מירי מסיקה, מלך (צילום: אייל נבו)
דיווה מגניבה. מירי מסיקה | צילום: אייל נבו

הזמרת מירי מסיקה תופיע במסגרת פסטיבל ראשון לציון (17.10, חול המועד סוכות, 20:30, 130 ₪) לראשונה במופע קונצרטי שלם משלה. מסיקה תארח במופע את הזמר בעז שרעבי, בליווי התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון ובניהולו המוזיקלי וניצוחו של רפי קדישזון. הרפרטואר יכלול משיריה האהובים של מסיקה מתוך שלושת אלבומיה, שירים מובחרים של בעז שרעבי אותם יבצעו במשותף וכן סדרת גרסאות של מסיקה לשירים של דיוות גדולות כמו ברברה סטרייסנד, אדית פיאף, שושנה דמארי, מרסדס סוסה, חוה אלברשטיין, רבקה זהר, יהודית רביץ ועוד.

"היתה לי היום חזרה עם רפי קדישזון על סולמות ובחירת שירים, חזרה עם כל התזמורת תהיה לי ביום שלפני המופע", מספרת מסיקה. "אני בתסבוכת כי כרגיל אני רוצה הכל ויש זמן מוגבל. ביקשו ממני את רשימת השירים ופתאום גיליתי שהמופע ממש עוד חודש ואין הרבה זמן להתכונן. צריך לעבוד קשה מאוד וללמוד את כל השירים".

"ריטה איתי שם, גם אם לא אשיר שיר שלה"

חווה אלברשטיין 1, בנות חווה (צילום: רועי ברקוביץ')
"אוכל להיות גם חוה אלברשטיין וגם מרסדס סוסה בשיר אחד" | צילום: רועי ברקוביץ'

-איך נולד המופע הזה?
"פנו אלי ותמיד אין לי זמן וגם עכשיו אין לי זמן. אני לא יודעת למה אמרתי כן. הופעתי בעבר עם התזמורת הפילהרמונית ועם סימפונט רעננה ועבדתי עם רפי בעבר. תזמורת ראשון לציון זו אחת התזמורות הטובות בארץ. וכבר הייתי שם בפסטיבל. זה פסטיבל כיפי. בפעם הראשונה יהיה לי מופע שלם עם שירים שלי וקלאסיקות של זמרות גדולות שגדלתי עליהן - אדית פיאף, יהודית רביץ, שושנה דמארי, ברברה סטרייסנד. אני רוצה לשיר גם ג'וני מיטשל, רוצה לשיר את 'אלפונסינה והים' של מרסדס סוסה עם חוה אלברשטיין, חצי בעברית חצי בספרדית ולהיות שתיהן בשיר אחד. אולי גם אשיר שיר ממחזמר גדול וסטנדארט אחד מוכר של ג'אז. זה דורש ממני מאמץ ולשיר במנעד גדול".

-תשירי ריטה?
"ריטה איתי שם גם אם לא אשיר שיר שלה. ראיתי את המופעים של ריטה, אחינועם נינו יהודית רביץ עם הפילהרמונית ואמרתי 'יום אחד גם אני אעשה את זה, גם אני אעמוד ככה במופע שלם עם תזמורת גדולה. ההשפעה שלהן ניכרת עלי בכל נים. חלמתי רציתי לעשות מופע כזה ענק שהוא כולו קאברים של כל הזמרות האלה וזה פרוויו, התחלה, אני מתנסה בזה בפעם הראשונה. יהיו איתי גם הנגנים שלי - פרקשניסט, קונטרה-בסיסט, נגן פלמנקו, שישתלבו עם התזמורת. עשיתי חשבון שאני שרה במופע הזה בספרדית, צרפתית, אנגלית, ערבית ועברית כמובן ואני מקווה להצליח להיכנס לנעליים של כל הזמרות ולעמוד בזה מבחינה קולית ועוד לשיר הכל עם תזמורת גדולה. זה אתגר גדול בשבילי".

"אני יכולה להיות כל הזמרות שתמיד חלמתי להיות"

אין תמונה
"עוד לא דיברתי איתו על השירים, מקווה שהוא יסכים". בעז שרעבי

-קטן עלייך.
"זה ממש לא קטן עלי. יצא לי לשיר בעבר שיר אחד או שניים או שלושה שירים שהם לא שלי, אבל לשיר ערב שלם שירים שהם מאוד גדולים ושהם לא מהרפטואר הרגיל שלי זה קשה. את השירים שלי אני שרה כבר כמה שנים והגרון שלי מכיר אותם, הם עיצבו את חיי, עברתי איתם דרך מגיל 15. עם השירים של הזמרות אני צריכה לעבור דרך ואין זמן. אבל זו הגשמת חלום כי אני יכולה להיות כל הזמרות שתמיד חלמתי להיות".

-זה צעד נוסף במסע אל כס הדיווה?
"כן, כאילו מה משותף לכל הזמרות האלה? כולן דיוות. זו כנראה החותמת האחרונה שלי בדרך להיות דיווה".

-את מארחת את בעז שרעבי.
"עוד לא דיברתי איתו, אתה מבין? אני מניחה שאבקש ממנו לשיר איתו כמה מהקלאסיקות הגדולות שלו, אם כבר הוא מתארח. יצא לי לשיר איתו בעבר פה ושם שירים. ביקשתי הפעם את 'ברית עולם', 'חייך וחיי' ו'הלוואי'. אם הוא יסכים זה יהיה אדיר".

"עם תזמורת לא צריך לזוז, אפשר שמלת קונסטרוקציה"

-יהיה מקום גם לשירים שלך?
"כן, שירים שלי מתוזמרים לתזמורת גדולה שזה הכי כיף בעולם, חוויה מהממת. יש לי שירי פופ, כמה יותר אלקטרוניים, אתניים ולשלב אותם עם תזמורת זה באמת הגשמת חלום. למשל לשיר 'אף אחת' בעלי אורי עשה לזה תזמור מהמם, כאילו השיר נולד בשביל זה, או 'זמר שלוש התשובות' שקדישזון עיבד. ותוך כדי אני אמא שזה האתגר הכי גדול. אני עושה הכל עם התינוקת המתוקה שלי תמרי".

-איפה את עכשיו?
"אני בוחרת שמלה למופע אצל המעצב הכי מדהים בארץ, שי שלום. אני חושבת על השמלה שאלבש על הבמה עם התזמורת בהיכל התרבות של ראשון לציון שהוא אולם הנפלא. אני צריכה תמיד שמלות להופעה שאפשר לזוז איתן, ועכשיו עם תזמורת לא צריך לזוז, עומדים ושרים עם שמלת קונסטרוקציה. זו החותמת הסופית להפיכה שלי לדיווה. זה תלוי בכמה שמלות אתה מחליף במופע אחד, ככה אתה נמדד".

"נראה לי שיהיה לי כיף עוד עונה בכוכב נולד"

אין תמונה
"חשבתי לארח אותה". מרגול

-מרגול תוזמן להופעה?
"נו באמת, איזו מין שאלה זו, היא במעצר בית. האמת שבהתחלה כשחשבתי על המופע הזה חשבתי לארח את מרגול, כי היא זמרת גדולה בעיני, ענקית. אבל גם בועז זמר ענק".

-תחזרי לעוד עונה בכוכב נולד?
"בדיוק עכשיו יש דיון על זה, משא ומתן. נראה לי שיהיה לי כיף עוד עונה בכוכב נולד, למה לא".