יאנה יוסף לקליפ של חן אהרוני (צילום: פזית גואטה)
"גם יפה, גם רוקדת, גם מהאח הגדול וגם שחקנית מצוינת". חן אהרוני עם יאנה בצילומי הקליפ "אסור" | צילום: פזית גואטה

תקופה סוערת עוברת על חן אהרוני. בין הופעות להקלטות הוא הספיק לעזוב לפני שבועיים את סוכנות "כחול לבן אמנים", בה היה חתום במשך כמה שנים, תוך כדי שהוא מוציא שיר נוסף ("אסור"), לקראת אלבומו השני, מצלם קליפ עם יאנה יוסף מ"האח הגדול" ומקליט ולצלם קאבר ספונטני ללהיט "Where Have You Been" של ריהאנה.

"לפני שבועיים עזבתי את 'כחול לבן אמנים' ושוב אני מנהל את עצמי", אומר אהרוני. "לאורך כל הקריירה שלי החומרים שלי, המאסטרים שלי כל הקליפים והשירים כל מה שעשיתי זה השקעה פרטית שלי. זכיתי ב'כוכב נולד' בחוזה באן.אמ.סי והייתי בטדי, אבל בחרתי ללכת בכוחות עצמי. המצב הוא שאין מישהו שמגביל אותי. אם אני רוצה להתחבר למישהו אחר, אין מישהו שמעלי, שיכול להגיד לי 'לא'. אני הולך לפי מה שאני רוצה. ב'כחול לבן' הזרועות היו פתוחות, הם היו בית מדהים, זה פשוט היערכות לשנה הקרובה עם שינויים שקורים לי בחיים, אני אחזור למקורות. כש'נשימה' היה בחוץ הייתי לגמרי לבד, אז אמרתי בוא ניקח ברייק".

"אני מפחד לפתוח את הפה מאז מה שקרה עם 'דה וייס'"

-איזה שינויים אתה עובר בחיים?
"הוצאה של אלבום חדש ושני. אלבומים נכון שזה מצרך לא סקסי, אבל האוסף הזה של שירים שהקלטתי ומצאתי וחיפשתי והוצאתי וחלקם בשנה האחרונה תפסו ועבדו בקהל ובתקשורת וברדיו - לראות את זה באוסף אחד שמי שאוהב יכול לרכוש את זה כחלק מהחיים שלו - זה התרגשות גדולה".

"שינוי שני זה רמת החיים. אני רוצה להתפתח לכל מיני מקומות, אבל מפחד לפתוח את הפה מאז מה שקרה עם 'דה וייס', אז אני לא רוצה להגיד כלום, אבל יהיו התפתחויות ברמה הטלוויזיונית ואקליט באנגלית. אבל אני נזהר ולא מתחייב לשום דבר והולך עם הרוח ונותן למוזיקה לדבר. אני מוציא שירים וקליפים ומופיע ונתן לקהל להגיע אליהם".

-אתה סלב? הולך להשקות?
"אני הולך למקומות שקשורים אלי, כמו השקות של חברים מוזיקאים, אבל זה אחת ל... תרבות הכוכבות לא מעניינת אותי. אני מקיף את עצמי באנשים שהם לאו דווקא מפורסמים. אני לא נגד סבריטאות, אבל לא חי את זה. צריך לחיות את המוזיקה וההופעות והעשייה. אני הבעלים של עצמי ולכן דוחף את עצמי ואם לא אדחוף את עצמי שום דבר לא יזוז, במיוחד בז'אנר שלי".

יאנה יוסף לקליפ של חן אהרוני (צילום: פזית גואטה)
"זה קליפ מאוד סקסי". חן אהרוני ויאנה יוסף בצילומים של "אסור" | צילום: פזית גואטה

"המוזיקה בארץ במצב של קומה בעיני"

-מה הכוונה?
"המוזיקה בארץ במצב של קומה בעיני. היא לא יכולה למות אבל קומה זה ההגדרה. יש מצב ביניים שלא מתקשר עם כלום. הרדיו, תחנות מסוימות, סוגד לרוק אלטרנטיבי ונישתי, הקהל סוגד למזרחית עד דיכאון וכל האמצע - פופ, פופ-רוק דברים שהם מיינסטרים סו קולד לא מקבלים שום יחס. אם משהו הוא לא קיצוני אז זה לא נחשב כפריצה. הרדיו לא מתכתב עם הקהל. חוץ מתחנות כמו רדיוס, רדיו תל אביב, רדיו דרום ורשת ג' שכן מפרגנות לפופ ישראליו נותנות מקום - יש תחנות שקשה להן לפרגן לכמה ז'אנרים במקביל. הקהל צורך מוזיקה ביו טיוב במקום ברדיו".

-גלגלצ מפרגנים לנתן גושן ולירן דנינו
"נתן ולירן הם אחלה ומגיעה להם ההצלחה, אבל מתי שמעת פופ בגלגלצ, ב-88? ב 99? בתחנות כאלה שהן תחנות מוזיקה. כמעט ואין את זה. TYP היה בגלגלצ, אבל זה באנגלית. אני שם את עצמי בחבורה של אנשים שעושים פופ, אמילי קרפל, שירי מימון, הראל סקעת ומאיה בוסקילה ואני, ואני אומר את זה בשיא הריאליות. מיכל אמדורסקי זה פופ על הקיצון של הדאנס. שירי, אמילי והראל, שהוא ווקאלית הזמר הכי טוב בארץ, ואני, עושים שירים מלודיים שאתה יכול לפרק מילים ולחן על גיטרה וזה שיר טוב, ההפקה והעטיפה יוצרות משהו שלא מגיע, לא קיים ברדיו. כשיהיו עוד אמני פופ בארץ בסופו של דבר זה יקבל את הפיצוץ. אני את שלי עושה וזה מוכיח את עצמו. אני מופיע. השיר החדש שלי מושמע במהלך היום בתוכניות חשובות בערוצים חשובים. אבל אם היתה גושפנקא שיש פה עוד אמנים והיה פרגון זה היה טס. לכן אני מרגיש בדרך שלי".

