ליידי גאגא טקס הגראמי 2011 (תמונת AVI: Kevin Winter, GettyImages IL)
ליידי גאגא בוקעת מביצה | תמונת AVI: Kevin Winter, GettyImages IL

אלטון ג'ון

הרבה לפני ליידי גאגא היתה כאן אלטון ג'ון, לא רק מוזיקאי גדול וכוכב פופ, אלא גם הומו שיצא מהארון ונהנה להשתולל עם מלתחות, חובב דרמות ותשומת לב. אוסף הבגדים שלו, אוסף המשקפיים, אוסף הפאות והתחפושות הפכו לחלק בלתי נפרד מהשואו שלו, כשהביטוי "משקפי אלטון ג'ון" הופך למושג בפני עצמו.

את אחד השיאים רשם אלטון ג'ון כשביצע את שירו המפורסם ביותר "Your Song" בתחפושת של דונלד דאק, בהופעה בסנטרל פארק בניו יורק ב-1980.

דיויד בואי

דיוויד בואי היה ונותר הדמות המרתקת והססגונית ביותר בעולם הרוק. "הזיקית של הרוק" הכתירו אותו בתקשורת לפני שנים והיוצר הגאון הזה, שהוא גם שחקן מעולה אכן השתנה מאלבום לאלבום ומפרוייקט לפרוייקט. זה מתחיל כבר במראה הטבעי שלו מילדות עם האישונים בצבעים השונים (זה קרה לו בגלל שהלך מכות כילד), המשיך עם הופעתו בטלויזיה לפני שהתפרסם כזמר בקריאה משעשעת להגן על גברים עם שיער ארוך, הופעה עם שמלה על עטיפת האלבום "האיש שמכר את העולם" והגיע לשיא עם דמותו המפורסמת של "זיגי סטארדאסט".

אחר כך באו עוד דמויות כמו הדוכס הלבן הרזה וגם שלל הופעות בסרטים כמו החייזר בסרטו של ניקולס רוג "האי ששנפל מכוכב אחר", המלך הרשע ב"המבוך" של ג'ים הנסון, פונטיוס פילטוס ב"פיתוי האחרון של ישו", החייל ב"חג שמח מר לורנס", ערפד ב"הרעב" ועוד. אחד הקליפים הגדולים של בואי "Ashes to Ashes" מציג אותו בתחפושת של ליצן כשהוא משוחח עם אמו.

הרד הוט צ'ילי פפרז

אין תמונה
אייבי רואוד, גרסת הצ'ילי פפרז

הרד הוט צ'ילי פפרז היא אחת הלהקות הצבעוניות ובעלות הדמיון. אנתוני קידיס הזמר ופלי הבסיסט, מנהיגי הלהקה, תמיד ישמחו להגיע לארוע תקשורתי כזה או אחר עם תחפושת משעשעת וכמובן לרתום את יתר חברי הלהקה לקליפים וצילומי פרומו מרתקים ומעניינים.
 
על עטיפת האי.פי שלהם "אייבי ראוד אי.פי" הם מצולמים כשהם חוצים את מעבר החצייה המפורסם של אייבי רואוד כשהם ערומים ורק גרב מכסה את אבר מינם. אחת ההופעות הזכורות שלהם ומעוררת ההשראה היתה בוודסטוק 1994 כשהם עלו כשהם מחופשים לנורות ענק כשגופם בחליפה אפורה מטאלית ועל ראשם נורות פועלות עם פתח קטן לנשימה ושירה. אחרי ההופעה הם כבר קיטרו שזה הרעיון גרוע והיה להם קשה מאוד לנגן ככה.

בקליפ ללהיט Dani California מ-2006 הם בכלל באווירה פורימית במיוחד כשהם מחופשים לאורך הקליפ לשלל מוזיקאים מההיסטוריה של הרוק. אפשר לראות שם את פלי בתור זיגי סטארדאסט של דיויד בואי, אנתוני בתור קורט קוביין וגם ג'ון פרושיאנטה וצ'אד סמית מחופשים ללהקות כמו הסקס פיסטולס, קיס, הביטלס, פאנקדליק ועוד

קיס KISS

להקת הרוק הכבד האמריקנית KISS הביאה את הגלאם אל המטאל ועולה מאז ומעולם כשפני חברי הלהקה מכוסים באיפור כבד ובגלימות שחורות. כל אחד מחברי הלהקה צבע את פניו בלבן כשהוא מאמץ לעצמו דמות בעזרת סימני איפור שחורים.

