אריק איינשטיין (צילום: מנחם סקס)
האם גיא בוקאטי יופיע? מופע ענק לזכר אריק איינשטיין ז"ל בפארק | צילום: מנחם סקס

חגיגות סוכות יחלו כבר לפני החג, ב-7 באוקטובר, עם מופע הפארק הענק לזכר אריק איינשטיין ז"ל, בהשתתפות עשרות אמנים שיבצעו כ-38 שירים מהמיטב שלו. בין המשתתפים אמנים ששיתפו פעולה עם אריק איינשטיין בחייו ובראשם שלום חנוך, מיקי גבריאלוב, יוני רכטר, יצחק קלפטר, שם טוב לוי וג'וזי כץ. השתתפותו של גיא בוקאטי, שעבד עם איינשטיין בשבע השנים האחרונות לחייו, טרם נסגרה.

אליהם יצטרפו: אברהם טל, ארקדי דוכין, ברי סחרוף,  דוד ד'אור, דודו טסה, דני סנדרסון, דני רובס, יהודית רביץ, מאור כהן, "מוניקה סקס", מוש בן ארי, מיכה שטרית, משינה, נינט טייב, קורין אלאל, קובי אפללו, קרולינה, ריטה ושלומי שבת. כמו כן צפויים לקחת חלק במופע חבריו הקרובים של איינשטיין מוני מושונוב וצבי שיסל. באירוע הרמת הכוסית של משתתפי המופע אמר מושונוב: "התחושה היא שאריק רק הלך רגע ותכף הוא חוזר".

חווה אלברשטיין 3, בנות חווה (צילום: רועי ברקוביץ')
מחווה בשהם, הופעות בראשון לציון ופארק שרון. חווה אלברשטיין עמוסה בחג | צילום: רועי ברקוביץ'

פסטיבל שוהם

פסטיבל שהם יוקדש השנה ליוצרים בזמר הישראלי ומאפשר כניסה חופשית לכל המופעים, אשר יתקיימו בגן החבל ב-13-14.10. גולת הכותרת היא המופע "שרות חווה אלברשטיין", בו מבצעות 16 זמרות ויוצרות משיריה של אלברשטיין, בהשתתפות אסתר רדא, אפרת בן צור, אביגייל רוז, איילה אינגדשט, איה זהבי פייגלין, דנה ברגר, דניאלה ספקטור, דיקלה, הדרה לוין ארדי, יעל דקלבאום, מיכל גבע, נעם נבו, עינב ג'קסון כהן, קרני פוסטל, שילה פרבר, שני פלג, ובהנחיית יואב קוטנר. המופע מגיע אחרי אלבום שיצא השנה באותו הקונספט, אשר נולד כזכור במופע המקורי לפני חמש שנים ב"פסטיבל תל אביב". גרסה מוקטנת בחצי של המופע (רק 8 זמרות) עלתה השנה בפסטיבל יערות מנשה.

מופעים נוספים בשהם: "שרים שמויק קראוס" עם אבי בללי, איגי דיין, דודי לוי, דן תורן וטל גורדון. "שרים משוררים" משיריהם של גדולי משוררי ישראל ותור הזהב, בהשתתפות רונה קינן, אניה בוקשטיין, יובל דיין, חמי רודנר, אסף אמדורסקי ועוד. האחים אריאל בביצוע בכורה לשיר חדש של אביהם מאיר אריאל ז"ל, בערב משותף עם שולי רנד. "אזכרה נגינתי בלילה" עם עלמה זוהר ופרופסור חביבה פדיה. "יעלה ויבוא" - מחווה לפסטיבלי הזמר הגדולים עם דוד קריבושה. "הללויה לעולם" ערב משירי קובי אשרת. צרויה להב ומיקה שדה במפגש מוזיקלי. להקת טרנזיסטור במחווה לאריק איינשטיין ז"ל. שם טוב לוי שר ומשתף במפגש אמן, שלמה גרוניך בשירים לילדים, להקת המג'יקל מיסטרי טור עם שירי הילדים של כל הזמנים, ועוד.

