דנה לפידות פרומו 1 (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
"האישיות שלי מאוד מאוד מאוד מורכבת". דנה לפידות | צילום: גיא כושי ויריב פיין

דנה לפידות הוציאה לפני שנתיים את אלבום הבכורה שנשא את שמה וכלל את הלהיט "משוגעת" ואת הסינגלים "מוניות", "הפוכים" ו"בובת קברט". היא היתה חתומה אז ב"הד ארצי", גרה בבאר שבע ושרה בעיקר שירים על אהבה שחיברה אמה חנה. האלבום נמכר ב-14 אלף עותקים, לפידות נבחרה ל"תגלית השנה" בכמה תחנות רדיו ונדמה היה שההצלחה בפתח.

מאז עברו כאמור שנתיים. לפידות, שהופיעה במופע חשמלי ואחריו עברה לאקוסטי, לא צמחה להיות כוכבת בינתיים. כיום היא כבר בת 27, עברה השבוע מבאר שבע לרמת-גן, והוציאה את "הלו אדון, שלום גברתי", שיר מפתיע ברמתו שכתבה בעצמה (עם עזרה קטנה מהאמא) והלחינה יחד עם מנהלה האישי שמוליק וקסלר. על העיבוד וההפקה המוזיקלית מופקד הנרי, שחיבר דאנס עם אלמנטים של רוק, לתוצאה שאמורה לפרוח ברדיו.

אבל למרות שנדמה כאילו היא הולכת שוב לשחק אותה, לפידות לא מתלהבת מהצלחות. "ההצלחה שלי באלבום הראשון היתה נכונה לי, לדנה, לבנייה שלי, ככה אני מסתכלת על זה, כעל מסלול בחיים, על דרך שאני עושה, שיותר חשובה לי מהצלחה נקודתית או מטאורית. דרך זה אומר הישגים והצלחות במינונים. השיר 'משוגעת' עשה הישג אדיר ואני מאמינה בקהל שנבנה תוך כדי עשייה בשטח, בלקרוע את השטח מכל הבחינות והכיוונים, בלהיות סוס עבודה אמיתי שנהנה לבנות ולעשות דברים לאור זמן".

"אני מלכה של הרבה פרצופים"

-הצלחת, אבל לא הפכת לכוכבת.
"לפני שנתיים הייתי תגלית השנה בהמון תחנות רדיו האיזוריות שחיבקו בטירוף וגם גלגלצ פרגנו ל'משוגעת'. זה הישגים אדירים לתקופה מטורפת ועמוסה. עברתי תהליך התבגרות עם הרבה תובנות ולכן האלבום השני שונה מהראשון. בשנתיים האלה היו נפילות, אבל ההצלחות הקטנות הן לקום על הרגליים ולעשות, להופיע ולחרוש ולהיחשף לקהלים מכל מיני סוגים".

-ספרי על האלבום השני.
"מבחינה מוזיקלית נחשפתי בשנתיים האלה להתעמקות באייטיז, בדברים שגדלתי עליהם. הרבה מהאלבום השני מושפע מהמקומות האלה, זה משהו שמאוד התפתחתי איתו. זה אלבום נשמה, יש בו המון פרצופים שונים מכיוון שאני זמרת עם המון פנים, כמו באישיות שלי שהיא מאוד מאוד מאוד מורכבת - מערבית ומזרחית, ושומעת מוזיקה קלאסית וערבית, שומעת מה שטוב בעיני מכל סגנון. משהו באלבום אמר לי שאני מלכה של הרבה פרצופים וככה אוציא את עצמי, זה מה שאני. לכן זה מושפע מבלוז וסול.

"סינדי לאופר היא אחת ההשפעות הכי גדולו עלי. חזרתי לשמוע אותה בטירוף ומשהו בה הזכיר אותי לעצמי. בלוז, רוק וקאנטרי. היא משוגעת עם המון צבעים, ובכלל נברתי בהרבה דברים מחו"ל, הוצאתי מלא פנינים שמתאימים לדברים שקיימים בתוכי. משהו בי הבשיל והתבגר. הדיסק הראשון היה רומנטי והתעסק במערכות יחסים ושיברונות לב והאלבום הזה הוא דנה, הרבה יותר אוניברסאלי, מדבר על חופש והרצון להיות עצמך ולהילחם נגד כל הסיכויים, כי מה שמנצח בסוף זה הפשטות של הדברים.

