דויד ברוזה חזרה 1 (צילום: טל פרי)
"אני לא אוהב מופעי קונספט, זה מגביל ומשעמם בעיני". דויד ברוזה | צילום: טל פרי

קשה להאמין, אבל עברו 26 שנים מאז הוציא דויד ברוזה את אלבומו "האישה שאיתי", שבמשך שנים רבות אחז בתואר האלבום העברי הנמכר בכל הזמנים. בסוף 83', שנה וחצי אחרי שפרצה מלחמת לבנון והרסה את סיכוייו של אלבומו "קלף" לזכות בהכרה מסחרית, החליט ברוזה ללקק את פצעי הכישלון בעזרתם של כמה חברים טובים בהם יהונתן גפן ולואי להב, ומקבץ נבחר של תשעה שירים ספרדיים אהובים עליו שתורגמו לעברית.

חברת התקליטים CBS (לימים NMC ואז NMC יונייטד) השקיעה סכום מינימאלי בפרויקט, אך נתנה לו אור ירוק. השאר, כמו שאומרים, היסטוריה והיסטריה. כאמור, רק תשעה שירים היו ב"אישה שאיתי" אך כולם היו להיטים. ברוזה הפך בין לילה מטרובדור צעיר ומבטיח לכוכב הגדול במדינה, והמופע שהעלה בעקבות האלבום שבר קופות.

בתכנון: הופעות אורח של יהונתן גפן, יעל לוי ויסמין לוי

ב 5 באוגוסט, ב-21:00, יחזור דויד ברוזה להיכל התרבות בתל אביב שם יצא בשעתו המופע המקורי של שירי "האישה שאיתי" לדרך. הוא יעלה ערב מחווה חד פעמי לציון חצי יובל (ועוד קצת) לצאת הקלאסיקה ההיא, כאשר בתכנון 23 שירים בהם "האישה שאיתי" במלואו ומיטב להיטיו מכל הזמנים. כמו כן מתוכננות הופעות אורח של יהונתן גפן, הזמרות יעל לוי ויסמין לוי, והפתעה בדמות בית חדש שגפן יכתוב במיוחד להמנון "יהיה טוב" שייחשף לראשונה.

דויד ברוזה חזרה 2 (צילום: טל פרי)
הרקדנית שתיכנס ב"אי הנשים". דן תורן: "עשינו בחירות טובות" | צילום: טל פרי

"שרק לא יקרה משהו בלבנון ברגע האחרון", אומר ברוזה ספק בצחוק ספק ברצינות בחזרה שקיים אתמול (יום ד') במועדון שבלול בנמל תל אביב, "בגלל זה אנחנו עובדים מהר, להופיע ולגמור. האמת שכרגע מתוכננת רק הופעה אחת, למרות שאני לא מתחייב בסלע. הייתי מת לעשות יותר, אבל לוח הזמנים שלי בעייתי כי אני מסיים להקליט אלבום חדש באנגלית לשוק הבינלאומי ויש לי הרבה התחייבויות שם. עשר שנים לא הוצאתי אלבום חדש באנגלית ואני גאה מאד בשירים החדשים. יצא אלבום נהדר".

-בניגוד למופעי מחווה של אמנים לאלבומים מוכרים שלהם, בחרת לשלב שירים מכל הזמנים ולא רק מתקופת "האישה שאיתי".
"כי אני לא אוהב מופעי קונספט. זה מגביל ומשעמם בעיני. אחרי הכל, זו מחווה ל'אישה שאיתי', אבל לא שחזור. למה לשחזר? מה שהיה היה, וכל דבר חדש שאני עושה חייב מבחינתי להביט רק קדימה. מה שכן, הצלחנו לשכנע את רמי לוין, שהיה הקלידן במופע המקורי והמעבד של האלבום, להצטרף אלינו במופע הזה. רמי כמעט לא מופיע כיום על במה, כך שמבחינתי זו הייתה התרגשות גדולה לחדש את הקשר המקצועי איתו, מה גם שהוא לא איבד מאום מהכישרון שלו".

דן תורן, יועץ אמנותי: "אצל דויד הכל נזיל, עד הדקה ה-90'"

דן תורן, שכאשר יצא האלבום "האישה שאיתי" היה שחקן צעיר, שהפך לאליל נוער ומוזיקאי ותמלילן בתחילת דרכו, גויס אף הוא למופע המחווה כיועץ אמנותי. כאשר ברוזה מבצע על הבמה את "אי הנשים", מתוך האלבום הספרדי באותו שם, ועובד עם רקדנית פלמנקו על הכניסה המתוכננת שלה למרכז הבמה במהלך השיר, תורן בוחן את רשימת שירי המופע המיועדת ואומר: "עשינו בחירות טובות, אבל אצל דויד הכל נזיל. עד הדקה התשעים הוא יכול לשנות דברים,אבל זה הקסם שלו. אני זוכר מצוין את התקופה בה יצא האלבום המקורי. אין מי שלא זוכר, כי השירים האלה הפכו את המדינה. אני ודויד היינו אז שכנים, בית ליד בית ברחוב גורדון בתל אביב, והערצתי אותו. אני עדיין מעריץ אותו".

"אף פעם לא אפרד מהשירים האלה", מסכם ברוזה, "מופע מחווה זה בסופו של דבר רק כותרת. אין הופעה בה אני לא מבצע את 'האישה שאיתי' או 'סיגליות'. אבל יהיה ערב גדול ויפה, עם הרבה נגנים, רקדנים, אורחים. אני מניח שאתרגש מאד. עוד עשר שנים בטח אעשה עוד מחווה כזו. למה לא, אין לי כוונה ללכת לשום מקום".