אוהד שרגאי - השקה בלו נטלי (צילום: שי פרג)
כוכב נולד זה לקבל כאפה. אתה יוצא מהחממה שם ואתה לבד". אוהד שרגאי" | צילום: שי פרג

ב-2 באפריל תצא לדרך עונה חדשה, תשיעית במספר, של "כוכב נולד". יומיים קודם, ב-30 במרץ, יעלה על במת "קפה ביאליק" בתל אביב אוהד שרגאי, פיינליסט העונה הקודמת ואחד הכישרונות הגדולים בתולדות התוכנית, למופע הפסנתר הקברטי שלו. ואם חשבתם שבכוכב נולד שרגאי הרשה לעצמו להשתולל, במופע הזה הוא מתפרע עוד יותר, מנסה שירים חדשים לגמרי על הקהל ולוקח את עצמו לקצוות אוונגרדיים, בדומה לאחותו הרוחנית שלו מארינה מקסימיליאן בלומין.

כמה חודשים אחרי הגמר ושרגאי מוצא את עצמו בנבדל מחבריו לגמר דיאנה גולבי, שמשרתת בצה"ל ועידן עמדי, שכובש את הרדיו עם שירים מקוריים. כמוהם, גם שרגאי עובד על אלבום בכורה, ואם לגולבי יש את לואי להב כמפיק מוזיקלי ולעמדי את עמוס בן-דוד, שרגאי הצטייד בשם לא פחות נחשב - שמוליק נויפלד, שעבד עם אמנים כמו מירי מסיקה. אבל בשונה מדיאנה ועידן, נדמה ששרגאי תופס, כמעט כצפוי, פחות כותרות. ב"בדרך שלך", שיר האודישנים החדש, למשל, הוא לא השתתף. הסיבה לכך היא טכנית, אבל התוצאה סמלית.

"לא נשארתי מאחור"

"אני ממש לא מרגיש שנשארתי מאחור לעומת דיאנה ועידן", הוא אומר. "כמו שאומר השיר של עידן כל אחד בדרך שלו. אני מקבל כל הזמן הצעות לפרויקטים, תאטרון ומופעים מסוגים שונים. את שיר האודישנים הקליטו בזמן שהייתי בברלין ולכן לא יכולתי להשתתף בהקלטה. מבחינתי זה מתאים שעידן כתב והלחין את השיר ודיאנה הזוכה שרה איתו. אני לא מרגיש נורא רע עם זה שאני לא נמצא שם".

-מה עשית בברלין?
"נסעתי לכתוב שירים. זה היה חודשיים אחרי הטירוף של כוכב נולד והייתי חייב קצת שקט שכרתי דירה שלושה שבועות במרכז העיר ותכננתי לקנות פסנתר חשמלי. אבל התברר שיש שם פסנתר קלאסי אז ישבתי לבד כשבחוץ מינוס 14 עד 17 מעלות וכתבתי שירים על הפסנתר. הראש היה פנוי מטרדות היום יום, אף אחד לא הפריע לי. זו היתה פעם רביעית שלי בברלין. אני מת עליה. זו אחת הערים שיותר מפרות אותי, נותנת השראה ויש מחשבה רחוקה לעשות שם מוזיקה. התרבות בדם שלהם, הם פשוט יוצאים להופעות המון ולכל דבר יש שם קהל. זה היה גם בכריסטמס, כל מרכז העיר היה מושלג. הסתובבתי במוזיאונים, הלכתי להופעות, קיבלתי המון השראה המון. היה קר נורא ואני אוהב קר".

"גן עדן לטראנווסטייטס"

-קח אותי מהקור של ברלין לחום של ברזיל, חזרת עכשיו מהקרנבל.
"נסעתי להצטלם לשעשועון לערוץ 2 בבואנוס איירס, ארגנטינה, ואמרתי שאם אני שם אז ניקח עוד חופש והמשכתי לקרנבל בברזיל. אחרי שבוע הצילומים המשכתי לבד לטיול בארגנטינה וברזיל שזה פורים אחד ענק וחזרתי בדיוק לפורים, לקרנבל הישראלי. היה שם יום אחד שבו כל הגברים יצאו לרחובות בבגדי נשים – שמלות, פאות, שדיים. הייתי הגבר היחיד שלבוש כגבר ואתה מיליונים שותים ורוקדים וכולם נשים. הייתי הגבר היחיד וזה היה משעשע. לגמרי גן עדן לטראנסווסטייטס".

-אתה רוצה לדבר על חייך האישיים?
"מעדיף שלא".