דנה לפידות פרומו (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
"גרתי לבד בדירה הזויה, משהו אלוהים ישמור, וכתבתי את האלבום בחודשיים". דנה לפידות | צילום: גיא כושי ויריב פיין

-כתבת עם אמא?
"לא. להבדיל מהאלבום הקודם שהייתי ילדה וגרתי אצלה וכתבנו יחד, פה גרתי לבד בדירה הזויה, משהו אלוהים ישמור. בשנתיים האלה היו לי חודשיים שישבתי אחרי ההופעות ומהנבירות באו לי הטקסטים, יצאו בשלופים, בחודשיים כל האלבום. בשיר 'הלו אדון שלום גברתי' כתבתי טקסט ונתתי למנהל שלי שמוליק להלחין אותו. לא אהבתי את הלחן ואז שנינו הלחנו יחד מחדש. אמא עזרה לי לשפץ את הטקסט אחרי שהוא כבר היה גמור. זה עדיין אמירה שלי ואני שמחה שאני נעזרת באמא המוכשרת שלי בחצי מאלבום, וחצי רק אני כתבתי והלחנתי".

"ההורים שלי התגרשו אחרי 30 שנה ואבא שלי חזר בתשובה"

-מי עוד מפיק בדיסק חוץ מהנרי?
"האלבום עוד לא גמור. אני רוצה לתת להנרי עוד שירים להפיק ובינתיים שיתפתי פעולה גם עם משה דעבול שעשה את 'משוגעת'. נתתי לו שיר מאותו ז'אנר שממשיך את הקו. אני מאמינה בלתת למפיק ללכת עם משהו עד הסוף, שיעוף איתי הכי גבוה שיש".

-את כבר לא ב"הד ארצי".
"הרומן נגמר כי הם עברו לאן.אמ.סי ונגמר לי הקמפיין. הרגשתי שהכי נכון ללכת בדרך עצמאית כמו שאני רואה ויודעת והתמזל מזלי וקיבלתי הזדמנות לעשות את זה. הד ארצי נתנו לי את נשמתם, יש לי רק מילים טובות להגיד עליהם. הייתי זמרת צעירה והתייחסו אלי כמו לריטה. אני ביחסים מצוינים אתם ומקווה שיפרגנו לי. שמחה שנתנו לי את הצ'אנס ושחררו אותי לדרכי וזה נגמר הכי טוב בעולם. תמיד אוקיר להם תודה על מה שעשו".

דנה לפידות פרומו 3 (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
"משהו בסינדי לאופר הזכיר לי אותה בעצמי". דנה לפידות | צילום: גיא כושי ויריב פיין

-אמרת שגרת אצל אמא. מה עם אבא?
"ההורים שלי זה סיפור הזוי. הם התגרשו אחרי שלושים שנה ואבא שלי חזר בתשובה. הקשר ביניהם חזר אחרי שנתיים של נתק מוחלט. הם לא התחתנו שוב אבל הוא הרבה בבית והם שם אחד בשביל השני וגם בשבילי ובשביל אחותי. אנחנו עדיין משפחה מאוחדת ומלוכדת, כולם למען כולם וזה כיף. אבא מאוד תומך באמא ועוזר. היא פסיכולוגית שמנהלת שתי קליניקות ומטפלת גם באמנים. יש לי שיר נורא יפה על העניין הזה של נוסטלגיה לילדות בבית שהתפרק, אבל כרגע הוא לא נכנס לאלבום".

"אני כבר רוצה להתחתן"

-מה לגבי חבר? בן זוג?
"כרגע לא. כרגע אני לבד, אבל כולנו מנסים למצוא אהבה אמיתית ואולי זה יקרה. אני לא מנסה כי אני ממוקדת בקריירה ומאמינה שמתי שזה צריך לקרות זה יקרה. אני לא לחוצה, כי אני לגמרי בתחילת קמפיין גדול ולא מחפשת כרגע".

-ראיינתי לאחרונה עוד שלוש זמרות ולאף אחת מהן אין חבר.
"כי זה קשה להכיל דבר כזה. גם לבן זוג וגם לי. זה חיים בלילה, חיים הפוכים, לא משהו שהוא פשוט. אמנים הם יותר בעייתיים, קשים, מורכבים, קיצוניים, זה קשה. אני מאמינה שעם הרבה עבודה זה אפשרי ואני יודעת מה אני רוצה וצריכה לכן אני אשלול על הסף מי שלא נראה לי. אני צריכה לידי מישהו שהוא גם חזק וגם מבין. אני בגיל שאני כבר רוצה להתחתן".

-כלומר החבר הבא זה כבר יהיה חתונה?
"הלוואי וכן, אני לא יודעת, כי אני טיפוס טוטאלי במערכות יחסים. אבל אין לדעת, החיים דינאמיים".

>> אור בר התגברה על תקיפה מינית בדרך לאלבום הבכורה