ליאור מילר
"מוזיקה זו מחלה". ליאור מילר

פסטיבל המוזיקה הראשון של העיר בת ים יתקיים ביום שלישי ה-18 באוקטובר 2011 באיזור התעשייה של העיר. יקחו בו חלק 26 אמנים, שיופיעו על 6 במות, ביניהם שלום חנוך ודנה ברגר, מוש בן ארי, אתי אנקרי, מאור כהן, מרסדס בנד, רוקפור ונינט טייב, להקת אטליז, תמר אייזנמן, המרפסות, לוס כפרוס, Umlala , התבלינים, נתן גושן, שילה פרבר ומאיה בלזיצמן, יהוא ירון, אנחל בונני ,יונתן רוזן, רגאייסטן, נועם נבו, גרוב רידמפשן, אליאל אבקסיס, The Raw Man Empire ונגה שלו. הנכיסה לכל ההופעות חופשית.

אחד ממפיקי האירוע הוא ליאור מילר, בעברו דוגמן מבוקש וכיום מפיק בתעשיית המוזיקה, שנטל גם חלק בגיבוש התוכן האמנותי של הפסטיבל. "האירוע הזה התחיל מרעיון לתת במה למוזיקאים צעירים שלא מקבלים חשיפה בפסטיבלים באיזור המרכז, אלא ב'אינדי נגב' או בצפון", אומר מילר. "מכאן לאט לאט זה התגלגל הרעיון של פסטיבל שנותן כמה ז'אנרים ומתחזק עם אמנים מובילים, שיהיה צבעוני. יהיו שלוש במות מרכזיות ובמה של כיתות אמן, יותר אינטימית, להופעות עם גיטרה אקוסטית. חיפשנו הרכבים שיש להם קהל מסוים שהולך אחריהם ושהם גם מוזיקאים טובים, כדי לתת טעימה מכאלה שמובילים כל סגנון".

"הקמתי חברת תקליטים קטנה, הפקתי 3 אלבומים והפסדתי כסף"

-איך הגעת להפקת מוזיקה ולהיות דיג'יי?
"מוזיקה זאת מחלה, טובה כמובן, מאז שאני ילד, אז עמדתי מול הראי עם מטאטא ודמיינתי שאני בונו בוומבלי. בהמשך הבנתי שזה לא המקום שלי, כי אני לא זמר טוב ואין לי את זה כמוזקאי, אבל יש לי את זה ברמת האוזן, משהו שאני הולך איתו. הייתי בארה"ב ב-94', פגשתי את דני טנגלייה וג'וניור ואסקז ואז הגיע סשה ל'אוקטופוס' והמסיבות התחילו למשוך אותי. ניסיתי לעשות מוזיקה בבית עם עידו אופיר ("דומסטיקס"). עשינו קטע שיצא באנגליה בלייבל א'וטומטיק' ומכרנו עשרת אלפים עותקים, ככה נשאבתי לתוך זה".

"ב-2005 עזבתי את תל אביב וגרתי שנה בצפון. שם שאלתי את עצמי מה הדרייב שלי בחיים, מה הכי מדבר אלי והקמתי חברת תקליטים קטנה שהפסדתי בה כסף. הפקתי שלושה אלבומים: הראשון של 'התבלינים', אביהו לנדוור ב-2006, בהפקה מוזיקלית של יונתן דגן מג'יי ויוז, שלצערי לא פרץ, כי זו אחת ההפקות הטובות שנעשו בארץ עם fאנקי מדהים, ועזרתי בהפקה של שירז איז'ק שעשתה פולק-רוק באנגלית. מאז אני מעורב בכל מיני פרויקטים שמעניינים אותי וכרגע עוזר לאליאל, אח של יהל, בהוצאת האלבום שלו. אני בתחום, אבל לא בכותרות. נוח לי מאחורי הקלעים. אני גם כותב רעיון לפורמט טלוויזיה שקשור למוזיקה. אני לא מתפרנס בעשרות אלפי שקלים אבל עושה גם דברים אחרים".

"ליאור מילר החתיך? לא הזדהיתי עם זה אף פעם"

נינט באופרה (צילום: דרור נחום)
"הכוכבים מחזקים את הפסטיבל". נינט טייב | צילום: דרור נחום

-והפסטיבל?
"זה פסטיבל ראשון שאני מפיק ושמח שיצא בכזה סדר גודל. שותפים איתה מאיה פוגל, אורנה צרפתי ועיריית בת ים, שנותנת חשיפה גדולה לתרבות בשנים האחרונות ונתנה לנו מקום הכי ראוי שאפשר לבקש. אם אעבור את זה בשלום יש לי עוד מלא רעיונות מגניבים. אני פשוט אוהב לעשות דברים בגובה העיניים של הקהל, פשוט וקל".

-נשאר משהו מליאור מילר הדוגמן החתיך שפעם כל הבנות במדינה העריצו?
"אין לי מושג, לא הזדהיתי עם זה אף פעם. לא התעסקתי עם זה, זה היה רחוק לי. כשהרגשתי שאני מאבד את הזהות שלי עצרתי כי זה לא שווה. אז עשיתי קצת משחק. כרגע זה פחות מעניין אותי. היום אם יבוא פרויקט מגניב אשמח, אבל אני מתעסק לרוב במוזיקה וסטארט אפים".