שירי מימון בדרום (צילום: באדיבות מפעל הפיס)
"הם פוחדים שמה שהיה יחזור, וזה חייב להשתנות" | צילום: באדיבות מפעל הפיס

כמו רבים מהאמנים גם שירי מיימון נסעה דרומה לשמח חיילים ותושבים, בחסות מפעל הפיס. מימון הגיעה אתמול (חמישי) לסוללת כיפת ברזל, הביאה לחיילים עוגה עם הקדשה ווחילקה להם דיסקים שלה.

את ההופעות העיקריות נתנה הזמרת באולם בשדרות ובמקלט באופקים. "האמת שחיכיתי כבר להגיע ולשמח את התושבים שם", אומרת מיימון. "לשיר להם, לדבר ולהצטלם איתם. בסופו של יום זו מציאות עגומה ואפורה, לא נתפס שילדים ותינוקות נמצאים תחת אש כבר 14 שנה ושורדים. זה דיכאון".

(צילום: מפעל הפיס)

-איך היה מבחינתך הביקור אצל החיילים בכיפת ברזל?
"וואו זה היה עוצמתי. חבר'ה מדהימים. הבאתי להם עוגה ודיסקים והם סיפרו לי איך הם מעבירים את הימים. כל מה שקשור בכיפת הברזל זה פשוט נס. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילולא ההמצאה הגאונית הזאת".

-אילו תגובות ריגשו אותך במיוחד?
"התגובות היו מרגשות, אבל התחושות אמביוולנטיות. הם שמחים שבאים אמנים ומצליחים להפיג את המתח ומצד שני מחכים שזה יגמר, ומצד שלישי יודעים כבר 14 שנה מה זה לחיות תחת טילים, אז מתפללים שהפעם זה הסוף. זאת מציאות שחייבת להשתנות"

-מה עובר לך בראש בימים אלה כשאת יושבת מול הטלוויזיה?
"אני בלחץ. מצב הרוח מאוד מדכא. כל מה שעובר לי בראש זה מה קרה בלילה. אני קמה בלחץ שלא נהרגו או נפצעו עוד חיילים. שלא הפציצו את הדרום. זה כרגע מה שמעניין אותי.

"המצב שברירי ומסוכן, אנחנו בתקופה מאוד קשה, מצב הרוח ירוד והפרשנים לא מנבאים טובות. הטלוויזיה לא מפסיקה לשדר ואין לאן לברוח. אני מחכה לשמוע אם יש חדשות על החייל הנעדר וחושבת על המשפחה שלו. אני באמת מתפללת לעתיד טוב יותר לילדים שלנו ולנו כי מגיע לנו".

שירי מימון בדרום (צילום: באדיבות מפעל הפיס)
" בסופו של יום זו מציאות עגומה ואפורה". שירי מימון בשדרות | צילום: באדיבות מפעל הפיס

שירי מימון בדרום (צילום: באדיבות מפעל הפיס)
"לא רוצה לחשוב מה היה קורה לנו לולא כיפת ברזל". שירי מימון וצוות מפעל הפיס בכיפת ברזל | צילום: באדיבות מפעל הפיס

שירי מימון בדרום (צילום: באדיבות מפעל הפיס)
עוגה לחיילים | צילום: באדיבות מפעל הפיס