על אף היעדרותה השערורייתית של להקת איפה הילד", יתקיים גם השנה מופע "רוק עצמאות" המסורתי, בערב יום העצמאות (25 באפריל 2012, החל מחצות) באמפיפארק ראשון לציון. לאלפי אוהבי הרוק הישראלי שיגיעו לאירוע צפויה מה שמגדירים בהפקה "מסיבת הרוק הגדולה בישראל", בכיכובם של אביב גפן ולהקת "התעויוט", ברי סחרוף, הדג נחש, מוניקה סקס שיארחו את אפרת גוש, מרסדס בנד וגיא מנטש ויהל דורון (צמד Revelday מהתוכנית "דה ווייס").

אליהם יצטרפו הלהקות "בצפר", "אלישע בנאי ו-40 השודדים" ו"נערות ריינס". באירוע יופיעו גם הלהקות הצעירות "לואיזה" (בה חבר איתי, הבן של ברי סחרוף) ולהקת "Bar Vase", בהנהגתם של הסולנית רומי חנוך, בתו בת ה-16 של שלום חנוך, והגיטריסט יהלי קרן, הנכד של שלום חנוך הגדול.

רומי חנוך תגשים חלום עם להקתה "Bar Vase"

"תרגום השם ללהקה שלנו הוא 'בר וייז', כלומר האגרטל או הואזה שעומדת על הבר", מסבירה רומי חנוך, שמתייצבת לראיון עם הבסיסטית והחברה הטובה נגה דוידסון. "אנחנו חמישה חברים בלהקה, כשאני הסולנית וכרגע גם כותבת את השירים ומלחינה. העלינו כבר שני דמואים ליו טיוב ואנחנו עובדים על עוד שירים".

מע רוק עצמאות, בר וייז, Bar vase (צילום: ענבל צח)
"אני חולמת על הופעה במדיסון סקוור גארדן". רומי חנוך, יהלי קרן וחברי להקת "Bar Vase" | צילום: ענבל צח

-איך התחברתם?
"התחלנו לנגן לפני עשרה חודשים. בתור להקה ממש אנחנו מנגנים חצי שנה. השירים הם באנגלית, זה כזה רוק אלטרנטיבי כי אני אוהבת דיסטורשנים".

-מה ההשפעות?
"אני ממש אוהבת את 'גרין דיי' וגם המון 'ביטלס', ששמעתי בבית כשהייתי קטנה וגם באייפון של ידיד שלי ונכנסתי אליהם ככה לפני שנתיים. בלהקה לכל אחד יש השפעות מאוד שונות. אני יותר פאנק-רוק ואלטרנטיב, נגה אוהבת ג'אז, המתופף שומע היפ הופ, אחד הגיטריסטים שומע Pאנק ולד זפלין, ואחד יותר הנדריקס".

רומי חנוך בת ה-16 היא בת-הזקונים של שלום חנוך, מאבות הרוק הישראלי. בתעשיית המוזיקה צופים לה עתיד גדול והיא כבר אמרה לא פעם שתשמח לנסות את מזלה במוזיקה בחו"ל. בינתיים היא כבר הספיקה לככב לצד אביה במופע החזרה לאלבומים שבלול ופלסטלינה במסגרת סדרת "ארבע תחנות" בהאנגר 11, להתארח בהופעה של אביב גפן בפסטיבל הפסנתר ובאופן כללי להשאיר את הרושם שמדובר בכישרון מיוחד.

בלהקת "Bar Vase" מנגן לצדה של רומי האחיין שלה, הגיטריסט יהלי קרן, הבן של מאיה חנוך (והשחקן דרור קרן) שעל שמה קרוי השיר המפורסם של שלום חנוך "מאיה". "יש לי אחות גדולה ויש לה שני בנים ששניהם גיטריסטים", מציינת רומי. "על האח הצעיר עומרי קרן בטח כבר שמעת", היא מספרת על האחיין שלמד כמוה בבית הספר למוזיקה "ארטיק" ביהוד, "יהלי הוא האח הגדול שלו והוא גיטריסט מעולה", היא משלימה.

-אני חייב לשאול מה אבא שלך חושב על המוזיקה שלכם, של הלהקה.
"אני לא רוצה כל כך לדבר עליו, אבל בגדול הוא אוהב את החומר. הוא שמע והוא מאוד אוהב את המוזיקה שלנו".

-טוב, ברור, אם הוא לא יאהב יהיו צרות בבית.
"זה לא ככה. אתמול היתה לנו הופעה ב'תמונע' והופענו עם כל השירים, יש לנו 14 שירים".

-מה תנגנו ברוק עצמאות?
"בעיקר מה שמתאים להופעה כזו שאפשר ליהנות, גם אם לא הכי מכירים אותנו".



-כולכם תלמידים בבית ספר?
"שניים בכיתה יב', אחד בצבא אני והגיטריסט פרשנו מהלימודים".

"המסגרת של בית ספר לא מתאימה לי"

-למה פרשת?
"אני לא הולכת לבית ספר, יצאתי בסוף כיתה י'. במקום זה אני כל היום עושה מוזיקה. אני לא מרגישה שאני צריכה ללכת לשם. בית ספר לא מתאים לי, אולי פעם בעתיד. אני פשוט לא מתאימה למסגרת הזאת".

-מדברים עליך כהבטחה גדולה במוזיקה בארץ, מה זה עושה לך?
"זה לא טוב שמדברים עלי ולא על הלהקה. כי זה לא זמרת ונגנים. לא צריך בכלל לדבר עלי אלא להתמקד בלהקה".

