מתי כספי הוא לא אחד שנוהג להחצין את רגשותיו, אבל גם הוא מודה שהוא נרגש לקראת המופע שלו הערב בהיכל התרבות בתל אביב עם התזמורת הפילהרמונית, שתבצע יחד איתו ממיטב שיריו. הפילהרמונית, מתבבר, לא מתביישת לפנות לקהל רחב יותר מזה של המוזיקה הקלאסית, וכספי שמח על ההזדמנות שניתנה לו להפגין שוב את יכולותיו המוזיקליות הגאוניות. "אני אחסיר פעימה, ואשיב אותה על הבמה", הוא אומר בהומור האופייני לו.

מנצח התזמורת אילן מוכיח אומר ש"גם מוצארט עשה בזמנו מוזיקה קלה. אין ראוי מכספי לערב של מוזיקה קלה וטובה. החלוקה הנכונה היא בין מה שאיכותי יותר לבין מה שאיכותי פחות, לאו דווקא בין קלאסי לבין פופ או ג'אז".

"אני מסכים עם חלק מדבריו, הטקסטים ברמה מאוד נמוכה"

גם למתי כספי יש אבחנות בנוגע למוזיקה איכותית וכזו שפחות. בעבר הוא תקף את מוזיקת הפופ הים תיכונית, וכעת הוא מחזק את הדברים שאמר יהורם גאון ועוררו סערה: "אני מסכים עם חלק מדבריו. הוא צודק, יש טקסטים ברמה מאוד נמוכה. אם אפשר היה להקדיש לטקסטים מחשבה, אז גם השירים מהסוג של לשמוח, מחיאות כפיים ולרקוד... גם ירקדו, גם ישמחו, וגם ירצו לשמוע את זה עוד ועוד ועוד, כי הטקסט הוא טוב גם".

על כוכב נולד, אומר כספי, ששפט בעונה הראשונה של התוכנית: "אני לא בעד הדרך שבה נותנים לסינדרלות וסינדרלים לצוץ, כי אם אתה עולה מהר מאוד, מהר מדי, לפעמים עלולה לבוא נפילה".

>> זהבה בן בשיר הנושא מאלבומה "לילות בבית"