אסף אמדורסקי, ישראל גוריון, הדודאים (צילום: יניב אדרי)
אסף אמדורסקי וישראל גוריון - הדודאים החדשים | צילום: יניב אדרי

לפני עשרה ימים מלאו 19 שנה למותו של בני אמדורסקי ז"ל, אביו של אסף אמדורסקי וחברו לצמד "הדודאים" של ישראל גוריון. גוריון ואמדורסקי-הבן הקימו מחדש את צמד הדודאים, לאחר שהופיעו יחד באירוע השקה שנערך לאוסף של הצמד, כבר בפברואר 2009, לפני ארבע שנים. מאז המשיך שיתוף הפעולה ביניהם במופע במה בשם "שרים דודאים" שרץ כבר למעלה משלוש שנים והביקוש אליו עדיין נמשך. אמדורסקי הגדיר את המפגש המחודש עם אביו המנוחכ"משהו מיסטי, כמעט סיאנס".

כעת, אחרי שקצרו תשבוחות על המופע המתחדש של "הדודאים", ולאחר פניות חוזרות ונשנות מהקהל, החליטו ישראל גוריון ואסף אמדורסקי להקליט את שירי המופע המשותף לאלבום, כשאמדורסקי מופקד על הניהול המוזיקלי ושומר על רוח העיבודים המקוריים של "הדודאים". אל השניים מתווספים חבורות הזמר "היוצאים מגדרם" ו"גני שיר" בניצוחו של דורון שנקר ואנסמבל כלי הפריטה "שפיה" עם המנצח אמי בן דוד. הנגנים הם רון אלמוג, אברי בורוכוב, מתי גוריון, אהובה עוזרי ותמר רייס (עיבוד מנדולינות).

הקלטות האלבום התקיימו, בחלקן, בביתו של אסף אמדורסקי. "בשלוש השנים האחרונות התקרבתי לאבא שלי יותר מאי פעם", הוא אומר. "עם הקלטות האלבום החדש הנוכחות שלו בחיי נהייתה צמודה הרבה יותר. אבא שלי נמצא אצלי בתוך הבית כל הזמן".

השיר הראשון שיוצא מהאלבום החדש של צמד "הדודאים" המתחדש הוא ביצוע ל"הבלדה לשיער הארוך והשיער הקצר", שהלחין מוני אמריליו למילותיו של המשורר יהודה עמיחי. האלבום ייצא בחודש הבא ויכלל בו שיר חדש שכתב והלחין ישראל גוריון. הופעת ההשקה החגיגית תקיים ב-1 במרץ (יום שישי בצהריים) באולם תאטרון "הבימה" בתל אביב.

"הבלדה על השיער הארוך והשיער הקצר"

"שיערו גולח כשבא למחנה, שיערה נשאר ארוך ובלי מענה. "אינני שומע אותך ברעש הגובר". שיערך הארוך, נערה, שיערך הקצר.

כל הקיץ התאמנו פרחים לפרוח, בתוך האדמה הסבלנית וצברו כוח. "חזרתי אלייך. אבל הייתי אחר", שיערך הארוך, נערה, שיערך הקצר.

הרוח שיברה את העץ, העץ את הרוח, היו להם הרבה אפשרויות ומעט זמן לנוח. "הגשם יורד, בוא הביתה מהר". שיערך הארוך, נערה, שיערך הקצר.

העולם היה להם, כדיבור לא-ישיר, לא נוגע בהם. לאט החלו לשיר. כיוונתי שעוני."מתי אתה חוזר?". שיערך הארוך, נערה, שיערך הקצר.

אחר כך שתקו, כצעדים מתרחקים. השמים נפתחו. נסגרו ספרי החוקים, "מה את אומרת?", "מה אתה אומר?". שיערך הארוך, נערה, שיערך הקצר".