-מה המודל שלכם כלהקה, אילו חלומות יש לכם?
"אנחנו מאוד שונים אחד מהשני. החלום הכי גדול שלי הוא להופיע עם הלהקה במדיסון סקוור גארדן בני יורק. אני רוצה לעשות טורים בחו"ל ולהפיץ את המוזיקה שלנו לכמה שיותר מקומות".

-יש התרגשות מיוחדת מהופעה כמו ב"רוק עצמאות"?
"ככל שזה יתקרב נתרגש יותר. בינתיים זה נראה קצת רחוק. כשזה יגיע תהיה בטוח התרגשות".

-את זוכרת הופעה גדולה של אבא שלך שהיית בה ואמרת לעצמך, יום אחד גם אני אופיע בפני אלפים?
"יש לי חלום להופיע במקום כזה גדול, והוא יתגשם ב'רוק עצמאות', בלי קשר לאבא שלי".

מע רוק עצמאות, יהל דורון, גיא מנטש (צילום: ענבל צח)
"אנחנו בתקופה מדהימה". יהל דורון וגיא מנטש | צילום: ענבל צח

שני כוכבים נוספים ב"רוק עצמאות" עומדים להיות יהל דורון וגיא מנטש, שעוד לפני השתתפותם בתוכנית "דה ווייס" הוציאו אלבום בכורה מגוון ומצויין כצמד "Revelday". במקביל, השניים עובדים קשה כמפיקים מוזיקליים, יוצרים ומלחינים עבור אמנים אחרים, והתוצאות בהתאם - ברדיו מכבים בימים אלה שירים כמו "אישה חרסינה" שהשניים הלחינו למירי מסיקה, "חוזר אליך" שהלחינו ללירן דנינו, "רץ אליך" שהפיקו מוזיקלית לעילי בוטנר ו"ילדי החוץ", "שוב מאושר" שהלחינו להראל סקעת ו"שוב לחזור" שהפיקו לטל סונדק.

"אנחנו נמצאים בתקופה נהדרת", מודה יהל דורון. "היינו מופע פותח לאביב גפן בביתן 1 והיה מעולה. עלינו בלי נגנים, רק שנינו מול ששת אלפים איש והיה כיף. אחרינו הופיעו מוניקה סקס ואביב וברי, זה כבוד גדול. אנחנו ה'ניו קידס או דה רוק'. פתאום מקשיבים ונותנים לנו במה, גם לנו גם לאלבום שלנו. היינו שם כל הזמן ועכשיו מתקדמים קדימה".

-אבל זה לא רק בגלל "דה ווייס".
"זה לא רק התוכנית, אבל בעיקר. כי ניגנתי עם שחר אבן-צור חמש שנים והייתי בין הרגליים של 'מוניקה' וכמו שאמרת אנחנו יוצרים לאחרים, אבל בלי התוכנית זה היה הרבה יותר קשה. אין ספק שהיא פתחה לנו הרבה דלתות".

מע רוק עצמאות, יהל דורון, גיא מנטש (צילום: ענבל צח)
"הכל כמו שהיה בגיל 12 כשהתחלנו, שני ילדים שעושים מוזיקה, פשוט גדלנו". גיא מנטש ויהל דורון | צילום: ענבל צח

-יש כבר מעריצים?
"יש איזה קהילה בסיסית גם מ'Revelday' ומהתוכנית, עוקבים אחרינו בפייסבוק וביו טיוב. מכרנו כבר מאה כרטיסים להופעה ב'תמונע' ב-16 באפריל, אז יש עניין".

-מה תתנו ב"רוק עצמאות"?
"מופע של חצי שעה בערך, עם שתי גיטרות אקוסטיות, בייס דראם  ואקוסטית עם דיסטורשן. ננגן שירים מהאלבום של Revelday, את הקאבר ל"Sex On Fire", ושירים מאלבום עתידי, וכנראה גם את 'צ'ייסינג קארז' של 'סנואו פטרול' שעשינו ב'דה ווייס'".

-מה הפרויקט הבא?
"שרי גבעתי, תמר יהלומי, נעמה כהן מכוכב נולד, שעברנו לגור יחד לפני חודשיים".

"צריך לנווט את זה נכון, לכתוב שירים יפים ולהופיע"

נעמה כהן פרומו (צילום: דימיטרי שיבצנקו)
התוכנית של מי יותר טובה. נעמה כהן, אקס "כוכב נולד" | צילום: דימיטרי שיבצנקו

-אתה יוצא עם נעמה כהן?
"כן, זה התחיל על הסט של 'כוכב' כשבאנו לשם עם דיאנה גולבי וזה התבשל איזה שנה וחצי. יש לה שירים פגז שהתחלנו לכתוב, אנחנו מאחדים את 'כוכב נולד' ו'דה ווייס'".

-מתווכחים התוכנית של מי יותר טובה?
"לא זה שטויות".

-איך הזוגיות המקצועית עם גיא?
"הכל כמו שהיה בגיל 12 כשהתחלנו, שני ילדים שעושים מוזיקה, פשוט גדלנו".

-מה עם "אפקט מלכת היופי"? יש סכנה שאתה וגיא תיפרדו?
"אנחנו מכירים את התעשייה הזו מכל צדדיה וזה עוזר לנו לקחת דברים בפרופורציות. קרה עכשיו דבר גדול, אבל שניה אחריו הגיע גמר 'האח הגדול' ועוד רגע מתחילה עונת העשור של 'כוכב נולד'. הרכבת ממשיכה ואנחנו צריכים למצוא קטר משלנו. יש לנו בינתיים עשר הופעות רק באפריל ואנחנו מקבלים מלא הצעות. צריך לנווט את זה נכון, לכתוב שירים יפים ולהופיע".

-אולי בסוף תחיו רק מהמוזיקה שלכם.
"זאת השאיפה. זה יהיה מדהים".

>> 15 אלבומי רוק ישראלים מומלצים לחג