פסטיבל המוסיקה המסורתי של ראשון לציון יארח השנה (היכל התרבות, 12.10, יום ראשון) את מופע ההצדעה לתוכנית הרדיו "ארבע אחרי הצהריים", תוכנית הנוסטלגיה של גלי צה"ל שחוגגת 35 שנה, ונפתחת תמיד עם הקטע "תמונה" של יעל לוי ("דבה דבה דה").

אמנים ותיקים כמו חווה אלברשטיין, מתי כספי, אילנית והפרברים, יבצעו ממיטב שיריהם. צעירים קצת יותר, כמו ברי סחרוף, מאור כהן, אתי אנקרי , קובי אפללו, דנה ברגר, אמיר דדון, רונה קינן וקרולינה יבצעו גרסאות לקלאסיקות.

"אלה השירים הכי טובים, גדלתי עליהם, אלה שירים ששמעו בבית", אומר מאור כהן, שישיר (איך לא) את "רוח סתיו" של אריק איינשטיין ז"ל. "אני תמיד מאושר לבצע את השירים האלה, במיוחד עם אילן מוכיח שעושה עיבודים מדהימים לתזמורת". אותם עיבודים, שתבצע תזמורת ראשון לציון העשירה בצלילים, מעניקים לשירים הישראלים נופך קלאסי.

"כנערה בת 16-17 היה לי אנטי לשירים האלה", מודה דנה ברגר, "היום, עם הגיל, והקרבה לשורשים ולארץ, אני והבת את השירים האלה". אילנית, ששרה את שירה הקלאסי "כבר אחרי חצות" נזכרת איך היו מקפידים ברדיו על הגייה מדויקת של כל מילה ומילה, ו"היו עושים טרור על עברית לא תקנית". גם קובבי אפללו מודה: "כיוצר צעיר אני מקנא באמנים של התקופה ההיא".

"השירים האלה נשארים איתנו הרבה אחרי שהמבצעים שלהם הולכים לעולמם, כמו ברכה צפירה, שושנה דמארי ואריק איינשטיין, למרבה הצער", אומרת אתי אנטה, המנהלת האמנותית. "השירים נשארים וצריך למצוא להם מבצעים חדשים".

>> לכל פסטיבלי חול המועד סוכות 2014