המוזיקאי והזמר דן תורן, אחד המוערכים והאהובים ברוק הישראלי בעשורים האחרונים, מגיע הערב (רביעי, 22:45) לתוכנית מיוחדת בערוץ 24, בהגשת לירון תאני, לקראת הופעתו המתקרבת בפסטיבל "הפסנתר מארח" שיתקיים בתל אביב בשבוע הבא. בתוכנית הוא מבצע ממיטב שיריו וכן מתוך אלבומו האחרון "קפטן נימו ונערי הסיפון".

תורן מספר על ההבדלים בין הקשר עם הקהל היום ולפני 20 שנה. "אני ראיתי מעריצות מחכות לך ב'רוקסן' אחרי ההופעה", מזכיר תאני לתורן. "בזמנו אמן היה נפגש עם הקהל שלו דרך מפגש מעריצים של 'מעריב לנוער'".

"לא הייתי בליגה הזו", מתקן אותו תורן. "להגיד אם פעם היה טוב או רע יות אני לא יודע. יש לנו נטייה להתגעגע למה שהיה, זה טבעי ואנושי, ובכל זאת הנטייה של האמן היא לעזוב את מה שהיה. כי מה שהיה היה ומה שיש עכשיו זה מה שיש עכשיו. ומה שעוד לא עשינו זה מה שיש לשאוף אליו. אני רוצה לכתוב שיר שלא כתבתי, לנגן במקומות שלא ניגנתי, לנגן עם אנשים שלא עבדתי איתם, רוצה לכתוב בצורות חדשות. זו הסיבה שכאשר הציעו לי להופיע בפסטיבל הפסנתר אמרתי ל'למה לא?'. אני רוצה לנסות דברים אחרים".

שונרא, בלאגן, הזבובים

במהלך הקריירה שלו היה חבר דן תורן בכמה להקות, כמו "בלאגן" עם דנה ברגר ויובל מסנר, "הזבובים" עם מאור כהן, פיטר רוט וג'נגו, "שונרא" ועוד. לירון תאני מציע בפניו את האופציה לאחד אחת מהן, כי "זו פרנסה טובה".

"זו פרנסה טובה כשהיא טובה", עונה תורן, "כשזה קורה. אני לא מבטיח לך שזה לא יקרה. לא יודע. אני אשמח לנגן עם דנה ויובל ויאיר ודרור את השירים האלה עוד פעם, או עם 'הזבובים'. אני לא נגד".

לירון תאני: "הייתי שם כש'שונרא' ו'בלאגן' היו דבר חדש, ובהופעה של 'הזבובים' עם אורלי ויינרמן בפסטיבל 'נקסט'. יש סיכוי? אני מנגן 'זבובים' בחתונות ואנשים עפים על זה".
דן תורן: "למה לא? למה לא? יש סיכוי. אני בעד. אולי נעשה ערב שבו כולם מנגנים".