לורין פרומו (צילום: Annika Aaschberg)
לוהטת. Loreen | צילום: Annika Aaschberg

כבר שבועיים שאחד השירים הלועזיים הכי מושמעים בתחנות הרדיו בישראל הוא "Euphoria" של הזמרת השוודית Loreen. זהו השיר שמייצג את שוודיה באירוויזיון השנה ויתמודד בחצי הגמר השני ב-24 בחודש. ההשמעות הרבות ברדיו המקומי הן הישג מיוחד פה בארץ ללורין, שכן בעשורים האחרונים בדרך כלל לא נוהגים לנגן בתחנות הישראליות שירים מתחרות האירוויזיון שאינם נציגי ישראל, לא אחרי זכייתם, ובטח שלא טרם מועד האירוויזיון, אבל מסתבר שתחנות רדיו רבות פשוט התאהבו בקטע.

מדובר בלהיט דאנס-האוס קצר ותמציתי, שבנוי על שניים-שלושה שיאים בסגנון מיושן יחסית, שמזכיר את תחילת העשור הקודם, ואפילו את סוף הניינטיז. כל זה לא מפריע ללורין ול"אופוריה" שלה להוביל בבטחה ובהפרש גדול את טבלאות ההימורים לזכייה השנה באירוויזיון.

לורין על הבמה של הקדם אירוויזיון בשבדיה

כך גם בסקר מועדוני מעריצי האירוויזיון שקובע כי נציגת שבדיה תסיים במקום הראשון באירוויזיון, שיערך השנה החל מה-22 במאי הבבאקו בירת אזרבייג'ן. אגב, על פי אותו סקר ישראל עם להקת "איזבו" והשיר "Time" במקום הכמעט אחרון השנה.

אפילו פורום מעריצי האירוויזיון בישראל הצביע ומיקם את "אופוריה", לורין ושבדיה במקום הראשון השנה, מה שמגדיל מאוד את הסיכוי שישראל תעניק השנה 12 נקודות דוז פואה לשוודיה בהצבעה באירוויזיון. כך גם במדינות נוספות - על פי הסקר של מועדוני המעריצים עד כה שוודיה קיבלה למעלה מ 20 פעמים 12 נקודות.

אין תמונה
סווידן, דוז פואה. לורין

לורין נולדה ב-16 באוקטובר 1983 בשטוקהולם בירת שבדיה בשם לוריין זינב נוקה טאלהאווי (Lorine Zineb Noka Talhaoui), בת למשפחה ממוצא מרוקאי-ברברי. הזמרת בת ה-28 פרצה לתודעה בשבדיה לפני שמונה שנים, כשהשתתפה בגרסה המקומית לתוכנית הכשרונות "איידול" בשנת 2004. לורין התגלתה בתוכנית כווקאליסטית מצוינת ושרה בה בעיקר פופ וארנ'בי - קאברים לאלישיה קיז, פינק, סטיבי וונדר, פוליס, מייקל ג'קסון ו"Time Of My Life" מ"ריקוד מושחת". בסיום העונה סיימה לורין במקום הרביעי המכובד.

סינגל הבכורה שלה "The Snake" הגיע שנה לאחר מכן יחד עם ההרכב Rob N' Raz, שיר שהמשיך לסמן את הכיוון שלה דווקא כזמרת RNB שחור. בהמשך הגישה תוכנית בטלוויזיה ואז לקחה הפסקה מאור הזרקורים.

נכשלה ב"קדם" השוודי בשנה שעברה וניצחה השנה

שש שנים אחר כך, ב-2011, היא עשתה קאמבק עם הלהיט "My Heart Is Refusing Me" שקרץ חזק לכיוון עולם הדאנס. עם השיר היא התחרתה בפסטיבל המוזיקה המרכזי של שוודיה, ממנו נבחר הנציג לאירוויזיון, אבל לא הצליחה להעפיל לשלב הגמר. אחרי התחרות יצא הסינגל רשמית והגיע עד למקום התשיעי במצעד הפזמונים של שבדיה. הסינגל השני שלה באותה שנה, "Sober", יצא בספטמבר 2011 והדיבור היה שהוא מסביר לאן נעלמה כל השנים.

השנה, ב-2012, העפילה לורין עם הלהיט "אופוריה" ישירות לגמר התחרות השבדית שנערך ב-10 במרץ. היא הגיעה למקום הראשון וכאמור תייצג את שבדיה באירוויזיון. ותנסה להחזיר את התחרות לארץ הפופ של להקת "אבבא". אלבום הבכורה שלה "Rapture" צפוי לצאת בשבוע של האירווזיון.

לורין פרומו (צילום: Valter Frank)
צפויה לנצח באירוויזיון. לורין | צילום: Valter Frank

>> המצעד הגדול: שירי האירוויזיון שייצגו את ישראל בתחרות