מתי כספי, גיטרה, מחווה למתי כספי (צילום: נועה מגר)
"ארבע אחר הצהריים" בראשל"צ ועם אביב גפן בקיסריה. מתי כספי | צילום: נועה מגר

פסטיבל ראשון לציון

פסטיבל המוזיקה המסורתי של העיר ראשון לציון יתקיים זו השנה ה-27 בחול המועד סוכות (9-14.10) באתרים בולטים בעיר. הפקת המקור המיוחדת לפסטיבל תהיה "ארבע אחר הצהריים", מופע מחווה מיוחד במלאת 35 שנה לתכנית הרדיו המיתולוגית של גלי צה"ל. חווה אלברשטיין, מתי כספי, ברי סחרוף, אילנית, הפרברים, מאור כהן, אתי אנקרי , קובי אפללו, דנה ברגר, אמיר דדון, רונה קינן וקרולינה יבצעו ממיטב שיריהם ושירים ישראלים אהובים (היכל התרבות, 12.10).

הופעות נוספות שיתקיימו בהיכל התרבות: מוקי עם המופע "לב חופשי", שיארח את אורית שחף ותום פטרובר מלהקת "היהודים" (9.10). שלומי שבן יארח את שולי רנד ומיכה שטרית (14.10). יהודה פוליקר עם המופע העכשווי "מוזיאון החלומות" (13.10), ונורית גלרון במופע שירי אהבה חדש וחגיגי (11.10). המופעים בתשלום.

באמפי-פארק המחודש יופיעו: ריטה, שחוגגת 20 שנה ל"אהבה גדולה" (12.10) משה פרץ (14.10), וגידי גוב ודני סנדרסון שיארחו את אפרים שמיר, אלון אולארצ'יק, ומזי כהן, במופע שכבר הפך מזמן לחגיגית להיטי "כוורת" ו"גזוז" (11.10). המופעים בתשלום.

הופעות בכניסה חופשית: תזמורת צה"ל תופיע עם רמי קלינשטיין ומיטב שיריו בגן המושבה (13.10). באותו המקום יארח יואב יצחק את אבנר גדסי ורון שובל (14.10). בכיכר העירייה יופיעו: קרן פלס (13.10), שני יצהרי (14.10) ושירי מימון עם שמעון בוסקילה (14.10). ברובע הבילויים יופיעו עברי לידר (13.10) ומוש בן ארי (14.10). בבית העם יופיעו רבקה בר ואילנה כץ (13.10) והאחים אסנר (14.10).

שלמה ארצי - ארץ חדשה, נדבר מהלב (תמונת AVI: mako)
שווה לנסוע עד המצדה. שלמה ארצי בדרך לפסטיבל התמר | תמונת AVI: mako

פסטיבל התמר

הפסטיבל המסורתי יכלול השנה שורת ערבים ולילות של הופעות ב"היכל מצדה" ועל פסגת המצדה ב-11-15 באוקטובר, חול המועד סוכות. רשימת המופיעים מפוארת: שלמה ארצי, אהוד בנאי,  אביב גפן, עברי לידר ושלומי שבן עם הקולקטיב בערב אחד, הדג נחש מארחים את מארינה מקסימיליאן, אריאל זילבר מארח את שלמה גרוניך ומתי כספי, אברהם טל, מוקי, מוש בן ארי, הבלקן ביט בוקס ומטבוחה פרוג'קט, שלומי שבת מארח את ברי סחרוף, עם חימום של שי צברי. כמו כן יתקיימו מופעים פתוחים לקהל של אפרים שמיר, ריף כהן, נורית גלרון, בית הבובות והתקווה 6.

אין תמונה
פסטיבל התמר 2014 טבלת מופעים
ישי לוי, פסטיבל הפסנתר (צילום: ענבל צח)
הכוכב של פסטיבל תימנה בראש העין. ישי לוי | צילום: ענבל צח

פסטיבל תימנה

הפסטיבל יתקיים זו השנה ה-13 בחול המועד סוכות בפארק לב העיר בראש העין. הכניסה לכל המופעים חופשית.

ביום ראשון, 12.10, החל מ-20:00 יופיעו סגיב כהן ודקלון במופע משותף, מרגלית צנעני, הראל סקעת שיארח את קרן פלס, פאר טסי, אבי סינוואני, דקל צדוק, רובי לוי, שקד קוממי וניצן שפיר.

ביום שני, 13.10 יופיעו החל מ-20:00 ישי לוי, דקלון ואהרון, אבנר גדסי, ציון גולן, נתי לוי, גיא יהוד, רן שפיר ולירן טל. ההופעות יתקיימו בליווי תזמורת כלי הפריטה עם הסולנים אלון הררי, קארן אור ומאיה ברדנסקי, והאנסמבל הקולי "מיטב".

כמו כן יכלול הפסטיבל מרתון סרטים, הרצאות אקדמיות, תערוכת אמנות ותערוכת מורשת היסטורית, הכל בסימן יהדות תימן.

