מילים ולחן: גלעד כהנא בימוי: עודד פרבר בימוי קליפ "אל תתני לו": מריה קונג ועודד פרבר צילום: אורי בן-שבת, עודד פרבר עריכה: עודד פרבר אפקטים: מריה קונג

גלעד כהנא הוא אחד הטיפוסים החמקמקים ביותר במוזיקה הישראלית. אם לרגע חשבתם שהבנתם את הדמות, הוא יפתיע וישבור לכיוון חדש. לרבים הוא מוכר כסולן הדברן והדעתן של ג'ירפות, אך עם כמה שלהקת האם שלו מגוונת ומלאת סגנונות, כהנא לא מסתפק בעבודה איתם בלבד. הוא חשף צדדים נוספים שלו בפרויקטים כמו לא כוחות ו-The Walking Man, שגם להם יצאו אלבומים בשנים האחרונות. ועכשיו, כשהגיע תורו של האלבום הראשון שהוא מוציא תחת שמו, גלעד כהנא מפתיע אותנו יותר מאי פעם. 

סביר להניח שכבר נתקלתם ב"אפריקה שלי", שיר הנושא מהאלבום החדש שעתיד לצאת בעוד שבועיים לחנויות. היום, כהנא חושף שיר נוסף מ-17 שירי האלבום: "אל תתני לו". את השיר החדש מלווה קליפ בכיכובו (שמתחיל ב-4:40 בערך בווידאו המצורף), ובמהלכו תוכלו לשמוע את קולה של עדי אולמנסקי. ואם תקשיבו למילים, תשימו לב לדבר מה מתעתע. כן, הגבר הנהנתן שופך דברי העצמה נשית לאוזניכם.

"'אל תתני לו' מופנה לכל אישה, נערה או ילדה שנמצאת במצב שבו גבר מנסה להצר את צעדיה, להגביל אותה או להקטין אותה רק מעצם היותה אישה", כהנא מעיד בשיחה על הקליפ החדש. "העולם הוא עדיין עולם גברי מאוד וזה משהו שניתן לראות בכל מקום. ביחסי עבודה, בזוגיות וסתם בהתנהלות שגרתית ביום יום".

גלעד כהנא (צילום: רונן ללנה,  יחסי ציבור )
מתעתע. גלעד כהנא | צילום: רונן ללנה, יחסי ציבור
עוד ב-mako מוזיקה:
זה שיר פמיניסטי? האם אתה מחשיב את עצמך לפמיניסט?

"אני חושב שזה אכן שיר פמיניסטי. מאז שנהייתי אבא לשתי בנות התחדדו חושיי בכל הנוגע לרגישות הזו. ופתאום כשאני רואה עם הבנות סדרה בטלוויזיה ואין בה דמות נשית ראשית אני מתקומם יחד איתן. כל האלבום 'אפריקה שלי' עוסק בנושא העבד והאדון וזה עוד צד של הנושא הזה".

איך נוצר החיבור עם עדי אולמנסקי? מה גרם לך לרצות לשלב אותה בשיר?

"הקשר עם עדי אולמנסקי נולד מתוך זה שאני חושב שהיא אמנית נהדרת וסיקרן אותי מאוד לארח אותה בשיר. עדי לרוב שרה באנגלית וחשדתי שאם היא תשיר בעברית מסתתרת שם פגיעות גדולה עם פוטנציאל אדיר לריגוש... והיא אכן הביאה אותו בענק. שירה מרגשת להפליא".

עדי אולמנסקי  (צילום: שיר רוזנטל )
מסתירה פגיעות גדולה ופוטנציאל גדול. עדי אולמנסקי | צילום: שיר רוזנטל

האם עולם המחול חדש לך? למה בחרת להיכנס אליו בקליפ החדש?

"העבודה עם 'מריה קונג' הייתה מרתקת. הם קבוצה של אנשים שעוסקים לא רק במחול אלא גם בוידאו, תיאטרון, מוזיקה ועוד, והשילוב בינינו היה מיידי ובלתי אמצעי. יוצא לי לפלרטט עם עולם המחול בזמן האחרון לא מעט. בעבודה על האלבום הזה מצאתי את עצמי רוקד שעות רבות באולפן והבנתי שתנועה חייבת להיות משולבת בקליפים של השירים".

התדמית הנהנתנית של כוכב הרוק נשמרת אצלך כבר שנים, למרות שאתה כבר נשוי עם ילדות. גם בקליפ החדש אתה נוגע בבחורות בכמה הזדמנויות. לא הגיע הזמן להציג צד בוגר יותר? איך משמרים תדמית כזו?

"החיבור עם הליבידו הוא משהו שהבטיחו לנו כשהיינו ילדים שיילך וייחלש עם השנים, לא כך הדבר אצלי. ולגבי שימור התדמית, אינני עוסק בתדמיות, אני עוסק במה שמרתק, מרגש ומטריד אותי. הדמות של הגבר בקליפ היא אכן כביכול מעין PLAYER כזה שמרבה בנשים, אך לבסוף הנשים ידן על העליונה. תרתי משמע, הוא חוטף".