"סלסולים", "עור ברווז" ו"כמו בריו", מהלהיטים הגדולים של התקופה האחרונה, צוברים עוד ועוד צפיות ביוטיוב מדי יום. הפארודיות והרמיקסים לא איחרו להגיע, אבל מעל כולם בלטו גרסאות הבוטנים: הלחן הופך להיות מאוד מהיר, והמילים הופכים להיות רק "בוטן", "בו" ו-"טן". סטטיק ובן-אל הופכים ל"בוטן ובוטן תבורי", שקד פררה, אסטמה ולידוי הופכים ל"בוטן, בוטן ובוטן פררה", ואגם בוחבוט היא "אגם בוחבוטן".  וזה הדבר הכי מצחיק ששמענו לאחרונה.

מאחורי ערוץ היוטיוב "מכיל בוטנים" עומדים ארבעה חברים מכפר סבא, בני 18-19. "שלושה מאיתנו למדו יחד בכיתה, והרביעי סתם נדחף", הם מספרים. בחודשיים שהערוץ קיים הספיקו להעלות שבעה שירים בשפה הבוטנית, שהגיעו לעשרות אלפי צפיות, אבל "סלסולים" של בוטן ובוטן תבורי בקרוב יגיע למליון הראשון. 

מה הקטע שלכם עם בוטנים?

"אנחנו נהנים מהומור נונסנס ושטויות מצחיקות אותנו. יום אחד ישבנו באוטו, הפלייבק של עור ברווז התנגן, ופשוט התחלנו לשיר בוטן במקום כל המילים. אהבנו את הרעיון והחלטנו לקחת את זה עד הסוף".

איך אתם עובדים על שיר?

"השלב הראשון הוא בחירת השיר. אנחנו מחפשים שיר שלדעתנו חסרים בו קצת בוטנים. בשלב השני, והקשה ביותר, אנחנו מחליטים ביחד על המילים. זה אולי נשמע פשוט, אבל יש המון מחשבה לגבי סידור ההברות. מתי להגיד 'בו', ומתי להגיד 'טן'. בשלב השלישי, מקליטים. רק פעם אחת הקלטנו בהרכב מלא, בדרך כלל נפגשים רק שניים או שלושה באחד הבתים ומחליטים. שלב רביעי, אם נשאר כוח גם מכינים קליפ אנימציה. בשלב החמישי הולכים לישון ומתעוררים ומגלים שיש ממש הרבה יותר צפיות ממה שחשבנו".

למה דווקא בוטנים? מה עם אגוזים אחרים?

"ניסית פעם לשיר 'קשיו קשיו קשיו' או 'אגוזמלך אגוזמלך אגוזמלך'? זה פשוט לא עובד אותו הדבר".

מה השיר הבא?

"יש אחד מוכן שעולה מחר, והבא אחריו כבר בתכנון. בעתיד אנחנו מתכננים להעלות גם תכנים שהם לאו דווקא שירי בוטנים. אנחנו חושבים בכיוון מערכונים, אבל זה עוד לא ברור לגמרי. מה שבטוח - יהיו שם בוטנים. בקיצור, נראה מה יבוטן לנו".