אין תמונה
שרים הדודאים בפארק שרון. אסף אמדורסקי וישראל גוריון

פסטיבל קלאסיקה עברית

פארק אריאל שרון (תל חירייה) יארח בחול המועד סוכות (11-13.10) כמה ממיטב האמנים בישראל, בשלושה ימי מופעים על פסגת ההר ומול נוף קו הרקיע של גוש דן. את הפסטיבל תפתח חווה אלברשטיין. הערב השני עם ארקדי דוכין, וערב סיום עם שירי הדודאים בביצוע אסף אמדורסקי וישראל גוריון.

דני סנדרסון והאנדלוסית – חתונה (תמונת AVI: דרור כץ)
אזרח כבוד ב"מיני ישראל". דני סנדרסון | תמונת AVI: דרור כץ

"לילות תשרי"

אמפי "צוותא בפארק" שבמתחם "מיני-ישראל" בלטרון מקיים החודש את סדרת אירועי "לילות תשרי", עם הופעות חיות מיוחדות החל מהשעה 21:30. באתר יופיעו: אביב גפן והתעויוט (שישי 10.10), אביתר בנאי מארח את מאיר בנאי במופע "יפה כלבנה" (12.10), עמיר בניון עם "סופה" (13.10), דני סנדרסון עם התזמורת האנדלוסית אשדוד (14.10), הדג נחש מארחים את מרסדס בנד במופע השקיעה "יום שישי הגיע" (17.10, 19:00).

אייל גולן, שרית חדד, בלומפילד (צילום: שרון רביבו)
גם הם יופיעו במצדה. שרית חדד ואייל גולן | צילום: שרון רביבו

אייל גולן ושרית חדד יעלו את המופע המשותף שלהם "פעם בחיים" באמפי שלמרגלות המצדה ב-16 באוקטובר. אחרי שהביאו לאיצטדיון בלומפילד 32 אלף איש, כעת ימשיכו לרגש ולעשות שמח במדבר, עם מיטב הלהיטים של שניהם, בביצועים ביחד ולחוד. לכרטיסים.

אביב גפן והפילהרמונית (צילום: אורית פניני)
קיסריה עם מתי כספי. אביב גפן | צילום: אורית פניני

אביב גפן יגיע לאמפי קיסריה ב-18 באוקטובר עם האלבום החדש והמצליח "סדקים" ולהיטים כל הקריירה. גפן יארח על הבמה את מתי כספי, ששר איתו את הלהיט הגדול "מסתובב". את הליווי יספקו, כרגיל, חברי להקת "התעויוט".

היהודים – זוג יונים (צילום: tal shachar photographer)
משיקים בקיסריה. היהודים | צילום: tal shachar photographer

יומיים לפני כן, ב-16.10, תגיע לאמפי קיסריה להקת "היהודים", שתשיק את אלבומה החדש בהופעה חגיגית. במופע הם צפויים לארח את יובל בנאי, סולן "משינה", מגיבורי הנעורים שלהם. אורית שחף שרה את "אין מקום אחר"? שווה ביותר.

מוקי בהופעה (צילום: ענבל צח)
מארח את "היהודים" בראשון לציון, ומופע שקיעה בשוני. מוקי | צילום: ענבל צח

מוקי, שכאמור יארח את "היהודים" בפסטיבל ראשון לציון, יגיע ב-15.10 לאמפי זאפה שוני, למופע שקיעה מרובה להיטים, כולל שיר השנה "ילד של אבא", שיר הנושא של אלבומו "לב חופשי" ושירים אהובים מכל הקריירה. השעה המוקדמת מזמינה הגעה עם ילדים, שישמחו לשיר עם מוקי את המילים.

רוני דלומי בהופעה חיה (תמונת AVI: mako)
ומה עם ינאקיס? רוני דלומי, "גאליס" בהיכל נוקיה | תמונת AVI: mako

"גאליס" - ההופעה

כוכבי סדרת הילדים "גאליס" יעלו בהיכל נוקיה ב-10.10 וב-12.10 מופע מוזיקלי המבוסס על קאברים ללהיטים מוכרים, בניהולו המוזיקלי של ג'וני גולדשטיין (TYP). רשימת הכוכבים כוללת את רוני דלומי, תובל שפיר, אליאנה תדהר, דניאל מורשת, עומר דרור, שירן סנדל ונווה צור.

