הזמר האיטלקי טוטו קוטוניו מגיע לשתי הופעות בישראל, שיתקיימו ב-15 וב-16 בנובמבר בחיפה ותל אביב. בשבת הקרובה תשודר התוכנית "כל ההתחלות" בהשתתפותו.

הקריירה של קוטוניו ידעה כמה שיאים. הלהיט הגדול שלו "איטלקי" השתתף בפסטיבל סן רמו 1983. השיר לא הגיע לבאחד המקומות הראשונים, אך זכה להצלחה גדולה בכל אירופה. בישראלי הצליחה מאוד הגרסה העברית בפי דורון מזר - "אני חוזר הביתה".

בראיון אומר קוטוניו: "בשנת 1979 החלטתי להתחיל לבצע את השירים שלי בעצמי. כתבתי את 'לה איטליאנו' בשנת 1983 לכל האיטלקים שחיים מחוץ לגבולות איטליה".

-אדריאנו צ'לנטאנו ששר רבים משיריך, לא רצה את השיר הזה.
"זה נכון (צוחק) ואני מודה לו כל חיי".

-אתה מכיר את הביצוע הישראלי לשיר.
"כן, בטח. דורון מזר היה באיטליה, במילאנו, הופענו יחד בתוכנית פריים טיים בטלוויזיה האיטלקית, כשכל אחד שר את הביצוע בשפה שלו".

טוטו קוטוניו הוא לא רק זמר מבצע אלא גם יוצר מוכשר, שכתב לחנים רבים לזמרים איטלקיים וצרפתיים, כמו למשל "קיץ אינדיאני" שהוקלט על ידי ג'ו דסאן, והוקלט במקור באנגלית בשם "אפריקה", על ידי להקתו של טוטו, "אלבטרוס".



טוטו קוטוניו השתתף 13 פעם בפסטיבל סן-רמו. הוא זכה פעם אחת ב-1980 עם השיר "solo noi", ושש פעמים במקום השני. ב-1990 הוא ייצג את איטליה באירוויזיון, וזכה במקום הראשון עם השיר "insieme", שסיפר על איחוד אירופה.

שנה מאוחר יותר, טוטו קוטוניו וג'ינגיולה צ'ינקווטי (זוכת 1964), שני זוכי איטליה אי פעם באירוויזיון, הנחו את התחרות שנערכה באיטליה.

*"כל ההתחלות" של אלי לפיד עם טוטו קוטוניו תשודר בשבת 16.11 בשעה 6 בבוקר ברשת ב'.

סייעה בתרגום מאיטלקית: ניקול דה'קסטרו.