ימי זמר בחולון משתתפי הפסטיבל 2013 (צילום: יוסי צבקר)
כמה ממשתפי פסטיבל "ימי זמר" בחולון 2013 | צילום: יוסי צבקר

פסטיבל "ימי זמר" בחולון, בהפקת עיריית חולון ותיאטרון חולון, יתקיים השנה ב-27 עד 30 במרץ, חול המועד פסח, ימים רביעי עד שבת. הפסטיבל צפוי להתעלות השנה על עצמו עם ארבעה ימים שלל מופעי מחווה והפקות מקור חד-פעמיות ומופעי בכורה, בהשתתפות יוצרים ומבצעים מהגדולים במוזיקה הישראלית.

לרכישת כרטיסים, לשעות וימי המופעים - ראו בטבלה למטה.

המופעים של פרסי הפסטיבל והפקות מקור

מיקי גבריאלוב, רוטבליט (צילום: רועי ברקוביץ')
מיקי ישיר גבריאלוב | צילום: רועי ברקוביץ'

מופע הדגל של הפסטיבל השנה הוא "מלול ועד שבלול". יופיעו בו מיקי גבריאלוב, שלמה גרוניך, דני רובס, דיאנה גולבי, שי גבסו, מיקה קרני, דורי בן זאב (שגם ינחה),נעמה נחום, אילן שכטמן ועמית דייטשמן. המופע יכלול את השירים הגדולים של אריק איינשטיין, שלום חנוך, מיקי גבריאלוב, שם טוב לוי ושמוליק קראוס, בניהולו המוסיקלי של רמי הראל ובעריכתה של נעמי אטיאס. בין השירים שיבוצעו: "קפה טורקי", "אמא אדמה", "אני ואתה", "כשאת בוכה את לא יפה", "למה לי לקחת ללב", "קח לך אישה", "הבלדה על יואל משה סלומון", "שיר של אחרי מלחמה".

הפסטיבל יעניק פרס על מפעל חיים למלחין דובי זלצר חתן פרס ישראל. במופע ישתתפו יהורם גאון (חתן פרס ישראל גם הוא), שישיר, ינחה ויכתוב את דברי הקישור, ולצדו מייק בורשטיין, מיקי קם, ששי קשת, קרן הדר, להקת "תא קולי" ומקהלת הילדים של חולון. בין שירים שיושרו: 'יש מקום', 'הנני כאן', 'דבר אלי בפרחים', 'הכותל', 'כל הכבוד', 'הימים האחרים', 'הורה היאחזות' ועוד, בניהולו המוסיקלי של אורי קריב.

הפסטיבל יעניק פרס על מפעל חיים גם למלחין קובי אשרת במופע המחווה "הללויה", בו ישתתפו דוד ד'אור, רוני דלומי, סאבלימינאל, לירז צ'רכי, אילנית, שרי, גבי שושן ועוזי פוקס. הם ישירו משיריו הגדולים בניהולו המוסיקלי של אמיר לקנר, עריכתה של נעמי אטיאס והנחייתו של נתן דטנר. רשימת השירים הסופית טרם נסגרה.

הללויה לקובי אושרת, ימי זמר בחולון 2013 (צילום: יוסי צבקר)
משתתפי המופע לקובי אושרת "הללויה" | צילום: יוסי צבקר

צליל מכוון" - מופע פסנתר משיריו של יצחק קלפטר, בהשתתפות סיוון טלמור, עמוס בן דוד, אדם, יעל לוי וורד פיקר שאף תנהל מוסיקלית את המופע. הם יבצעו משיריו האהובים של קלפטר, ביניהם: שיר אהבה בדואי", "יושב על הגדר", "אני אוהב שוקולד", "אי ירוק בים", "יו יה" ועוד.

הפסטיבל מפיק את "חופים הם לפעמים" - מופע משירי של המלחין נחום היימן חתן פרס ישראל, בהשתתפות בתו סי היימן, נכדו יהלי שוחט והאמנים דודו זכאי, חני ליבנה ואופירה גלוסקא. הם ישירו ממיטב שיריו: "חופים", "כמו צמח בר", "אניטה וחואן", "שירים עד כאן", "אילו כל האוהבים", "סוס מעץ", "החול יזכור", "שמלת כלולות", "ניצנים נראו בארץ" ועוד.

הפסטיבל מפיק את גם "זה לא יחזור" - ערב מחווה לחתן פרס ישראל, המשורר והפזמונאי חיים חפר ז"ל. במופע ישתתפו יונתן פז בוגנים, סיוון פז בוגנים, אילן שכטמן, ציון חורי, חגית ביאר ואייל חביב. זמרת אורחת: עדנה גורן. הם יבצעו משיריו הגדולים: "רבותי ההיסטוריה חוזרת", "זה לא יחזור", "הן אפשר", "היו זמנים", "לחיי העם הזה", "אני עושה לי מנגינות " ועוד.

מופעים נבחרים בפסטיבל

דני סנדרסון, יצחק קלפטר (צילום: דרור נחום)
מכוכבי הפסטיבל - דני סנדרסון ויצחק קלפטר (שיזכה למחווה" | צילום: דרור נחום

דני סנדרסון מארח את מזי כהן וברי סחרוף ומבצע משיריו הגדולים: "גלשן", "זה הכל בשבילך", "הלא נודע", "אלף כבאים", "רוני", "יו יה", "המגפיים של ברוך","נתתי לה חיי" ועוד.

