אייל גולן השקה 1 (צילום: אלעד דיין)
מאמינים בו. אייל גולן | צילום: אלעד דיין

צמד הדיג'יים-רמיקסרים חנן דרוב ומאש, המוכרים כצמד "מאש ודרוב", הוציאו לאחרונה אלבום רמיקסים בשם "דו-רה-מיקס", המרכז אליו גרסאות רחבות ריקודים שיצרו השניים ללהיטים מוכרים מהתקופה האחרונה. ביניהם ניתן למצוא את "מילים" של הראל סקעת מהאירוויזיון, "עליי" של סאבלימינל ודנה אינטרנשיונל, "איתו לנצח" של ליהי עטר ו"מכתב לאחי" של עילי בוטנר וקובי אפללו.

באוסף גם רמיקס ללהיט הגדול "מי שמאמין" של אייל גולן, שלא יצאה כסינגל רשמי, אך מככב הקיץ במועדונים ואירועים, וכן גרסת דאנס 2010 חדשה ללהיט גדול אחר - "היידה" של שלומי שבת. "האלבום הוא כולו עיבודים שלנו", אומר חנן דרוב. "בגלל שעשינו בשנה האחרונה המון רמיקסים ללהיטים גדולים אמרנו שנוציא אותו ונמתג את עצמנו כצמד שעושה רמיקסים, ויצא דיסק מסיבה מגניב. הדיסק נועד לקהל הרחב. הוא יצא בלייבל של 'ארומה' ולמי שאוהב רמיקסים ואוהבים לשמוע במסיבה יכול סוף סוף להינות מרצף של דאנס. זה לא מזרחי מדי, לא קודח מדי, ממש נועד לכולם".

-ספר על העבודה
"חלק מהקטעים נעשו בליווי מאוד צמוד של האמנים. חלק מהם באו להקליט שירה מחדש ולעבוד איתנו. עילי בוטנר בא לעזור לנו באולפן, הראל סקעת הקליט במיוחד שירה ל'מילים', השיר שלו מהאירוויזיון שפותח את האלבום".

"רמיקס חייב להיות שונה מהמקור ומרגש"

אין תמונה
מאש ודרוב, עטיפת האלבום

-למה בכלל להוציא דיסק בעידן הזה?
"נחמד להוציא דיסק. המטרה היא הנגישות של החומרים למי שמחפש אותם למסיבה. היום גם דיסקים עולים בזול, 39 שקל. מסתבר שכל הרמיקסים מנוגנים במסיבות ואירועים והמון אנשים מחפשים אותם, אז הנה הם יחד באלבום אחד. אנשים גם מכירים אותם כמו שהם, נגיד 'אישה מהשמיים' של גלעד שגב מוכר יותר בגרסת הרמיקס. או 'היידה' של שלומי שבת - הלהיט של הקיץ הקודם היה הרמיקס שלנו ועכשיו הוצאנו את גרסת 2010. השנה זה אייל גולן. תשמע אותו בכל מקום ולא משהו אחר. דיג'יים מנגנים אותו למרות שהוא לא יצא רשמית".

-מה הגישה שלכם לרמיקס מבחינה יצירתית? מהן ההשפעות?
"אנחנו לוקחים שיר ומנסים להפוך אותו לגמרי. זה חייב להיות שונה, אחרת לא עשינו כלום, וזה חייב להיות מרגש. זו לא עבודה טכנית, יש לנו המון רעיונות. אנחנו לא נוגעים בשיר עד שאין רעיון. הרעיונות הם של שנינו, כל אחד מתקלט בנפרד, אנחנו לא עובדים יחד, וכל אחד מפרה את השני. אנחנו מנסים להביא את הידע שיש לנו, שניזון מהקהל, לתוך העבודה. אנחנו מושפעים מהדברים הכי עדכניים בעולם, מהסטים הכי חדשים של הדיג'יים, בכל סוף שבוע. אנחנו משתדלים להיות בקו אחד עם העולם מבחינה מוזיקלית".

-מה מייחד אתכם מרמיקסרים אחרים?
"בסופו של דבר צריך שאנשים ירקדו, זה קודם כל . הצד השני זה להביא את הפן האישי, שמי שבאמת מקשיב ישים לב להברקות ויהיה מגניב. צריך סאונדים ברמה מאוד גבוהה, שלא יהיה משעמם. הרי ירקדו כל מה שיש לו קצב. אבל בשביל לקחת רמיקס ושישמיעו אותו ברדיו וינגנו בקרוסאוברים צריך להביא משהו אחר, לא סתם קצב".

"יש שירים שהצליחו בזכותנו"

"יש גם שירים שהצליחו בזכותנו. 'מבט שנוגע' של מושיק עפיה לא נוגן בחתונות ונהיה להיט בזכות הרמיקס. עשינו מעשה טוב למושיק כי זה שיר יפה שיר, יווני, אבל העיבוד המקורי היה פחות טוב. 'אישה מהשמיים' של גלעד שגב שהוא הכי רדיו - לא היו מנגנים במסיבות. אז הוא עשה פרויקט ולקח רמיקס שלנו. לא ישבנו לאנשים על הראש, אנחנו פשוט יודעים מה עושה טוב לאנשים אז לוקחים אותנו".

-"דרוב" זה חנן דרוב. מה זה "מאש"?
"השם שלו בתעודת ה\הות הוא 'משיח משיח'. נשבע לך".

>> שלומי סרנגה וסאבלימינל ברמיקס ל"טאבה טומבה"