אין תמונה
"הקונץ זה לדעת מה אתה רוצה מעצמך". בנאי

בעז בנאי הוציא לפני כחצי שנה את אלבום הבכורה שלו 'אהבת איש הפח'. מאז יצא לסיבוב הופעות ברחבי הארץ, שאחד משיאיו צפוי להתקיים בקרוב, על במת פסטיבל 'ווליום כנרת'. "זה מסע שדורש הרבה סבלנות, אבל מאוד מאוד כיפי", אומר בנאי. 

"באופן טבעי אחרי שיצא התקליט יותר אנשים מכירים את השירים ושרים אותם בהופעות, זה מאוד נחמד. בעיני זה מה שהמוזיקה בעצם נוצרה בשבילו. זה גם הפתיע אותי, כי אני רגיל מהחמש שנים שלפני האלבום להופיע מול קהל שלא מכיר אף שיר. השאיפה שלי היתה להגיע כמה שיותר קרוב לקהל ולברר מי הם האנשים. מצאתי שהם ככה, חבר'ה טובים, בגילאי 20-30".

-כולם אוהדי הפועל?
"האמת שלא. כשכתבתי את השיר 'גם כשאת מגמגמת' פחדתי שאוהדי הפועל לא יקבלו את זה שאני מעביר ביקורת ואוהדים אחרים יתבאסו. אבל להפתעתי גם אוהדי בית"ר ומכבי אוהבים אותו, כאילו הוא נכתב על הקבוצה שלהם. זה ריגש אותי. לא משנה את מי אתה אוהד ועם איזו קבוצה אתה גדל, בגיל יותר גדול אתה מסתכל על הדברים בזוית קצת אחרת".

-גם בני נוער הם הקהל שלך?
"אני מאוד מקווה. הם מספיק בוגרים להבין את השירים שלי, שהם מאוד ילדותיים ואין להם תאריך תפוגה. זה כמו משחק שכתוב עליו 'מגיל 6 עד 60'. בהופעות, בהכללה גסה, אני רואה טיפוסים שקצת מזכירים לי אותי בגיל ובטעם המוזיקלי, אבל אין בזה להעניש מגזרים אחרים".

-ניגשים אליך ברחוב?
"כן. לא חשבתי שיזהו אותי ברחוב, כי נראה לי שהיום האנשים בטלוויזיה יותר מוכרים מהמוזיקאים, אבל יש מקרים וזה מפתיע ומשמח. ניגשים אלה שאוהבים וזה מאוד כיף".

-מה למדת בחצי שנה הזו?
"למדתי מלא, כל יום דברים חדשים. ברמת התובנות צריך לעבור זמן כדי לעכל את הכל. אני לא יודע כמה הדיסק מכר, אבל מאוד שמחתי מאיך שהוא התקבל והתרגשתי שאנשים התחברו לשירים. עכשיו מתחילה העבודה הקשה על לייצר הופעה שהיא ראויה ומרגשת וכל מה שהייתי רוצה מהופעות שהייתי הולך אליהן בעצמי. זה ניסיון שבעיני מאוד חשוב למי שמופיע מול קהל. אני חושב שכאן מתחיל השלב של לעבוד בזה". 

-ומה למדת על תעשיית המוזיקה הישראלית?
"שיש המון אמנים נהדרים שנמצאים במקום הזה. לכל אחד האמת והדרך שלו. יש המון קונספציות בתעשייה ונראה לי שהקונץ הוא לדעת מה אתה רוצה מעצמך ולהתכוונן לשם בסבלנות. זה שם המשחק במוזיקה הישראלית, Patience".

-אוהב את התקליט הזה?
"אמור לי בן כמה אתה ואומר לך איזה תקליט של גאנז נ' רוזס אתה אוהב".

-בא לך לפעמים להתפרע כמו אקסל?
"בא לי מאוד, אבל נראה לי שהבמה מוציאה את הבפנים החוצה, את מי שאתה, אי אפשר לשקר שם. אני לא רואה את עצמי עושה את הדברים האלה כי אני לא כזה, וגם טייטס כבר לא ממש באופנה לגברים. לא יודע אם זה יהיה מחמיא לעלות לבמה עם טייטס לבנים ובנדנה. גם אין לי את הכושר".

-אחיך, אורי, הוציא השבוע חידוש לשיר של הגשש החיוור יחד עם אבא שלכם
"אני ואורי משמיעים אחד לשני שירים מגיל 9 שלי. שמעתי את כל האלבום שיצא מאוד יפה. '2 שקי שינה' הוא שיר מדהים במקור. הביצוע המחודש שומר לו על חסד הנעורים ולוקח אותו לעתיד".