מיקי גבריאלוב (תמונת AVI: mako)
עמק המעיינות. מיקי גבריאלוב | תמונת AVI: mako

פסטיבל עמק המעיינות ייפתח בקונצרט החגיגי "ונמשכת שיירה" בו ישתפו פעולה מיקי גבריאלוב, תזמורת סימפונט רעננה ושלוש חבורות זמר ומקהלת בנות מהמועצה האזורית המקומית. קרוב ל- 100 זמרים ונגנים יבצעו במופע ממיטב הקלאסיקה של המוזיקה הישראלית.

גל תורן בהופעה של אפרת גוש, פסטיבל הפסנתר (צילום: אורית פניני)
רוק בפסגה. גל תורן, מרסדס בנד | צילום: אורית פניני

רוק בפסגה

יפו העתיקה תארח סדרת מופעי רוק בשלושה ערבים, בין השעות 20:00 -23:00, באמפי תירוש שבגן הפסגה וכיכר קדומים.

ב-12.10 (ראשון) יופיעו סיימון שור טריו בנד ונועם פנחסוב. ב-13.10 (שני) יופיעו שמעון סמיט ולהקת ריטלין. ב-14.10 (שלישי) יופיעו הזמרת מורן מגל, להקת התבלינים ולהקת מרסדס בנד.

מיקי שביב עשור למאיר אריאל (צילום: שוקה כהן)
פסטיבל "זונת חלל". מיקי שביב יופיע עם הסופרגרופ "Funk Fatal" | צילום: שוקה כהן

פסטיבל "זונת חלל"

אירוע רוק ומוזיקת אלטרנטיב יתקיים במתחם החזרות "פפאיטו" ברחוב סלמה 29 בדרום תל אביב ב-17.10. החל מהשעה 14:00 ועד לתוך הלילה יופיעו בזו אחר זו 14 להקות. את האירוע תפתח הסופרגרופ "Funk Fatal" עם פושטק, תם מוכיח, מיקי שביב, ניר פופ, רונן ברק, מיכל מזר ונטע לי גלרמן, ואחריהם יעלו: PRS SURFERS-גולשי האבן נייר ומספריים, The Genders, Illy-PowerTrio, Appetizer Cheesecake, מכונת הרג, אביב מארק והמוות, Meshukatzot, השקרנים, Farthest South, לטאות הענק מכוכב הניבירו, שעלת נפוצה, The Great Machine ו-Laila.

sunita staneslow, סוניטה סטניסלו (צילום:  Photo by Flash90, פייסבוק)
פסטיבל הרנסאנס ביחיעם. סוניטה סטניסלו | צילום: Photo by Flash90, פייסבוק

פסטיבל הרנסאנס

הפסטיבל יתקיים במבצר יחיעם שבגליל ויארח בין היתר שורת מופעים מוסיקליים, שיתקיימו לאורך היום ברחבי המבצר, עם מוסיקה מהמאה ה-12 עד המאה ה-18 בכלים מקוריים משוחזרים מהתקופה. הכניסה כלולה במחיר הכרטיס לפסטיבל. בין האמנים וההרכבים שיופיעו: "עשבי פרובאנס" במופע מוזיקה צרפתית. "אנסמבל פלאוטו דולצ'ה" מרומניה בתערובת של מוסיקה מוקדמת מזרח אירופאית ומערב אירופאית. אמנית הנבל שרה ריידי מבלגיה שתופיע סולו וגם עם אנסמבל לה נובלה. הנבלנית סוניטה סטניסלו במופע "מלך דוד פוגש את טורלו או'קרולן", ומקהלת מטה אשר ומקהלת מגידו בדואט עם נגנים מחו"ל.

אין תמונה
בית האופרה בתל אביב. חוזה ג'יימס

חוזה ג'יימס בבית האופרה

במשכן לאמנויות הבמה תל אביב  תיפתח עונת הג'אז עם מופע בכורה בישראל של הזמר והיוצר חוזה ג'יימס (10.10), המשלב בין מקצבי ג'אז למוסיקת היפ-הופ, סול וגרוב שחור. ג'יימס נחשב לאחד היוצרים הצעירים והמבטיחים בסצנה האמריקאית, הוא התפרסם בזכות יכולתו לשלב בין מגוון סגנונות.

כחצי שעה לפני המופע יתקיים באכסדרת בית האופרה מופע ג'אז בביצוע תלמידי מגמת הג'אז בתיכון תלמה ילין. מופע נוסף לחוזה ג'יימס במוצ"ש (11.10) בזאפה ירושלים. ולכל המשפחה: מופע פתיחת העונה של סדרת "צלילי קסם" עם ניצה שאול - סיפור ילדותו של יוהן סבסטיאן באך (12-14.10).