זוכרים שב-2013 היה שיר מתוק בשם "All this Love" שהגיח מכל עבר? אם השיר הזה תפס אתכם כפי שהוא תפס רבים אחרים, וודאי הסתקרנתם מאז מה עוד הצמד שאחראי עליו מחזיק באמתחתו. אבל רוסו וויינברג, שהם ארז רוסו הגיטריסט (שזכור במיוחד לחובבי ג'ירפות) ועדי וויינברג הזמרת, התמהמהו בדרך ולקחו את הזמן עד שחשפו חומרים נוספים אחרי אותו סינגל בכורה מצליח.

אלבום הבכורה שלהם "Stay" יצא לפני כמה שבועות, ויש כמה אנשים שרוצים לוודא שלא פספסתם אותו: רמי פורטיס, נסרין, גלעד כהנא, דודוש קלמס מהדג נחש, פילוני וסופרוומן. זאת אומרת גל גדות. לכם נשאר רק ללחוץ פליי ולהקשיב:

פורטיס ממליץ על "Wake Up"

"לא לפני זמן רב התרחש פסטיבל הפסנתר בתל אביב, הוזמנתי לאחת מההופעות הרבות במתחם המוזיאון להופעה של צמד הנקרא רוסו ווינברג. למען האמת לרגע השם זה צילצל כמו פורטיסחרוף ולמען האמת לא שמעתי דבר וחצי ולא הכרתי אפילו שיר אחד של הצמד. התאהבתי בשקט בהרמוניות, בהתרגשות שהתרגשה בשירה ובנגינה. היה שם משהו שהרגיש לי אחר ומעניין ואפילו ניסיוני".

"לאחר המופע ובמשך הזמן הקשבתי לחומרים המוקלטים, ואלו נתנו לי תמונה רחבה. השירים הללו הם כה רחוקים מעולמי המורעש בדרך כלל, ובכל זאת נוצר הקונקט. היה שם שיר אחד יפה ומרגש שאהבתי, 'Wake Up'. השילוב בין הקולות השירה השקטה והברורה והטקסט היפה הפכו אותי לקהל של הצמד המיוחד הזה. יש לי תחושה לא עמומה כלל  שמצפים לי, לנו ולרוסווינברג עוד מוזיקה מרגשת בעתיד".

גל גדות ממליצה על "Travel"

"את 'Travel' שמעתי פעם ראשונה כשנסענו בעלי ואני לחגוג יום הולדת משותף. נסענו ופשוט שמתי את השיר הזה בריפיט. השיר פשוט מלטף ומכניס למוד כל כך רומנטי ונעים. אני ועדי מכירות ואוהבות הרבה שנים ואני מרגישה שמוזיקה ושירה היא הדרך הקסומה שלה (וגם של רוסו) להביע את עצמה בצורה הטובה ביותר. ולי זה כיף, כי אני כל כך נהנת מהיצירה של שניהם. יש להם יכולת קסומה להשכיח ממך את כל עומסי היום ופשוט לשחרר ולנשום".

גלעד כהנא: ממליץ על "All This Love"

"השיר 'All this Love' הוא השיר הראשון ששמעתי של רוסו וווינברג, והעור שלי סמר. כל כך יפה, כל כך נכון, כל כך אורגני. הם לא ידעו את זה כשהם התחילו לעבוד, אבל הם מושלמים אחד לשני, שילוב הקולות והאנרגיות, הם נועדו אחד לשני וכך זה נשמע".

דודוש קלמס (הדג נחש) ממליץ על "Stay"

"כל הורה יודע שכשהוא מכניס לאוטו דיסק חדש ולוחץ פליי, רוב הסיכויים שאת השיר הראשון באלבום הילדים שלו יבקשו לשמוע שוב ושוב. ככה זה ילדים. שלי אוהבים לעשות לפחות שניים שלושה סיבובים על השיר הראשון לפני שהם מרגישים מוכנים להתחייב גם לשני ולשלישי. האלבום היפה הזה מככב אצלם בפלייליסט, ולכן בחרתי ב'Stay', הראשון באלבום ובמקרה (או שלא), גם הפייבוריט שלי. אני אוהב את איך שהוא מזמין אותך פנימה, ועושה לך חשק להישאר. אוהב את הקול היפיפה של וויינברג, אוהב את הקול העמוק של רוסו, והשילוב ביניהם בשיר הזה (ובאלבום כולו) מושלם".

נסרין ממליצה על "Bringing You Down"

"בשיר 'Bringing you Down' יש את הדבר שאני הכי אוהבת במוסיקה - חופש. חופש לעשות מה שמתחשק. הוא מאוד 'פאנן' באוזן. לא לוחץ. קול. מרגיע לי את היום באווירה המוסיקלית שלו".

דני פילוני קרק ממליץ על "What Would You Do"

"לא הייתה לי מחשבה אחרת מעבר לחיים אורגניים, אמת, חיבור, ופשטות. כל זה בהרמוניה אדירה ומלודיה חותכת. תקליט מופת".

 עוד ב-mako מוזיקה:

אז מה לקח להם כל כך הרבה זמן, ואיך הם מרגישים עכשיו כשהאלבום כולו כבר בחוץ וזוכה לשבחים שכאלה? זה הסיפור של אלבום הבכורה של ארז רוסו ועדי וויינברג במילותיהם:

"את האלבום 'Stay' התחלנו לכתוב לפני ארבע שנים. בתחילת הדרך לא היו לנו יומרות או אספירציות גבוהות. המפגשים בנינו היו נסיוניים ובלי מטרה מוגדרת. רצינו לבטא את עצמנו, ובאופן מקרי כל אחד מאיתנו מצא בשני את השותפות שבה נוצרה הזדמנות ויכולת לבטא את עצמו. כאשר השני משלים איפה שחסר לאחר".

"הכל עלה מדרגה כשלגמרי במקרה סקיצה שעבדנו עליה הגיע לבן אדם הנכון (מנכ"ל משרד פרסום) בזמן הנכון (ישיבת קראייטיב לקמפיין הלבשה תחתונה לחברת קסטרו). השיר היה 'All This Love', שבסופו של דבר הוא השיר הראשון שהוצאנו כסינגל לרדיו והתקבל בזרועות פתוחות על ידי תחנות הרדיו והקהל. מרגע זה, היינו חייבים לעבור שלב ממפגשים נסיוניים למשהו יותר ממוקד. ככל שהדרישה ומחמאות גדלו סביבנו – מצאנו עצמנו יותר חדורים ומחוייבים כלפי עצמנו וכלפי הקהל ליצור יצירה שלמה – שהיא האלבום".

"אחרי העבודה הארוכה והקשה הזו, ובמרחק הזמן – אנחנו יכולים להבין את התהליך שעברנו ביצירת האלבום, וכמה שכוחות חיצויינים עוררו בנו את הכוחות, הרצונות והאהבות הפנימיים שלנו. בהחלט היינו צריכים את הפוש הזה. אוהבים וגאים באלבום ובדרך שעשינו יחד".

רוסו וויינברג יופיעו בשבועות הקרובים עם אלבומם החדש, ב-24.11 בשאנן בר חיפה, ב-28.11 באדלה רמת ישי, ב-5.12 בזאפה תל אביב שם ייארחו את גלעד כהנא, ב-11.12 בעשן הזמן באר שבע וב-26.12 בג'אם בעכו.

היום הם גם הגיעו לראיון באולפן אצל הדצים. צפו: