שירי מימון, מופע מחווה למתי כספי (צילום: נועה מגר)
"אני מרגישה ממש במקום טוב". שירי מימון | צילום: נועה מגר

בשנים 2003 עד 2009, אחרי שפרצה בגדול עם המקום השני בגמר כוכב נולד הראשון והמיתולוגי בניצנים ("דון קיחוטה"), שירי מימון היתה כוכבת פופ מזן מיוחד, כזה שלא הכרנו כאן קודם. זמרת קטנה ובלונדינית עם קול גדול, שמושפעת מ-RN'B אמריקני, מייצרת להיטים בשרשרת ומגיעה עד למקום הרביעי באירוויזיון ("השקט שנשאר", שיר השנה 2005) ולמקום השלישי בתחרות של MTV ("חלק ממך - Now That You're Gone"), בה ניצחה את ליאונה לואיס הבריטית ודימה בילאן הרוסי.

הגדירה מחדש את המושג "כוכבת פופ ישראלית"

האלבום הראשון שלה ("שירי מימון", 2005) היה הצלחה גדולה ויחד עם האירוויזיון זיכה אותה בתארים "זמרת השנה" ו"אשת השנה במוזיקה". האלבום השני שלה ("רגע לפני ש...", 2008) ניפק עוד כמה להיטים ונשיקה לסבית בקליפ של "רציתי שתדעי". כשמוסיפים לרשימה שני פסטיגלים, מחזות זמר בחנוכה ("מאמא מיה"), את "הלהקה" בהבימה, "אקדיט" בערוץ 10 ו"ילדות רעות" בערוץ 24 מקבלים תמונה ברורה - שירי מימון הגדירה מחדש תוך כמה שנים את המושג "כוכבת פופ ישראלית", למרות שהאלבום הבינלאומי שהקליטה נגנז ויצא רק בסלולר.

שירי מימון, שמעון בוסקילה, פרומו (צילום: אריאל בשור)
"אנחנו מאוד שונים אחד מהשני, זו היתה חוויה מאתגרת". שירי מימון ושמעון בוסקילה | צילום: אריאל בשור

אבל אז היה נדמה שהכל נעצר. לפני שנתיים וחצי, בדצמבר 2009, הודיעה מימון שבמקום להקליט אלבום שלישי היא יוצאת לסיבוב הופעות עם שמעון בוסקילה, זמר ויוצר שהיה אמור להיות סוג של עמיר בניון שני, אבל הצליח בעיקר בשיתוף הפעולה עם שלמה ארצי ("עלש"), ביצירת להיטים לאחרים ובכמה להיטי רדיו. לא מעט גבות הורמו כשמימון ובוסקילה הוציאו את הדואט "גשם שיבוא", אבל כשעלה המופע המשותף שלהם לראשונה, במרץ 2010, היה ברור שהם צדקו - המופע בנוי היטב, מחבר יפה את להיטי הפופ של מימון עם השירים היפים שיצר בוסקילה לאמנים כמו שרית חדד, קובי פרץ, ליאור נרקיס, חיים משה ויואב יצחק ועוד. המפגש בין בוסקילה למימון מאחד קהלים (מעל ל-150 הופעות, כמאה אלף צופים) ויוצר מהפופ ומהים תיכוני סוג של שקשוקה טעימה.

"צריך לבחור שמלה ותכשיטים ולראות שהכל סגור"

ב-2 ביוני מימון ובוסקילה יגיעו עם המופע המשותף לרגע השיא - הופעה באמפי קיסריה, ומימון, שרק לפני שבוע (1 במאי) היתה בת 30, מגיעה אליו עם התרגשות גדולה, שנובעת בין היתר מכך שאמרה "כן" להצעת הנישואין של החבר הצמוד אליה מזה ארבע שנים, מפיק האירועים יוני רג'ואן. "אני פשוט בשגעת חושים", אומרת מימון, שמתכוננת לקיסריה כאילו זו החתונה. "אני נורא מתרגשת מקיסריה וצריך לבחור שמלה ותכשיטים ולעשות חזרות ולראות שהכל סגור".

-היית מאמינה שתגיעי לקיסריה דווקא עם שמעון?
"לא הייתי מאמינה, אבל אני מוכנה לזה. מבחינתי קיסריה הגיעה מהר בקריירה שלי, אני רק בת 30. פעם היתה תחושה בארץ שאתה מגיע לקיסריה אחרי כמה אלבומים וכשצברת קהל גדול. כל האמנים הגדולים שגדלתי עליהם מילאו אותה ככה. בשנים האחרונות, עם המוזיקה המזרחית, זה נהיה דבר שמתגלגל יותר בקלות, אבל ממש לא בא לי על הדרך".

