קשה להם לעכל אותי על הבמה עם נגנים מבצע את השירים המקוריים שלי".

בשנים האחרונות הופיע מוסרי בעיקר בליווי אינטימי של פסנתר ו/או גיטרה בלבד. במופע החדש ילוו אותו תמר אייזנמן בגיטרות, אביב כהן השני בתופים ודן אקרט בבס. מוסרי עצמו ינגן קלידים. "שנים אני חולם על הרגע בו אוכל להופיע עם להקה", אומר מוסרי, "בסוף החלטתי שהגיע הזמן וזהו. עשיתי הכל לבד, אני משווק את עצמי ואחראי לכל התאומים. את תמר אייזנמן הכיר לי המפיק המוזיקלי משה לוי במהלך הקלטות האלבום שלי. היא היחידה שעברה איתי מהאולפן לבמה. אביב ודן הם חברים טובים ונגנים מעולים, ויש לי המון ביטחון לעלות על הבמה כשהם איתי".

במופע ההשקה של הסיבוב החדש (תמונע, ת"א, 31/10, 23:00) יתארחו משה לוי, שהפיק מוזיקלית את האלבום, בנגינה בקלידים בכמה שירים וסולן "רוקפור" לשעבר אלי לולאי, שהוציא השנה אלבום סולו ראשון. "לגבי משה זו תהיה הזדמנות עבורי לעמוד איתו על הבמה", אומר מוסרי, "את אלי הכרתי בצילומים לתוכנית 'דואט ישראלי' ונוצר קשר מצוין מהרגע הראשון".

במקביל, מוסרי כבר מקבל תגובות ראשונות על ה-DVD, שיצא בימים אלה לחנויות בארה"ב, של הקומדיה "אל תתעסקו עם הזוהן", בה כיכב בקיץ האחרון לצד אדם סנדלר. "שמעתי שזה מופץ שם", הוא מאשר, "אבל עוד לא ראיתי את ה-DVD בעצמי. איך זה נראה"?

-ברצועת "הערות הבמאי", במאי הסרט דניס דוגאן מתייחס בעיקר לגובה שלך. הוא מכנה אותך בין השאר "מיני-מי הישראלי".
"את הבדיחה הזו אני זוכר מסט הצילומים. דניס אכן כינה אותי בכל הזדמנות 'מיני מי'. לא נפגעתי, כי אנשי צוות שכבר עבדו איתו בעבר על כמה פרויקטים הכינו אותי. אמרו לי: 'זה ההומור שלו. אם הוא מדביק לך כינוי סימן שהוא באמת אוהב אותך'. הוא באמת איש מצחיק ברמות שקשה לתאר, אבל תמיד ברוח טובה. מעבר לזה, מה אגיד? אני באמת נמוך".

-האלבום שלך אישי ונוגה. מעבר חד במיוחד אחרי קומדיה פרועה כמו 'זוהן'.
"מספר השנים בהן אני עושה מוזיקה זהה למספר השנים בהן אני משחק. פשוט יצא שקריירת המשחק שלי פרצה קודם ועכשיו אני סוגר פערים. כל מה שנותר לי זה להביא לבמה את האמת שלי, ולקוות שהקהל יתחבר לזה. עכשיו, כשיש לי מופע עם הלהקה, אני מאמין שמה שלא יבוא מהרדיו יקרה בשטח במגע הישיר עם מי שירצה לראות ולשמוע אותי".