"הייתי בפרויקט של רשת ג' שבו לקחתי שיר שרחוק מהז'אנר שלי, שיר לשואה בשם 'שב בשקט ילד', הקלטתי והשמעתי לאנשים והם הגיבו בצורה מופתעת, הוכחתי שאני יכול לעשות את זה. יש הרבה זמרים שיכולים לקחת שירים כאלה למקומות הרגילים, אני מחפש לעשות משהו שאין, ואני יכול לבצע. השיר ייכנס כרצועת בונוס באלבום שלי. אני כאן כדי להביא בשורה .זה הייעוד שלי. אולי זה מתיימר ושחצני אבל אני יודע מה המטרות שלי ואני אגיע. אני כולה בן 22 יש לי עוד מה ללמוד ודרך לעבור, יש לי זמן הכל בסדר".

"אין אמן ישראלי שאפשר להשוות אותי אליו"

-בסוף ייצא לך אלבום מגוון, גם לטיני ב"נובע רחוק", גם מזרחי עם "מאמי".
"אין לי בעיה שמשווים אותי כל פעם למישהו אחר. אני לוקח השפעות מכל מה שספגתי בחיים. בילדות שמעתי מייקל ג'קסון, אחרי זה שרית חדד ואייל גולן, אחרי זה ג'סטין טימבליק. אני סופג מוזיקות, אוהב פופ עם חום ספרדי וישראלי, לשם אני מכוון. האלבום מורכב מכמה תתי ז'אנר. יש יותר אר אנד בי או יותר אלקטרו ודאב סטפ. עשרה שירים ואני צריך להשמיע כמה שיותר גיוון. אני מבחינתי בעידן של היום מוציא סינגלים מושך את האלבום על פני שנה, נהנה ממה שזה עושה ברמת הקהל וההופעות ותגובות. ויש תגובות מאנגליה, גרמניה וספרד שכותבים לי בפייסבוק שזו מוזיקה בינלאומית בעברית, סבבה זה מחמיא לי. משווים אותי לאמנים גדולים. אני רואה את זה כמשהו טוב, כי אין אמן ישראלי שאפשר להשוות אותי אליו. אולי בסוף אהיה דמות מעוצבת וברורה שלא ישוו אותי לאף אחד אחר, אבל זה דורש זמן ואני חמש שנים אחרי כוכב נולד עושה את הדרך שלי, גאה שאני לא מועד ולא נשבר. זוכי כוכב מוציאים סינגלים שלא עובדים והם עוצרים. ואני לא, ממשיך".

יאנה יוסף לקליפ של חן אהרוני (צילום: פזית גואטה)
"אנחנו מתאהבים תוך כדי ריקוד". חן אהרוני ויאנה יוסף בצילומי הקליפ | צילום: פזית גואטה

-מה יש בקליפ עם יאנה?
בקונספט זה צילום בסטודיו לריקוד בראשל"צ שמתאר מערכת יחסים שנרקמת תוך כדי ריקוד. זה קליפ מאוד סקסי, יש בו חשמל באויר. הטקסט של השיר מאוד עצוב, המוזיקה קלילה ושמחה ויש משהו מאוד אווירתי שחיפשתי איך להעביר. בהתחלה חיפשתי רקדנית וראיתי קטע של יאנה רוקדת ביו טיוב ואמרתי - גם יפה, גם רוקדת וגם מהאח הגדול וגם שחקנית מצוינת. הבמאי אינדי, חבר שלה, דיבר איתה והיא הביעה עניין. נפגשנו, עשינו שתי חזרות על הריקוד והקליפ וקומפוזיציות ויצאנו לדרך. יום צילום של עשר שעות כדי שייצא קליפ בן זונה שנראה חו"ל. אחרי 'נוסע רחוק' עם כל האפקטים רציתי להתעלות עם כוסית יפה מהאח הגדול ושיראו אותי רוקד. אני לחוץ מאיך שזה ייצא, אבל זה נראה טוב ממה שיצא לי לראות.

-מה פשר הקאבר לריהאנה?
"זה היה מאוד ספונטני. מתבשל אצלי הרבה שבא לי לעשות קאבר כזה. ראיתי מלא כאלה ביו טיוב ובא לי גם. אני כבר מפורסם אבל בא לי להרגיש איך זה. קבעתי על שיר אחר ופשוט יום לפני ראיתי את הקליפ של ריהאנה ואמרתי למפיק שאני בא ועושים את ריהאנה. בנינו את זה יחד, צילמנו מהרגע להרגע, והקלטתי ברמה הכי נקיה והכי כיפית, בשביל הכיף שלי, הכי קצר והכי זריז ואני בהלם מהתגובות זה בחוץ כמה שעות וזה עף בפייסבוק. אני מאמין שזה כבר בכמה אלפים. שמח לראות שמגיבים לזה יפה כי זה חלום מבחינתי לשיר באנגלית, לפרוץ, להרחיב את הקהל מחוץ לארץ. זה חלום ומטרה ואני אעשה כל מה שנראה לי ראוי ומדליק ומגניב שמקרב אותי למטרה הזאת, אני לא מתבייש בזה, אני אדם עובד".

>> ג'ניפר לופז, פול יאנג וסמנתה פוקס בדרך לישראל