-יהיו תוספות למופע? הפתעות?
"אנחנו מוסיפים משהו קטנטן, שיר אחד או שניים, אבל אני שומרת אותם בהפתעה והכנסנו עוד נגנים".

-ספרי על שמעון בוסקילה משהו שאנחנו לא יודעים.
"תשמע, אנחנו מאוד שונים, הגענו ממקומות שונים לחלוטין, וזה בא לידי ביטוי בכל דבר. זו התמודדות לא פשוטה אבל מאתגרת ולמדתי ממנו הרבה על הבמה ומחוצה לה. החיבור איתו היה משהו אחר, ממש להיכנס להרפתקה, אבל אני אוהבת לאתגר את עצמי".

"הקריירה שלי לא נעצרה"

-למה בכלל היית צריכה את זה?
"לפני שנה ומשהו התחלתי לעבוד על האלבום השלישי שלי פה בארץ עם מוזיקאי שלא אסגיר את שמו למרות שעברנו דרך ארוכה ביחד. התחלנו לעבוד, אבל אז הרגשתי שזה לא זה ושאני רוצה לקחת את הזמן, להשקיע באלבום בצורה אחרת. היתה לי תחושה שהכל נרגע. ואז התחברתי לשמעון. זה התחיל משירים שעבדנו עליהם לאלבום שלי. התחלנו להיפגש והשתעשענו ברעיון שנופיע יחד. כשזה קרה זה היה משהו חדש. לא היה דיסק מוכן והחלטנו שנלך על מופע כזה כי גילינו שהחיבור מוצלח. זה זרם, התחלנו, המופע הצליח והלכנו עם זה עד הסוף. ותראה היום - מנגנים את השירים שלנו בטירוף ברדיו, היינו בתוכניות טלוויזיה, המופע שלנו רץ בערוץ 24 כל שישי בערב".

-אבל יש תחושה שהקריירה שלך כ"שירי מימון" נעצרה.
"זה לא ככה בפועל. אני חיה את הקהל. כמות ההתרגשות שקורית עכשיו - אני לא הרגשתי כזה דבר. אצלי הכל בסדר וכרגיל. אולי אנשים מסתכלים על דברים אחרת. אני מרגישה בטוחה ויש לי קהל שאוהב אותי ויתמוך בי גם בעתיד. כשאתה אוסף קהל זה דרך, לא מהיום להיום. לא נראה לי מוזר שכמה שנים לא הוצאתי אלבום חדש כי זה יוצר ציפיה לקראת מה שאני הולכת להוציא, מבינים שאני עובדת על זה קשה. בקיצור, המעריצים שלי לא יסכימו איתך".

אין תמונה
"היינו מצליחים גם בלי כוכב נולד". שירי מימון עם נינט טייב בגמר כוכב נולד בניצנים

-את עם שמעון, הראל מויאל לא משחזר את הישגיו מהעבר, האלבום השני של הראל סקעת נכשל ומאז האירוויזיון לא שומעים עליו, גם גבסו לא להיט ונינט הלכה לרוק אלטרנטיבי - החבורה הראשונה של יוצאי כוכב נולד איבדה את תנופת ההצלחה.
"זה מוזר מה שאתה אומר כי בעיני אנחנו כן מצליחים ואני לא חושבת שיש על מה להתגונן. כוכב נולד פתחה לנו דלת, אבל גם בלעדיה היינו מצליחים, תאמין לי שהייתי מצליחה גם בלי זה. אנשים נעלמים וחוזרים וזאת הקריירה. זה חודש ככה חודש ככה. כל אחד רואה את זה בצורה אחרת. אם האמן עובד, ממלא אולמות, מצליח ומייצר מוזיקה זה בעיני הצלחה וזה נמדד לאורך זמן. בעוד עשר שנים תבדוק מה עשינו. זה דרך. אנחנו חיים במדינה שקשה לעמוד בטופ ולהישאר שם. זה קשה. אייל גולן ושרית ושלמה ארצי עבדו קשה הרבה שנים כדי להגיע לאיפה שהם היום".

"הבאנו משהו שלא היה פה לפנינו"

-אבל היית כוכבת בזכות עצמך והיום את צריכה את שמעון בשביל למלא את קיסריה.
"אז מה. מה רע בזה. הוא צריך אותי ואני צריכה אותו. במקום אחד יש שניים שיחד הם חזקים מאוד. אני בת 30 ואני בקיסריה ואני גאה במה שהביא אותי לשם, זה נהדר, אני עומדת בזה בכבוד. המון קהל ראה את המופע הזה, אז למה לא".

