שלום חנוך חוזר לשבלול (וידאו WMV: חדשות 2)
המלחין הכי מושמע השנה, כבכול שנה. שלום חנוך | וידאו WMV: חדשות 2

רגע לקראת שנת 2011 מסכמת אקו"ם (אגודת היוצרים והמלחינים המגינה על זכויותיהם) את השנה האזרחית במוזיקה הישראלית והלועזית ומפרסמת את רשימות השירים, היוצרים והמבצעים הישראליים המושמעים ביותר ברדיו בשנת 2010, וכן את השירים הלועזיים המושמעים ביותר. איסוף רשימת המושמעים מבוסס על דיווחי תחנות הרדיו השונות הפועלות בהסדר עם אקו"ם (תחנות "קול ישראל", גלי צה"ל, גלגלצ וכו') והיא מעודכנת עד לחודש נובמבר 2010.

השירים המושמעים ביותר במוזיקה הישראלית השנה הם 1. 'שתדעי' - שלומי שבת, 2. 'שיר נחמה' - הדג נחש 3. 'מחוזקים לעולם' - אברהם טל 4. 'האחת שלי' - ישי לוי 5. 'אורות' - טל אברהם 6. 'נשימה' - אסתי גינסבורג וחן אהרוני 7.'אה אה אה' - אפרת גוש 8. 'אל תלכי עכשיו' - יהודה פוליקר 9. 'נשיקה אחת ממך' - אייל גולן 10.    'מכתב לאחי' - עילי בוטנר וקובי אפללו.

משה פרץ עשירי בין המלחינים, יוסי גיספן שני בין המחברים

את רשימת המלחינים הכי מושמעים השנה (נספר סך כל הרפרטואר שלהם) מוביל שלום חנוך ואחריו יהודה פוליקר, מתי כספי, שלמה ארצי, נעמי שמר ז"ל, נורית הירש, דני סנדרסון, רמי קליינשטיין, שמוליק קראוס ומשה פרץ, שמפתיע עם כניסה מרשימה לרשימה שנשלטת על ידי ותיקים ממנו עם רפרטואר שירים מולחנים גדול בהרבה משלו.

עשרת המחברים (כותבי טקסטים) המושמעים ביותר השנה (נספר סך כל הרפרטואר שלהם): אהוד מנור ז"ל, יוסי גיספן (מעיד על הישגי הפופולריות של המוזיקה המזרחית והים תיכונית), שלום חנוך, שלמה ארצי, יעקב רוטבליט, יורם טהרלב, נעמי שמר ז"ל, דני סנדרסון, יהונתן גפן, נתן אלתרמן ז"ל.

אריק איינשטיין הזמר הכי מושמע

אין תמונה
השיר הלועזי הכי מושמע. ליידי אנטבלום

עשרת המבצעים המושמעים ביותר השנה (נספר סך כל הרפרטואר שלהם): אריק איינשטיין, שלמה ארצי, אייל גולן, יהודה פוליקר, שלומי שבת, הדג נחש, משינה, חוה אלברשטיין, משה פרץ, יהודית רביץ, שרית חדד.

עשר היצירות הלועזיות המושמעות ביותר השנה: NEED YOU NOW - LADY ANTEBELLum, ALEJANDRO  - LADY GAGA  , TIK TOK  -  KESHA, ALORS ON DANSE  -  STROMAE', I FEEL BETTER-  HOT CHIP, FIREFLIES - OWL CITY, ALL THE RIGHT MOVES - ONEREPUBLIC, IF WE EVER MEET AGAIN  - TIMBALAND/PERRY KATY, RUDE BOY-   RIHANNA, WAVIN' FLAG - K'NAAN.

