להקת "נושאי המגבעת" בהרכבה המקורי, משחררת להאזנה מלאה, חופשית ורשמית, את הקלטת המיתולוגית שלה, מאבות האינדי-אלטרנטיב המקומי.

במלאת 25 שנים לצאת הקסטה שלהם, מאפשרים הסולן אהד פישוף, הגיטריסט תמיר אלברט, הקלידן ישי אדר והמתופף אלון כהן, להאזין לשירים בגרסתם המקורית, לראשונה בפורמט דיגיטלי, בהוצאת חברת התקליטים "אנובה מיוזיק".

רשימת השירים בקסטה: קול של אלוהים אחר, ביקור בהר, אי אפשר להסביר, יום הולדת, האלוהים שלי עייף, המוהלת, Live In בית שמש, השקרן, נושאי המגבעת.

מילות השירים של "נושאי המגבעת" באתר שירונט

נושאי המגבעת, הופעה בבית לסין, 1987 (צילום: אלון סלע, ערן בנדהיים)
נושאי המגבעת בהופעה בבית לסין, 1987 | צילום: אלון סלע, ערן בנדהיים

חברי הלהקה אומרים: "ביולי 2012 הוזמנו לצילומי ראיון משותף עבור סדרת הטלויזיה 'האלבומים', שהקדישה פרק לקסטה של נושאי המגבעת. זו היתה הפעם הראשונה שנפגשנו כרביעייה מאז ימי הלהקה, בסוף שנות השמונים. משהו מהאווירה המיוחדת שנוצרה בפגישה הזו' עובר גם בקטעי הראיון המצולם בפרק הסופי.

"כך נוצר העיתוי לדון בהוצאה מחודשת של הקלטת, דבר שכל אחד מאיתנו הרגיש בנפרד שראוי היה שיקרה עוד הרבה לפני כן. המהדורות המקוריות של הקסטה אזלו שנים ספורות אחרי שיצאו. האוסף של נושאי המגבעת שיצא ב-1996 לא כלל את כל שירי הקסטה ובכל מקרה יצא גם כן במהדורה מוגבלת שאזלה מזמן.

"ההליך הסטנדרטי של המרה דיגיטלית ומאסטרינג מחודש הסתבך, כשגילינו שהמאסטר האנלוגי המקורי של הקסטה אבד. כך נוספו לתהליך התחקות אחרי סרטי הקלטה בפורמטים עתיקים שאבדו מין העולם ומכונות שינגנו אותם; שני מפגשי היפנוזה שכשלו והרבה חיטוטים בארגזים ישנים והאזנות השוואתיות בנסיון למצוא עותק אמין, קרוב ככל הניתן למקור.

"בסוף מצאנו. אנשים מצוינים עזרו להשלים את המלאכה: המעצבים ג'ובוי וטום רזניקוב; שטפן בטקה (המוכר כמוסיקאי בשם Pole), שעשה את המאסטרינג המחודש; ואנשי חברת אנובה. התוצאה לפניכם”.

נושאי המגבעת, 1988 (צילום: ערן בנדהיים)
נושאי המגבעת בהקלטות הקסטה, 1988 | צילום: ערן בנדהיים

"נושאי המגבעת" משיקים

"נושאי המגבעת" ישיקו את ההוצאה המחודשת בסדרת אירועים. במקום תהיה מכירה של הדיסקים, חתומים על ידי חברי הלהקה.

האירוע המרכזי יתקיים ביום רביעי 15.1.14 בשעה 21:00 בפסאז' בתל אביב, בהנחיית העיתונאי יהודה נוריאל, והשדרן והאמן קוואמי (אייל פרידמן).

אירועים נוספים יתקיימו ב:
3.1.14 יום שישי 13:00 בצהריים באוגנדה, ירושלים

16.1.14 יום חמישי 20:30  עשן הזמן, באר שבע

6.2.14 יום חמישי 21:30 פיל או סוף, קרית חיים

13.2.14 21:00 סירופ,  חיפה.