הזמר קובי אפללו הופיע היום במושב החגיגי של כנסת ישראל בירושלים, במהלכו הושבעה הכנסת ה-19 - כבוד לו זכו אמנים מעטים עד היום, אם בכלל. אפללו ביצע במהלך אירוע ההשבעה של 120 חברי הכנסת שניים משיריו האהובים והמפורסמים ביותר - "ים הרחמים" ו"בא מן השתיקה". לסיום הטקס התכבד בשירת ההמנון הלאומי, "התקווה", כשבניגוד לביונסה נואלס האמריקנית בהשבעת הנשיא ברק אובמה - הוא שר את ההמנון ב"חי" וללא פלייבק.

"היה מרגש, ממש התרגשתי", אומר קובי אפללו. "לפני הופעות אני בהיי כלשהו ועכשיו זו היתה התרגשות בבטן שהופכת את הקרביים. שרתי בתוך מליאת הכנסת, היו שם מאות אנשים, ושהיתי במחיצת שמעון פרס נשיא המדינה. יצא לי להופיע בעבר בפני ראשי ממשלות, בשש שנים האלה שאני בתעשיית המוזיקה, אבל שמעון פרס זה התרגשות מיוחדת, האיש הוא פני המדינה, והוא עוד לחץ לי יד. מדהים".

קובי אפללו הופעה (צילום: ראובן שניידר )
המושבניק מהגליל נהיה זמר ממלכתי. קובי אפללו | צילום: ראובן שניידר

-שרת ב"חי".
"כן, זה לא היה עם פלייבק כמו ביונסה. גם החליפה שלי היתה 'לייב'. הוצאתי חליפה מהארון. אני בדרך כלל הכי קז'ואל, מושבניק מהגליל, אבל יש לי כמה חליפות בארון".

-מי ביקש את השירים האלה דווקא?
"אלה שירים שאנשי הכנסת ביקשו. השירים מאוד אישיים. אבל 'ים רחמים' למשל זה שיר שמכל הקשת הפוליטית כאשר שאלו מה אני שר ואמרתי 'ים הרחמים' - לכולם עלה מין חיוך של 'איזה יופי'. כנראה שהוא מדבר להרבה אנשים. הוא אומנם נכתב ממקום אישי על אדם יקר, ולא על סיטואציה שהוא עבר מהעולם. זה אדם שעשה המון חסדים ועזר לחברה ולזולת, ויש בשיר את המשפט: 'תשאיר פה רושם טוב ותאסוף מילים'. המשפט הזה מושפע מהפתגם 'טוב שם טוב משמן טוב', וזה אולי מקביל לתרומה של חברי הכנסת, שידאגו לשם הטוב שלנו ולא לשמן שלהם, אז המדינה תיראה אחרת".

פרס - הושבע לראשונה כח"כ ב-1959 (צילום: חדשות 2)
"האיש הוא פני המדינה, והוא עוד לחץ לי יד. מדהים". הנשיא שמעון פרס ויו"ר הכנסת ריבלין | צילום: חדשות 2

-איך הגיעו אליך?
"פנו למשרד ההפקות שלי, ואמרו שזו הופעה במושב הפתיחה וכאלה עניינים. בהתחלה זה היה מוזר, הרמתי גבה מהמקום שזה הכי מחמיא בעולם שבחרו בי, צריך להיות ממש זמר ממלכתי בשביל זה".

-יש לי חדשות בשבילך, אתה זמר ממלכתי.
"המושבניק מהצפון נהיה ממלכתי? איך הגעתי למצב הזה? האמת שהם מאוד פרגנו לי, בוגי יעלון וציפי לבני שהייתה כבר בהופעה שלי וגילה גמליאל. אבל מה שהרס אותי זה שפרס לחץ את ידי".

-כבוד גדול.
"הרבה פעמים אנחנו רגילים להסתכל על נבחרינו ממקום של ביקורת, אבל היום כשאתה מגיע למעמד כזה, פתאום אתה מבין כמה זה מכובד. המקום הזה, המליאה, שמנחם בגין ויצחק רבין נאמו בה וסאדאת הגיע אליה, הכל עבר לי בראש. המקום הזה שגדולי האומה ישבו בו וקיבלו החלטות, הכל עבר לי בראש היום".

-אתה כבר חושב כמו קונצנזוס.
"אני לא יודע אם אני מה שאמרת, אבל זה באמת כבוד גדול. מזכירת הכנסת לחצה את ידי בסיום ואמרתי לה תודה על הזכותץ ההופעה בכנסת תמיד תהיה נקודת ציון מבחינתי בקריירה".

-ומכאן לאן?
"בדרך חזרה עליתי על ההסעה והתקשר אלי קובי פרחי, סולן 'אורפנד לנד', שסיפר לי שהם עכשיו חזרו משבדיה, והקליטו באנגלית שיר שכתבתי להם. הם עושים אותי 'קובי אינטרנשיונל'. היום גם יצא כסינגל שיר שכתבתי לשירי מימון לאלבום האחרון שלך, אז עבר עלי יום מלא התרגשויות, אבל אתה יכול לקרוא לי 'ביונסה מהגליל'".

>> לאן הולכת הקריירה של הראל מויאל, שהשיק אלבום חדש?