מייק בורשטיין - ושוב איתכם - "ההופעה" -  השחקן והזמר האגדי שמשחק ושר ביידיש, עברית ואנגלית והולנדית, כיכב בסרטים מיתולוגיים ישראליים רבים והתמחה בשיריו של איציק מאנגר. במופע המיוחד יבצע ממבחר שיריו הידועים, ביניהם "טווס הזהב", "קוני למל", "שירי המגילה", שירי "רויזור" ועוד

מיקה קרני במפגש מסקרן עם דקלון ואביבה אבידן – ה"שיכנוז והתימוני"
מיקה קרני ואנסמבל "קול דודי" במופע לא שגרתי שיוקדש לשירים התימנים ש"השתכנזו", משיריהם של וילנסקי אלתרמן נרדי זעירא ועד לרבי שלום שבזי בהשתתפות: אביבה אבידן ודקלון. הזדמנות לשמוע ביצועים מקוריים לשירים המוכרים לכולנו: "בכרם תימן","שני שושנים", "כותל המזרח", "אם ננעלו", "הפטנט הוא מתימן", "בבוכרה היפה" ועוד.

אין תמונה
נשמה טהורה. נתן כהן

ברחוב הנשמות הטהורות - משיריו של נתן כהן
מופע החוזר אל המורשת הבלתי נשכחת של "הנשמות הטהורות" לרגל 40 שנה לייסודה של הלהקה הותיקה, שפעלה בארץ במהלך שנות השמונים. את המופע יוביל נתן כהן, שהלחין את כל השירים של הלהקה ביחד עם גילה חסיד ובן יוסף. הזדמנות חד פעמית לחזור אל הלהיטים הבלתי נשכחים, כולל "ברחוב הנשמות הטהורות", "אחכה לך", "שחור לבן שחור", "שלא ייגמר לי הלילה", "נאום היונה" ועוד.

"כשאני מתאהב" - פבלו רוזנברג
פבלו רוזנברג יוצא במסע מוזיקלי אנרגטי, סוחף ונוגע ללב בליווי נגנים, המשלב השפעות מגוונות ממוזיקת רוק, פופ ואלמנטים לטיניים אתניים. בין השירים: "נר בחלונך" , "אל תדאגי לי אמא", "שובר תראש", "ילדונת", "אל תדאגי לי אמא" ועוד.

עוד בפסטיבל

בכורה למופע "הביטו אל האור" - משיריה של חמוטל בן זאב בביצועה של עדי לביא, עם השירים "לתת", "אמן", "עולה עולה", "שובי לים", "שיר לשירים", "כל מה שקדם" ו"מוכרת לי מפעם" ועוד.

בכורה למופע "פנים לאהבה" של ענת עצמון, שתבצע מיצירותיהם של נתן אלתרמן, סנט אקזפיורי, ביאליק, טשרניחובסקי, שימבורסקה, רוני סומק, מאיר עוזיאל, דני סנדרסון, רונה קינן, עלי מוהר ושלום עליכם.

"אומרים ישנה ארץ" - מופע משיריהם של ביאליק וטשרניחובסקי בביצוע הזמרת שולי נתן

"ניסים ונפלאות" עם טל הפטר ועוד.

מופעים פתוחים לקהל

מחווה לחיים חפר, חיים חפר (צילום: נתן מנגסטו)
חיים חפר ז"ל | צילום: נתן מנגסטו

כל ערב ב-19:30 ברחבת התאטרון: "משוט בארץ" עם יוסי זייפרט (יום ד', 27.3.13), "אביב הגיע פסח בא" עם פרדי ברק - שירים מתוך ההגדה, שירי אביב ושירים מהמקורות ומהתפילה בלוויית מצגת (יום ה', 28.3.13), "חגיגה של שירי רחוב ושירי תנועות הנוער" עם דניאל תמיר בלוויית מצגת (שבת, 30.3.13),

"פייטן עברי ישראלי" - תערוכה משיריו של חיים חפר ז"ל: באכסדרת התיאטרון יוצבו ציטוטים משיריו של חיים חפר, חתן פרס ישראל, שהלך השנה לעולמו. חפר, חתן פרס ישראל, ממייסדי להקת הציזבטרון ,ומחלוצי הלהקות הצבאיות, חיבר כמה מהפזמונים הבולטים בזמר העברי. חרוזיו של חפר מתאפיינים בעברית וירטואוזית, בהומור ובחריפות, והם ראי  של  הלך הרוח  בארץ מאז קום המדינה -  דור הפלמ"ח והעשורים הראשונים לקיומה. חפר היה ממציא גדול של מילים חדשות וצירופי מילים. הוא המציא סלנג  חדש  ושפת שירה וחריזה  "צברית". ב-1983 זכה בפרס ישראל לפזמונאות עברית. בערך שייכתב עליו באנציקלופדיה ביקש שיכונה: "פייטן עברי ישראלי".

ימי זמר בחולון משתתפי הפסטיבל 2013 (צילום: יוסי צבקר)
טבלת מופעי הפסטיבל | צילום: יוסי צבקר