אחרי שירי מימון ובעז מעודה, הראל סקעת עומד להיות הנציג השלישי של תחרות "כוכב נולד" שייצג את ישראל באירוויזיון, והוא בכלל שונא תחרויות. "נשבעתי שאני לא הולך יותר לשום תחרות מוזיקה, אבל זה גדול ממני", אומר הראל סקעת ומחייך במבוכה. סקעת, פיינליסט "כוכב נולד 2", שהוביל בכל התחזיות וההימורים, הפביד כזכור במהפך של הרדע האחרון ליריבו המושבע הראל מויאל.

הראל סקעת: "אנשים חושבים על נוצות ונצנצים, אני מתייחס הכי ברצינות"

זה קרה בניצנים בקיץ 2004 ומאז עברו 6 שנים של הצלחות גדולות ובעיות סבוכות עם חברת תקליטים וגאולה באלבום השני. והנה, בעוד כחודשיים, ואחרי שיתחרה בעצמו בארבעה שירים בקדם-אירוויזיון שיתקיים ביום שני הקרוב, ימצא עצמו הראל סקעת שוב בתחרות מוזיקה, הפעם מהגדולות בעולם, והפעם לא ייצג רק את עצמו, אלא את מדינת ישראל כולה בתחרות האירוויזיון שתתקיים באוסלו, נורווגיה, ב-29 במאי.

במסגרת ההכנות ל"קדם-אירוויזיון" ניגש הראל סקעת לבחור בגד לכל שיר. "אנשים אומרים 'אירוויזיון' ומיד חושבים בראש על נוצות, נצנצים, על טמטום", הוא אומר, "ואנחנו מתייחסים לזה הכי ברצינות, זאת הופעה". בסוף הוא בוחר חליפה אחת לכל שיר - החליפה השחורה ל"מילים", הג'קט הסגול ל"לאן".

"אם זה יתפתח לקריירה בחו"ל זה יהיה מדהים"

"בלילה, לפני שאני נרדם, אני מדמיין את עצמי על הבמה, כל פעם עם שיר אחר", אומר סקעת, שיבצע כאמור ארבעה שירים, אשר נשמעים כבר כמו אלבומו הבא. "אני מתייחס לזה כהזדמנות מאוד צאוד גדולה", הוא מוסיף, "ואם זה יתפתח לדברים מקצועיים של קריירה בחו"ל אז זה בכלל יהיה מדהים".

"בדרך לאירוויזיון נפגש הראל סקעת עם גלי עטרי בחדר חזרות לדואט קצר של "הללויה", השיר איתו זכתה עטרי באירוויזיון 1979 עם להקת "חלב ודבש". "הנה, עוד תימני באירוויזיון", היא אומרת. "חצי תימני", מתקן אותה סקעת". "אבל זה החצי שבלב", עונה עטרי ומחייכת. "אם אזכה באירוויזיון אחזור לארץ, אנוח יומיים שלושה ואתחיל לעבוד על אלבום חדש", מבטיח סקעת לסיום.