-על מה אתה כותב שירים?
"על חוויות אישיות. עכשיו זו תקופה שקורה בה הרבה. יש  לבטים ולחץ וזה יוצא הרבה בשירים, באופי שלהם. ויש גם שירים עם אופי תאטרלי וקברטי. למדתי במגמת תיאטרון ועשיתי המון תיאטרון זה חלק גדול מהחיים שלי כנער. כל התפיסה הבימתית שלי מאוד הושפעה מזה. מוזיקה בשבילי היא מעבר למילים וללחן. זה לבוש, תאורה, אופן הגשה. ליידי גאגא עושה מכל שיר נאמבר וכל פעם משהו אחר, הרבה מעבר למוזיקה. זו עשייה אמנותית ובכל פרמטר היא עושה את זה הכי טוב בעולם. אני מנסה להביא חלק מזה בהופעה הבימתית שלי. להביע את עצמי מעבר לקול. אני עובד גם על מופע עם הרכב שיהיה עם ויג'יי ויהיה יותר מושקע".

"הקהל מסתכל לך בעיניים, זה יותר מפחיד מהגמר"

-איך זה להופיע בקפה ביאליק אחרי הגמר הגדול?
"מרגיש מאוד אינטימי לרדת לבמה בגובה 20 ס"מ מול מאה איש שבוחנים אותך מקרוב, זה הרבה יותר מלחיץ ממעמד של טלוויזיה. אני מתרגש נורא כי אלה חומרים שלי שאני מחובר אליהם אחרת, הרבה יותר. בכל הופעה אני מנסה על הקהל שירים חדשים כדי לבדוק איך הם עובדים ואיך מגיבים אליהם. העוגנים שלי הם חמישה קאברים קבועים: 'לא דיברנו עוד על אהבה' של נתנאלה, 'כל יום אני מאבד', שהייתי אמור לשיר בכוכב נולד ובסוף לא ביצעתי. מכוכב נולד אני שר את 'אם יש גן עדן', 'ולנטינו' ו'מקום אחר', שלושתם בעיבודי פסנתר חדשים עם הפסנתרן איתי שטרית".

-מאיפה באה התזזית שלך?
"זה פורקן של הטירוף שלי. ב'כוכב' למדתי לשמור על איזון, אבל לפעמים צריך להוציא את השיגעון החוצה כדי שיהיה אפשר לנשום אחר כך. גם ב'כוכב 'לא חשבי יותר מדי עשיתי מה שבא לי, אבל כשאני על הבמה ולא מחויב לקהל אני מוציא את הכל החוצה. יש בי את הצדדים האלה וזה כיף להתעלל בשירים ככה ,לעשות איתם מה שבא לי, זה חופש מאוד גדול. יש בי ילד קטן בן 4 בלי גבולות שרוצה להשתולל ולהתפרע וזה מה שיוצא על הבמה. אני גם עובד על מופע קברט שכתוב מדהים, הפקה עצמאית שאני שותף ביצירה שלה, אנחנו לא יודעים איפה נעלה את זה, אבל נראה לי שזה יהיה שוס. אנחנו מחפשים מועדון בית".

"בכוכב נולד אתה מגיע לנקודת שיא בקריירה"

-למה שתישאר בארץ? יש פה מספיק קהל לזה?
"אני קודם כל צריך נסות. אני גם לא כזה חדשני וקשה לעיכול. חוץ ממארינה לא עושים פה כזה ויש לה קהל לאמנות שלה. יש אנשים שבאים זה קיים, זה קורה".

-מתי אתה מתארח במופע של מארינה?
"כשהיא תזמין אותי".

-כוכב?
"כוכב נולד זה לקבל כאפה. אתה מגיע לנקודת שיא בחיים ובקריירה שלך. אתה מגיע להכרה מטורפת ויוצא משם, מהמכונה המגוננת שהיא משפחה ואתה מוקף באנשים, וצריך לבד היות אחראי על האלבום שלך ומה יהיה בו ולבדוק לבד הצעות".

"התמכרתי לאח הגדול"

-האח הגדול?
"פעם ראשונה שראיתי את העונה, ועוד מהאמצע. התמכרתי והזמנתי ערוץ 20 ואז טסתי לדרום אמריקה אבל כל שבוע נכנסתי ל-mako לראות מי הודח והייתי עצוב כשראיתי שאלעד הודח, כי מאוד אהבתי אותו. בגמר אני לא מסמס לאף אחד כי אין לי פייבוריט מובהק מהחמישייה הזו. אני גם לא נגד אף אחד. אני מאמין שג'קי ייקח, איתי או בלעדי".

-לסיום, בוא נסגור רגע את עניין הציון "4" שקיבלת ממני על הביצוע ל"ולנטינו", כי אני יודע שאתה כועס, למרות שזייפת שם.
"זייפתי נכון, אבל אני לא באמת כועס. אני אומר עם חיוך ענק שתבוא להופעה ונראה אותך נותן לי עליו פחות מ 9 וחצי".