ליאל קולט בהופעה שלה (צילום: עודד קרני)
"באותו שבוע שרתי עם סטיבי וונדר ולילדים במקלטים בדרום". ליאל קולט | צילום: עודד קרני

ליאל קולט בת ה-19 משיקה השבוע בארץ את אלבומה הבינלאומי ,"Be free" בגרסה מיוחדת הכוללת שני שירים חדשים בעברית, שהוקלטו במיוחד עבור הקהל המקומי. אחד מהם, "לא רציתי להכאיב" (מילים של אדמית הראל ולחן צרפתי), אף יצא לרדיו כסינגל, בעוד האלבום השלם מופץ בחברת "התו השמיני". בין לבין הספיקה להתגייס לצה"ל, לשירות שכולל בעיקר הופעות לחיילים והשתתפות בטקסים ובאירועים צבאיים.

"אני כבר רגילה לחיות בשני עולמות. שנים אני מופיעה באירועים יוקרתיים ברחבי העולם, ואז נוחתת בארץ וחוזרת ישר לחיים הרגילים שלי עם החברים בקיבוץ", אומרת ליאל. "הגיוס לצה"ל לא שינה מבחינתי כלום בקטע הזה. כבר נסעתי לכמה הופעות בחו"ל אחרי הטירונות ולא הייתה לי בעיה לעמוד על במה ליד סטיבי וונדר ערב אחד, ובאותו שבוע לשיר לילדים במקלטים בישובי עוטף עזה במבצע 'עופרת יצוקה'".

ליאל: למה שלא אקליט שירים גם בשפה שלי?

האלבום של ליאל המושק בארץ עכשיו, אגב, הוא אותו אלבום בו מתארחים סלאש, פאטי לה בל, הרבי הנקוק והסקורפיונס, שאותו כבר השיקה בהופעה חגיגית בתל אביב כבר לפני כמה חודשים. למה זכתה החיילת הטריה לעיכוב ביציאה? במקרה הנוכחי יש הסבר מנצח. "נוצר חלון הזדמנויות לבצע בדואט עם אנדריאה בוצ'לי שיר שיכול לתת קידום ענק לאלבום בשוק העולמי, אז החלטנו לחכות עד שלוח הזמנים שלו יאפשר את ההקלטה", מסבירה קולט. "כבר הופעתי איתו בעבר וזו הייתה חוויה מדהימה. הוא איש מקסים, מעבר להיותו זמר ענק, אבל אני משוכנעת שהעבודה באולפן תהיה מרגשת אפילו יותר. נקליט בתוך כמה שבועות, ולוח הזמנים הסופי להפצת האלבום ייקבע מיד אחרי שהשיר יהיה מוכן.

"בכל מקרה, יוצא שישראל היא המדינה הראשונה בה האלבום יוצא רשמית, למרות שאני כבר מקבלת פידבקים מאד חיוביים מחברות תקליטים באירופה, המזרח הרחוק, ארצות הברית ודרום אמריקה שם כבר שמעו את החומרים".

-למה החלטת להקליט שני שירים חדשים בעברית?
"כל הזמן שואלים אותי למה אני לא שרה יותר בעברית, אז החלטתי להרים את הכפפה. למה לא בעצם? ישראל זה הבית שלי, אני לא רוצה לשכוח מאיפה באתי. למה לא לתת לקהל המקומי הזדמנות לשמוע אותי שרה בשפה שלי"?

ליאל: "בטירונות סיימתי מצטיינת מחלקה במטווחים"

-הוצאת לפני כמה שנים סינגל בעברית, שלא זכה להשמעות היסטריות.
"זה היה 'רואים עלי'. שיר שהרדיו באמת לא פרגן לו. מצד שני, הקליפ נטחן בערוץ 24. זוכרים ואוהבים אותו עד היום. חוץ מזה, למדתי והתפתחתי המון מאז. אני נשמעת בוגרת בהרבה. אני מאד מקווה שיאהבו את השיר החדש, ישמיעו ויפרגנו, אבל גם אם התגובות לא יהיו בהתאם לציפיות שלנו לא אוותר אף פעם על הקהל בארץ. אני משוכנעת שיום אחד אקליט אלבום שלם בעברית, ואם 'לא רציתי להכאיב' יתקבל כמו שאנחנו מקווים אולי זה יניע את המהלך כבר בתקופה הקרובה".

-עד כמה השירות הצבאי פוגע בלו"ז ההופעות וההקלטות הצפוף שלך בחו"ל?
"בינתיים הוא לא. מתחשבים בי, ואני מצידי מנסה להצדיק את האמון והרצון הטוב. הטירונות הייתה חוויה מתישה אבל שווה כל רגע. הייתי משקיענית רצינית, ואפילו סיימתי חיילת מצטיינת של המחלקה במטווחים. יצא שבדיוק התחילה הלחימה בדרום, וגויסתי מיד להופעות מול חיילים ואזרחים במקלטים. אני מקווה שלא אצטרך לעבור את זה שוב בקרוב, לא למען עצמי, אלא בגלל התושבים שעברו את החוויה הקשה הזו. בכל מקרה, ההתרגשות שלי כשאני שרה במדים לא דומה לשום דבר שחוויתי בעבר ואני שלמה לחלוטין עם ההחלטה להתגייס".