שלומי שבת:  "זה מדהים ומרגש"

שלומי שבת ירושלים (צילום: אמיר הראל)
"אני מתרגש". שלומי שבת, עם השיר הכי מושמע ב-2010 | צילום: אמיר הראל

"זה מרגש לאללה", אומר שלומי שבת, ששירו "שתדעי" הוא השיר הכי מושמע השנה ומככב גם ברשימת הזמרים הכי מושמעים במקום החמישי. "תדע לך שככל שאני מתבגר יותר אני יותר מתרגש ומעריך. זו תקופה שיש בה זמרים צעירים, מוכשרים ויפים ולא קל להתחרות בהם. יש המון יוצרים מוכשרים וזמרים טובים ופתאום אתה הכי מושמע, עם כוכבים כמו משה, דודו, אייל, ליאור ושרית - אני חייב להתרגש, אוי ואבוי אם לא".

-קולגות שלך בני גילך קצת נעלמו, ואתה נשארת ומצליח.
"יש הבדל בין זמר מבצע לזמר שגם יוצר, כותב ומלחין. כנראה שמי שגם מבצע וגם מפיק ומוזיקאי תוחלת החיים של הקריירה שלו ארוכה יותר כי הוא אומר את שלו במוזיקה. אני כותב לעצמי את רוב השירים, עושה עיבודים, מנגן ומפיק. תסתכל מי מצליח לאורך שנים - שלמה ארצי, יהודה פוליקר, שהם גם יוצרים וגם מבצעים".

"גאווה בשבילי 'לנצח' את הצעירים"

-זה לא בושה להגיד שאתה יודע איך לרגש.
"אני לא יודע אם אני באמת יותר מרגש. את זה צריך לשאול את הקהל. אני מאושר ואני שמח שבגיל כזה אני במקום הראשון ומפרגן לכל הצעירים, אוהב אותם כמו הילדים שלי וזה גאווה בשבילי כאילו 'לנצח' אותם מבחינה ספורטיבית".

-אם כבר ילדים, הוצאת אתמול דואט עם בנך אביהו
"בזמנו שאלו אותו על דואט והוא אמר תשובה שגנבה ממני דמעה שהוא לא ראוי עדיין. הוא זכה להצלחה בכוחות עצמו בדיסק מוצלח עם קו מסוים שהביא לארץ את הפופ הטורקי. אני מקפיד ושומר עליו מלמעלה. עכשיו הוא כבר הגיע לרמה הזו שאני יכול לשיר איתו. השיר עצמו, 'אמונה', כל כך מרגש מרגש אותי, וגם כי זה לא משהו שאני כתבתי, זה פרי עטו והרגשתי שאני ממש לא עושה לו טובה. אני נרגש וגאה בבן שלי".

"הדואט עם אביהו יישאר לשנים, כמו 'בגלל הרוח' או 'לכל אחד יש'"

-מה אתה מכין לשנה הבאה?"אני מוקף באנשים כל כך טובים מסביבי, אנשי מקצוע שעובדים בשבילי וחושבים על כל צעד. עשינו שני דיסקים מדהימים 'שתדעי' ו'אני שר אליך', שעשו פלטינה, אז למה לא עוד אחד. אבל אני רוצה בשביל הנשמה שלי ליצור דברים אחרים ומי שמכיר אותי קצת יודע שיש בי כמה תרבויות וסגנונות. אז יש כל מיני רעיונות כמו לעשות אלבום דואטים "חברים 3 ", ויש רעיון לעשות אלבום דואטים של שירי יהדות שמקרבים לבבות, לאו דווקא שירים דתיים".

-אחותך לאה הוציאה אלבום אוסף לאחרונה. יש סיכוי לדואט חדש איתה?
"זה בודאות שכן. אחותי היקרה, בטח שאני אשיר איתה, אבל צריך לעשות איתה משהו עמוק. גם השיר עם אביהו, 'אמונה', לדעתי הוא חזק ועמוק, לא מהלהיטים שנעלמים אחרי שלושה חודשים. ארולי יהיה לו להיתפס אבל הוא יהיה להרבה שנים, כמו 'בגלל הרוח' או 'לכל אחד יש', חכה ותראה".

>> השירים החדשים של שרית חדד וזהבה בן