"הרבה שירים של אריק איינשטיין משנות ה-2000 נכנסו לפלייליסט ושודרו בגלגלצ. בלי שנדבר ספציפית על אריק, זו דילמה מאוד קשה. אצל אמנים מבוגרים יותר, אין מה לעשות – השיא היצירתי כבר עבר. זו בעיה. אני לא אומר שהם לא מסוגלים להגיע שוב לשיא יצירתי. תראה את אריאל זילבר, שנמצא עכשיו בתקופת פריחה ושני שירים מהפרויקט החדש שלו נכנסו לפלייליסט".

זו הייתה תשובתו של נדב רביד, מנהל גלגלצ, בראיון שעלה בסוף השבוע שעבר ב"7 לילות", לטיעונים שהתחנה לא משדרת שירים חדשים של אמנים ותיקים. גידי גוב, זמר ותיק ומשפיע במוזיקה הישראלית, לא שמח לקרוא את זה. למעשה הוא הגדיל לכתוב על כך, לאותו מוסף (שאגב באופן קבוע וחשוד, מקפיד לתקוף את גלגלצ) – טור תגובה זועם.

"נדב רביד השחצן הוא רק סימפטום. מאז שבוטל תפקיד העורך המוזיקלי בעל הטעם האישי, הדברים הלכו והידרדרו". זה חלק ממה שמובטח לנו בטור האישי, שיתפרסם מחר, "גלגלצ היתה פעם תחנה חביבה. חבל לי שהפכה למשהו מבאיש". גידי גוב לא רק נעלב – הוא גם הצטרף באופן די תמוה לתוקפיה הראשיים של התחנה הארצית.

אבל אל תבלבלו, זהו לא המאבק של מירי רגב ומאיה בוסקילה. בעוד שהן בעד שינויים שידרשו מגלגלצ לשנות את הפלייליסט שלה לפי "טעם הקהל" (הן טוענות שהוא מוזיקה מזרחית, סקר גלגלצ שנחשף באותו "7 לילות" מראה שלא), או לפי אפליה מתקנת שתכניס יותר נשים לפלייליסט – גידי גוב דווקא חושב ההיפך. "רביד, אתה צריך גם לחנך את הקהל, ולא רק לנסות להתאים את עצמך אליו" כותב גוב בעיתון, כאילו השנה היא 1984 והכלי היחיד לצרוך דרכו מוזיקה הוא גלי צה"ל. להגיד משפט כזה זה לקחת את הכביכול ניתוק הגלגלצי ולהכפיל אותו פי 1000. זה להגיד "אני יודע מה טוב ואני אחנך אותך". לא רק שזה מתנשא ואלים, זה גם לא רלוונטי. הקהל מפתח טעם באמצעות הרשת וחברים שלהם. גוף תקשורת שלא מדבר לקהל פשוט יאבד אותו.

עוד במאקו מוזיקה:

רבות נכתב על מאבק רגב-גלגלצ. גם אצלנו. יש הרבה היגיון בטענות שלה, ויש גם הרבה היגיון בהתגוננות של גלגלצ. אבל אין שום היגיון בדבריו של גידי גוב. מדוע? ראשית, גידי גוב – הוא הוא בעצמו, כותב את הדברים הללו כאשר שיר שלו מנוגן בפלייליסט ("אני אומר מילה", דואט עם רונה קינן). זהו שיר שנכנס לפלייליסט לפני שגוב כתב את טור הדעה, כך שלא מדובר בסוג של "דמי השתקה". שירים רבים של גוב נכנסו בשנים האחרונות ושודרו בגלגלצ, ביניהם " אני אוהב אותך חזק", שיר שנכתב על ידי סמל נדב הררי ז"ל, ובוצע במסגרת פרוייקט "עוד מעט נהפוך לשיר" של התחנה האם גלי צה"ל.

עוד ברשימת השירים שנוגנו בשנים האחרונות: קאבר שלו ל"סוס עץ", דואט עם איה כורם בשם "לילה טוב", וגם "אם היינו" מהאלבום החדש. עוד נזכיר את "מי תרצי", שיר שהוציא בשנת 2009 ומאז מככב באופן קבוע עד היום בתכניות "סוף שבוע רגוע". ובואו לא נשכח את הקריירה משנות ה-70 ועד היום, שמתוחזקת על ידי השמעות יומיות.

לכן זה כמעט לא הגיוני שאדם שמושמע רבות ובתדירות כזו יבוא בטענות כלפי גלגלצ. זה כאילו שהטלפון הבא יגיע מאדל שתגיד שלא משדרים אותה. האם גידי גוב פתח מתישהו גלגלצ או שהוא התבלבל ובטעות שמע רדיו לב המדינה? לא נעים להציג את זה ככה, אבל כמעט בלתי נמנע: בא הגבר האשכנזי הפריווילגי וטוען לקיפוח, מול האישה המזרחית שנשכחה. מאיה אז אמרה שהמנהלים שלה אמרו שהצעד שהיא עושה נגד גלגלצ הוא אמיץ, אף אחד לא יכל להגיד לגוב שהצעד שהוא עושה נגד גלגלצ הוא מופרך?

ברשימת הפלייליסט הנוכחית ישנם שמות כמו יהודית רביץ, שלמה ארצי, רמי קלינשטיין, אהוד בנאי (יחד עם הדג נחש), ארקדי דוכין, וגם גידי גוב בכבודו ובעצמו. כולם פעילים מעל לשני עשורים. המאבק מול גלגלצ יכול להיות בהרבה מישורים – אבל עם כל הכבוד, גידי גוב לא קשור לאף אחד מהם.