-מתי ייגמר החיבור ביניכם? כי בינתיים הקריירה שלך בפאוזה.
"אין לי מושג. נמשיך כל עוד אנחנו נהנים. אני בינתיים אוציא סינגל ראשון מהאלבום הבא שלי. לכל אחד מאיתנו יש קריירות שלו וזו היתה התנסות. את הפאוזה הזו ראו מבחוץ. בפנים יש עבודה על האלבום. המופע התחיל ככיף ממשיך ככיף. אני אגיד משהו שנשמע הכי שמאלץ אבל על הבמה כשמוחאים לנו כפיים ולא רוצים שנרד התחושה היא הכי מדהימה בחיים. הכוח שלנו יחד על הבמה מביא משהו אחר שלא היה פה לפנינו - שילוב של פופ עם ים תכוני שיצא משהו איכותי. הקהל מתפעל מכמות הלהיטים, נהנה, מתרגש, ולומד עלינו משהו וכשזה מגיע לקיסריה אנחנו טופחים לעצמנו על השכם ונהנים".

-מה יהיה באלבום הבא שלך?
"הוא בתהליכים ואני לא יכולה לדבר על זה. לא מרשים לי להגיד כלום. אני לא אומרת עם מי עבדתי וכמה שירים מוקלטים. גם לא יכולה להגיד אם כתבתי והלחנתי שירים לאלבום. מחוץ לראיון אני מוכנה להגיד אבל זה לא לציטוט".

שירי מימון ויוני רג'ואן (צילום: שוקה כהן)
"לגבי החתונה אני סומכת על יוני, מה שהוא יחליט". שירי מימון ובעלה לעתיד יוני רג'ואן | צילום: שוקה כהן

-טוב, בואי נדבר על החתונה.
"זו פעם ראשונה בחיים שמישהו הציע לי נישואים, זה הגיע בדיוק בזמן והיה ברור שאני אגיד 'כן'. ההצעה היתה במקום שלנו, פרטי, מיוחד ורומנטי, ולא באילת כמו שפרסמו, באילת הייתי כדי להופיע. יוני ואני ארבע שנים ביחד והוא תכנן את זה חודשיים מראש, שזה יקרה יום לפני יום ההולדת ה-30 שלי, שהיה ב-17 במאי. עד היום שמרתי את הזוגיות שלנו לעצמי, זה היה המקום הפרטי שלי כי הייתי חרדה לפרטיות כמה שאפשר. כשזה יצא זה יצא ואין מה לעשות. עכשיו אני מרגישה חשופה עם זה ומאוד קשה לי עם זה דווקא במקומות האלה".

"אף פעם לא חלמתי איך תיראה החתונה שלי"

-מישהו אמר שזה יצא לתקשורת כדי לקדם את המכירות לקיסריה.
"אני לא מאמינה, איזה עולב. יוני תכנן את זה חודשיים מראש, הוא בכלל לא ידע על קיסריה. מה פתאום, מה הקשר".

-מאיזה גיל את חולמת על החתונה שלך?
"זהו, שאף פעם לא חלמתי על איך תיראה החתונה שלי, אף פעם. יוני הוא שחקן במקצועו אבל הוא עובד בהפקת אירועים אז אני סומכת עליו שהחתונה תהיה מושלמת. עוד אין לנו תאריך ולא סגרנו כלום. אני רוצה לעבור את המופע בקיסריה ואז להתחיל לחשוב על החתונה. אני ממש לא לחוצה, הכי רגועה וזורמת, ובטוחה שיהיה אצלנו שמח וטעים".

-מי ישיר בחתונה חוץ מהראל סקעת ושמעון? יש מצב שאת תשירי?
"אין לי מושג. זו שאלה טובה אם אני רוצה לשיר בחתונה, אני לא יודעת, אני אחשוב על זה, נראה לי שיוני יחליט".

-ומי יחליט לגבי הקריירה של שירי מימון?
"אני מבחינתי רק התחלתי. נכון שההתלהבות הראשונית ירדה וכבר אין את ההייפ המטורף שהיה עם כל הילדים שמתלהבים מכוכב נולד, אבל אל תדאג. היום מתלהבים ממשהו אחר ועוד יתלהבו. עוצרים אותי ברחוב יותר מבתקופה של האירוויזיון ואומרים שהיו במופע. לא סתם הגענו לקיסריה. אם הייתי מרגישה כמוך הייתי עצובה. אז להפך, אני מרגישה שאני ממש במקום טוב".

>> האלבום החדש של ג'ניפר לופז מצויין, אבל לא נשאר ממנה הרבה