מיתר קוטלר, שסומן בשנים האחרונות כהבטחה בתחום הרוק, כבר בן 26, גיל מצוין להוציא בו אלבום ראשון, אחרי שחימם בהופעות עד כה את אביב גפן, להקת אלג'יר ועמיר לב. היום מוציא קוטלר את "מיכלי", סינגל שני מתוך אלבום הבכורה שלו "דוקומנטרי", שייצא בחודשים הקרובים. האלבום מבוסס לדבריו על סיפורים אמיתיים שקרו לו ומכאן שמו. "לא היה תקציב לסרט, אז אמרנו בוא נקליט אלבום", הוא אומר. "לדיסק השני כבר נקרא 'מוקומנטרי'".

-מי זו "מיכלי"?
"'מיכלי' זו דמות של מישהי שפעם היתה בת זוג שלי, שראיתי בי אותה ואותי בה, כך שזו גם מישהי אמיתית אבל זה בעצם גם אני. הלילה, בהופעה בפסטיבל 'בריזה', ניגנו את השיר ואיך שסיימנו באו משטרה והחליטו שההופעה נגמרה. אמרנו להם שיש הרבה אנשים שבאו מרחוק אבל הם סגרו לנו את הסאונד. המשכנו לנגן רק עם המגברים והם לגמרי כיבו את החשמל. הקהל צעק עליהם, אנחנו צעקנו עליהם, אבל בסוף אמרנו תודה למשטרה שלא היה בפסטיבל פיגוע או רצח או נכנסו נשק וסמים. זה טוב שהם היו שם. אני אוהב את המשטרה והם אותי, הם לא עשו את זה בקטע רע".

"אנחנו רוצים להחזיר את הדיסטורשנים לאופנה"

-איך הגעת לפסטיבל "בריזה"?
"אני חורש די הרבה הופעות עכשיו בכל הארץ ומגלה איזו מדינה מדהימה יש לנו. נורא כיף להופיע בכאלה מקומות. ב'בריזה' הופענו לצד עידן יניב וזו היתה חוויה. עכשיו המוזיקה המזרחית שולטת במיינסטרים והייתי רוצה להצליח כמו אייל גולן, קובי פרץ וזמרים בסדר הגודל הזה. אני מבין שדיסטורשנים זה נחשב לפחות מסחרי, אבל אנחנו רוצים להחזיר את זה לאופנה".

-למה?
"הרוק זה בעצם מיינסטרים. הרולינג סטונז ונירוואנה היו בעצם להקות פופ עם שירים יותר טובים מליידי גאגא, שראיתי אותה לפני שבוע בהופעה. אני לא מבין למה קשה כרגע לקבל את זה. רוק זה מוזיקה אינטליגנטית, מרקידה, נותנת את כל האמת, לא פחות מסחרית מהמזרחית, רק צריך להקשיב לטקסטים, לשירים, שזה הכי חשוב לי. הרוק אמור להיות על אותה במה עם המזרחית, כמו שהערב הופענו עם עידן יניב. אנחנו עובדים הרבה כדי שזה יקרה, אני והלהקה שלי. מנסים את הכל, מקסימום נצליח".

"קודם שאצליח, אחר כך שידברו על אבא שלי"

מיתר קוטלר (צילום: גרייס למברגר)
נירוואנה הייתה בעצם להקות פופ . קוטלר | צילום: גרייס למברגר

לצד המוזיקה שיחק מיתר קוטלר ב"אמת העירומה" בערוץ 10, ב"חשופים" בערוץ 3 ובפרסומות. כמו כן עבד בערוץ 24 והגיש תכנית מוזיקה ברדיו 99. מעריצות שמחכות מתחת לבית עוד אין לו, אבל קהל נאמן דווקא יש. "מגיע קהל להופעות לראות אותי", הוא אומר. "ל'בריזה' הגיעו לא מעט כאלה ששמעו אותי באינטרנט ובאו אשכרה בגללי. הם שלחו לי לפני זה הודעות במיי ספייס ובפייסבוק. זה הכי כיף שבאו בגלל השירים, זה החלום הכי גדול שלי".

אתה הבן של האמרגן מאיר קוטלר, עד כמה יפריע לך שיגידו שאתה מצליח בגללו?
"לא יפריע לי. בכלל, קודם כל שמשהו יצליח. הסינגל הראשון שלי לא הושמע ברדיו, מה שמראה שקשרים לא תמיד עוזרים. הרי מי שבא להופעה שלי או יקנה את הדיסק זה לא בגלל שאבא שלי זה מאיר קוטלר. אבל אין לי בעיה לשבת עם אבא שלי, לשתות יין, ולהתייעץ איתו".

מיתר קוטלר יופיע ב"מורגן" בקרית חיים (31.8), בזאפה ת"א כחימום ל"פיל הכחול" (4.9), ב"ג'ק והאפונים" בחיפה (12.9) ופאב "הברון" בראשון לציון (14.9).