אין תמונה
"לא אכפת לנו מה אומרים על החיבור שלנו לאלקטרוניקה". נוטוויסט

להקת נוטוויסט הגרמנית, שמגיעה השבוע להופעה בישראל, פועלת מזה 20 שנה, ויש המחשיבים אותה כאחת החשובות שיצאו מגרמניה. ברזומה שלה רשומים שישה אלבומי אולפן, שבעה אלבומיEP ודי.וי.די דוקומנטרי. שירים מהרפרטואר העשיר שלהם נלקחו לסדרות, סרטים ופרסומות בארצות הברית ובאירופה ואף זכו לחידושים ממיטב הרימיקסרים.

"לא הופתעתי לקבל הזמנה מישראל", אומר מרכוס אייקר, הסולן וכותב השירים של הלהקה, בראיון. "אבל אני מודה שלא ידעתי שיש לנו מעריצים אצלכם, זה תמיד מפתיע לשמוע שיש לנו מעריצים במקומות שטרם ניגנו בהם, אנחנו אוהבים לנגן במקומות כאלה. אני מאוד מקווה לשמוע ולהכיר מוזיקאים בתל אביב, זה מאוד מרתק אותי סצנות האנדרגראונד ברחבי העולם".

-ומה תנגנו לנו?
אנחנו מנגנים לרוב שירים מהאלבום האחרון שלנו, ושירים מאלבומים מוקדמים יותר בגרסאות אחרות, רשימת השירים מורכבת בעיקר מאיזה שירים שאנחנו אוהבים באותו הרגע".

הגיעו לפסגה בזכות פופ אקוסטי

אין תמונה
"אני לא יודע לכתוב להיטים, מעולם לא ניסיתי"

נוטוויסט הוקמה ב-1989 על ידי אייקר ואחיו מיכאל בעיר וויילהם שבגרמניה. בתחיל דרכם ניגנו פאנק-מטאל, אך עם השנים הוסיפו המון אלקטרוניקה. כיום מוגדר סגנונה כרוק- טרוניקה. "אנחנו לא מתכחשים לשינוי שעברנו" אומר אייקר. "זו פשוט התפתחות שלנו. בהתחלה המון אנשים כעסו אלינו, בגלל שהוספנו אלמנטים אלקטרונים למוזיקה שלנו, אבל עכשיו זה כבר לא ככה, ובאמת שלא אכפת לנו מזה יותר. אנחנו עושים מה שאנחנו אוהבים ואנחנו נהנים לנגן את זה בלייב".

ב-2002 תפסה נוטוויסט תאוצה מחוץ לגבולות אירופה בזכות האלבום "Neon Golden", בו בלט הסינגל "Pick Up The Phone", שהכניס את שמם לפסגות מצעדים ברחבי העולם. הסינגלים הבאים," Consequence "ו-"Pilot" תרמו לחיזוק מעמד הלהקה והאלבום, שכלל להיטי פופ לצד יצירות אקוסטיות. "אני ממש לא יודע איך זה קרה", אומר אייקר. "אני לא יודע לכתוב להיטים, לעולם לא ניסיתי ואני גם ממש לא יודע איך זה עובד. לפעמים אני חושב שהשיר הזה יהיה להיט וזה לא קורה ולפעמים אני מופתע איך להקה הופכת לפופולארית בגלל שיר מוזר".

האלבום האחרון הוקלט עם תזמורת בת 20 נגנים

אלבומם האחרון של נוטוויסט, "The Devil You+Me", יצא ב-2008. האלבום הוקלט עם תזמורת בת 20 נגנים קלאסיים, ה"אנדרומדה מגה אקספרס אורקסטרה", שגם הופיעה עם נוטוויסט מספר פעמים. "זה היה ניסיון מאוד מענין ומיוחד, חווייתי, להופיע עם תזמורת שמורכבת מאנשים מרחבי העולם שגרים בברלין", מספר אייקר. "למעשה המנהל שלהם, דניאל גלצל, עיבד את הלחנים לתזמורת ככה שבהופעות אנחנו היינו צריכים בעיקר רק לבוא ולנגן, לא הייתה לנו הרבה עבודה מעבר, אבל זאת הייתה חוויה מיוחדת".

שיריו של אייקר אישיים ומורכבים, אך מלבד היותו הכותב והמלחין של נוטוויסט, הוא כותב גם להרכב הצד שלו "Lali Puna". הכתיבה לכל הרכב בהחלט שונה. ל'Lali Puna' אני מלחין המון על המחשב ואז עובר לכלים האינסטרומנטאליים, ולנוטוויס אני מלחין קודם על גיטרה ואז חברי הלהקה משלימים אותי. בן אדם פשוט לא ממש יבין מי אני בשירים אני חושב שרק אנליסט טוב, יוכל ללמוד עלי המון מהשירים".

נוטוויסט יופיעו השבוע בבארבי תל-אביב בחמישי, 16.7 עם גלעד כהנא ו"The walking man" כמופע חימום.

לצפייה בקליפים

לקטעים מהופעות