הדג נחש, הלהקה שחזתה את המחאה החברתית ושיריה היוו את פס-הקול שלה וצוטטו על השלטים, הוציאה השנה את האלבום "זמן להתעורר", שממשיך את הקו המחאתי וקורא לאזרחים בישראל להרים את הראש מול הפוליטיקאים.

בראיון מיוחד מודים חברי הלהקה שהופתעו מההצלחה של מפלגת "יש עתיד" בבחירות, המפלגה שהרוויחה הכי הרבה מהמחאה החברתית ומרוחה: "התוצאות מוכיחות שאנשים רצו משהו חדש", אומר הסולן שאנן סטריט, "אבל לא נופתע ממה שיקרה עם לפיד בבחירות הבאות".

"אווירה של חלב סויה"

באלבום הזה שילבו חברי "הדג נחש" מוזיקאים מהרכב הערבי "חלאס" מעכו. באחד הסשנים, בהם הקליטו עם נגן הדרבוקות פאדל, נשמעה אזעקה בתל אביב, שבישרה על נפילת טיל הפאג'ר במהלך מבצע "עמוד ענן". "פאדל אמר שהוא מצטער, וגם אנחנו אמרנו שאנחנו מצטערים", הם אומרים. אבל זה ממש לא הסוף בעניין החיבור לעולם המוזיקה הערבית מבחינתם. "עד עכשיו השטח לא היה בשל לזה, אבל באלבום הבא אנחנו שואפים להקליט עם מוזיקאים מסוריה ואיראן", אומר הקלידן של הלהקה דודוש קלמס.

הסולן והדיג'יי של ההרכב, גיא מר, מסביר את ההתבגרות שלהם, אחרי 17 שנה יחד: "אנחנו כבר באווירת מטרנה, ירקות אורגניים וחלב סויה". "יש חלב סויה?", שואל שאנן סטריט. "לא", עונה שלומי אלון. "יש אווירה של חלב סויה", מסביר ייאיא כהן אהרונוב, וסטריט מבקש: "עוד אווירה של בירה".

>> הדג נחש מועמדים ל"להקת השנה" במצעד של ישראל