פול מקרטני בהופעה 10 (צילום: שוקה כהן)
פול מקרטני: "הוא היה ילד מוכשר ואדם עם נשמה עדינה" | צילום: שוקה כהן

תגובות והספדים למייקל ג'קסון המנוח המשיכו לזרום במהלך כל סוף השבוע מכלי התקשורת בארצות הברית ובריטניה. אחרי מדונה ("אני לא יכולה להפסיק לבכות על חדשות העצובות. תמיד הערצתי את מייקל ג'קסון. עולם המוזיקה איבד את אחד הטובים, אבל המוסיקה שלו תחייה לנצח"!) הגיע גם סר פול מקרטני, ששר יחד עם מייקל ג'קסון את השיר "say say say", ונאבק איתו בזמנו על הזכויות על שירי הביטלס. "אני שמח שהייתה לי הזכות להסתובב ולעבוד עם מייקל", אמר מקרטני. הוא היה ילד מוכשר ואדם עם נשמה עדינה. המוזיקה שלו תיזכר לנצח, והזיכרונות שלי מהזמן שלנו ביחד יהיו תמיד שמחים".

שני גיטריסטים מעולם הרוק הכבד שניגנו בשירים של ג'קסון הם אדי וואן היילן, שניגן את סולו הגיטרה בלהיט "beat it" וסלאש מגאנז נ' רוזס לשעבר, שניגן ב"Black or White" ו "Give In to Me". ואן היילן אמר: "אני ממש המום, כפי שאני בטוח שכל העולם, לשמוע את החדשות העצובות. היה לי את העונג לעבוד עם מייקל ב-1983 והוא סיפק לי אחד הזיכרונות האהובים בקריירה שלי. מייקל יהיה חסר לכולם". סלאש הוסיף: "באמת עצוב לי החדשות לגבי מייקל. הוא היה כשרון אמיתי".

כריס קורנל: "נדהמתי מתגובת הקהל ל'בילי ג'ין'"

כריס קורנל הופעה 13 (צילום: רועי ברקוביץ')
כריס קורנל הופעה 13 | צילום: רועי ברקוביץ'

כריס קורנל, שלאחרונה הופיע בארץ והקליט לפני שנתיים גרסת כיסוי לללהיט של ג'קסון "בילי ג'ין", סיפר: "הייתי בדרך מפולין לברלין לאחר הופעה, שמעתי את החדשות ב 1:00 בלילה, ומיד נהייתי עצוב. נזכרתי כשהייתי בן 6 וראיתי את חמישיית הג'קסונים בטלויזיה שחור-לבן. האחים שלו היו מגניבים, אבל למייקל הייתה הילה סביבו. כוכב מבטיח בן 12, היה לו קסם! זה היה במקרה כשהקלטתי וביצעתי את השיר 'בילי ג'ין', וכל ערב נדהמתי מהתגובות של הקהל לשיר. הוא היה מוכשר בצורה מדהימה ולא מובנת. אני מקווה שהעיתונות תתנצל על זה שהפכה אותו לאסיר. אני חושב שלפחות מגיע לו את זה".

הגיטריסט בראיין מיי מלהקת "קווין" חושף את מערכת היחסים בין מייקל לפרדי מרקורי: "אני עדיין חושב עליו בתור ילד - הוא נהג לבוא לראות אותנו כאשר היינו בסיבוב הופעות בארה"ב, הוא ופרדי מרקורי הפכו לחברים קרובים, והם אפילו הקליטו כמה שירים ביחד בביתו של מייקל, חבל שהם מעולם לא יצאו. מייקל היה הילד-כוכב של חמישת הג'קסונים, הם ניסו מאוד קשה כדי שכל האחים יהיו שווים בהופעה, אבל היה ברור שכל המעריצות רוצות לראות את מייקל הקטן. מייקל היה מי שאמר לנו שאנחנו חייבם להוציא את 'Another One Bites the Dust' כסינגל, הוא בא לראות אותנו בהופעה ואמר לנו שאנחנו משוגעים אם לא נוציא את השיר כסינגל".

ג'סטין טימברלייק: "הוא היה השראה למספר דורות"

אין תמונה
ג'סטין טימברלייק: " תמיד אוקיר את הרגעים המשותפים איתו על הבמה ואודה לו על כל הדברים שלמדתי ממנו"

ג'סטין טימברלייק, שהושווה לא פעם לג'קסון, ואף הודה שהוא מחקה את תנועות הריקוד שלו, אמר: "אני לא מוצא את המילים להביע עד כמה עמוק הכאב. מייקל הוא אבידה, גאון אמיתי ושגריר לא רק של עולם מוסיקת הפופ, אלה של כל המוזיקה. הוא היה השראה למספר דורות ואני תמיד אוקיר את הרגעים המשותפים איתו על הבמה ואודה לו על כל הדברים שלמדתי ממנו, על המוזיקה ועל הזמן שבילינו יחד. ליבי יוצא אל משפחתו ואת יקיריו".

הראפר אשר, שגם הוא הושווה לא פעם לג'קסון, הוסיף: "מייקל הוא הפסד לעולם המוזיקה ויש לי עצבות עמוקה בלב על מותו. כולנו נרים את שמך למעלה בתפילותינו. אני מתפלל עבור כל משפחת ג'קסון".

וויל.איי.אמ, מהבלאק אייד פיז, שעבד עם מייקל על אלבומו האחרון: "מייקל היה מתנה לעולם ואני לא אופתע אם העולם יעצור מלהסתובב מחר".

ווייקליף ז'אן: "מייקל ג'קסון היה אלוהים המוזיקלי שלי, הוא גרם לי להאמין כי כל הדברים האפשריים, ודרך מוזיקה אמיתית וחיובית. הוא יכול לחיות לנצח! אני אוהב את מייקל ג'קסון. אלוהים יברך אותו".

פרד דארסט מלימפ ביזקיט: "אני מחקה אותו בהופעות"

אליס קופר: "למייקל ג'קסון היה השפעה כמו של ג'יימס בראון, וזה אומר הרבה. השתמשתי בקול שלו באלבום הראשון שלי מ-1975 , ומאוחר יותר מייקל השתמש בקול של השחקן וינסנט פרייס שקישר בינינו בשיר 'ת'רילר'. אף אחד לא זז כמו מייקל, הוא היה באמת המלך של הפופ".

פרד דארסט (לימפ ביזקיט) "בסיבוב ההופעות החדש שלנו, אני עושה מחווה לג'יקסון ואני לובש חיקוי של הג'קט האדום שלו ושל כפפת היהלומים שלו. האירוניה והתזמון מזעזעים אותי, אני מאוד עצוב. הוא באמת היה מבריק ואת הסיבה למה אני אוהב לרקוד".

גיזר באטלר (בלאק סאבאת') : "אני עצוב והמום לשמוע על מותו של את מייקל ג'קסון. הוא באמת היה, ותמיד יהיה, סמל אמיתי. 'מותחן' היה אחד מיצירות הפופ הגדולות של כל הזמנים. זהו יום עצוב בעולם".