קיס להקה (צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL)
אצלם תמיד פורים. Kiss | צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL

פול סטנלי הסולן קיבל את דמותו של המאהב, "ילד הכוכב", רומנטיקן נועץ עינים כשעל עינו מצוייר כוכב שחור. ג'ין סימונס (חיים וייץ הישראלי) הבסיסט הוא השד הציני ובעל ההומור השחור שנושך את עצמו עד זוב "דם" מזוייף. הגיטריסט אייס פרלי הוא איש החלל והמתופף פיטר קרייס הוא איש החתול. כמובן שחברי Kiss מעולם לא הסתפקו רק בתלבושות שלהם ונעזרו תמיד בשלל להטוטי אש ופירוטכניקה. הקליפ " Rock n' Roll all night" מעביר באופן המרהיב ביותר  את מסיבת הפורים של קיס עם שללת תלבושות, אש, עשן, והאיפור כמובן.

ליידי גאגא

ליידי גאגא עשתה הכל בשנתיים האחרונות והלכה הכי רחוק שאפשר. הזמרת שלא בוחלת בשום צורה בשביל פרובוקציה תקשורתית הגיעה עד לבישת שמלה המורכבת כולה מחתיכות בשר נא. בטקס פרסי MTV של 2010 הגיעה גאגא עם שמלת הבשר שלה, קטפה על הדרך 8 פרסים והשאירה טפח חשוף של ישבנה.

ואם אלטון ג'ון הלך על תחפושת של דונלד דאק אז ליידי גאגא הלכה על תחפושת של קרמיט הצפרדע כשהיא לובשת חליפה ירוקה המורכבת מעשרות בובות של קרמיט בראיון לטלויזיה.  



עוד מתחפשים גדולים: מדונה, סליפנוט, אליס קופר, פיטר גבריאל בימי ג'נסיס, גרי גליטר, באקטהד שניגן לתקופה מסויימת ב"רובים ושושנים", רמשטיין, אוזי אוסבורן, בונו שבנה לעצמו את דמות השטן "מפיסטו" ואת דמות "הזבוב", "לורדי", מרלין מנסון ועוד רבים אחרים.

הגזרה המקומית

כמובן שבישראל אין כמעט זוהר וטקסים וכולם נפגשים עם הסטארים שלנו בתור למכולת או לבנק אבל עדיין הצלחנו למצוא כמה אמנים שלא הסתפקו תמיד בג'ינס וטי שירט. הדור החדש של הזמרות אמנם שמרני לעומת ליידי גאגא אבל כן מחובר לעולם האופנה ויותר פתוח לעולם האופנה מבעבר.

מארינה מקסימליאן בלומין יודעת לדפוק הופעה ועלתה בפסטיבל הפסנתר האחרון עם שמלה סטייל ימי הביינים וכתר. נינט מתבטאת בעיקר בתסרוקות שונות מהקרחת ועד תספורת הזברה הנוכחית וגם אפרת גוש משחקת באופנה ותאטרליות ועלתה בפרמיירה שלה בשמלת כלה.

אביב גפן נטש אמנם את האיפור הלבן של תחילת הניינטיז אבל עדיין יודע לדפוק הופעה ועלה בהאנגר עם מעיל עמוס מנורות אדומות ואפילו הצליח להקדים את בונו של U2 שעשה זאת כמה שנים אחריו בסיבוב ה-360 של U2.

אלופי התחפושות בארץ: משינה

גם באינדי הישראלי יש עניין ואיתמר "הילד" לוי מתופף להקת "בום פם" אימץ לו לאחרונה הופעה קבועה עם תחפושת החזיר שלו. וגם להקות הרוק הקלאסיות שלנו ידעו להתחפש, גם אם כוורת עשו זאת בעיקר במסגרת המערכונים שלהם ואצל תיסלם דני בסן לבש גלימה והתאפר ויאיר ניצני הלך רחוק עם עניין הברז שהדביק לו על המצח.

אבל בסופו של דבר הלהקה שהכי ידעה להתלבש, להתחפש ולהתרענן היא משינה, שבכל אלבום הציגו מראה חדש. זכור במיוחד האלבום השלישי שהציג אותם משופמים בחליפות כאילו יצאו מסרט מצרי,  וניצלו הופעות בטלוויזיה ליצירת קליפים משעשעים כמו "אניגודין" שבו התחפשו לפיראטים, "רכבת לילה לקהיר" שבו התחפשו לבחורות ו"שלח לי מלאך" עם שלומי ברכה בתחפושת של גורילה.

>> ולמה התחפשו הסיסטרס?