סיון גנון (צילום: זיו קורן)
"אנשים מצפים ממני לרגש אותם, אבל מה שבהופעות מרים אותי זה מה שיש לו קצב". סיון גנון | צילום: זיו קורן

סיון גנון ריגשה מדינה שלמה כאשר השתתפה בתוכנית "אייל גולן קורא לך" וסיפרה לגולן שהכירה את בעלה, מאור גנון ז"ל, שנהרג באסון השריפה בכרמל, בהופעה של גולן באילת. אף עין לא נותרה יבשה כאשר גנון היפהפיה נבחנה לתוכנית של גולן עם השיר "לראות את הכאב". בהמשך עלה מפלס הרגש עוד יותר כאשר גנון שרה את "מאור עיני" ששרה לזכרו של בעלה, והפכה לסיפור תקשורתי מושלם - אישה יפה, זמרת מוכשרת, ששרה שיר מרגש לזכרו של בעלה הגיבור. גנון זכתה לחשיפה גדולה ואף כיכבה בגמר של "אייל גולן קורא לך" עם השיר.

כעת ממשיכה סיון גנון בדרכה המקצועית כזמרת, ומוציאה את "סדקים", שיר פופ עם טקסט כואב, אותו יצאו איתי זילברשטיין ומאיר עמר ("נערי רפול"). השיר יוצא כסינגל רשמי ראשון מתוך אלבום בכורה עליו החלה גנון לעבוד עם כמה ממיטב הכותבים והמלחינים.

"התוכנית של אייל גולן פתחה לי דלת, אני לא זמרת מזרחית, הלכתי לשם בגלל הסיפור", אומרת גנון. "אני בת 29, נולדתי במושב יגל, בת יחידה עם שלושה אחים. שירתתי בלהקת משמר הגבול. דודו אהרון התגייס כשאני השתחררתי. אחר כך הייתי שמונה שנים בלהקה של שירות בתי הסוהר, כזמרת עם משכורת. את מאור ז"ל הכרתי בהופעה של אייל, בשישי בערב במלון באילת. אני הבאתי אותו לעבוד בשירות בתי הסוהר. בלווייה שלו אמרו לי שאני צריכה לקרוא הספד. הבטחתי למאור שאשיר לו בקורס הקצינים אז שרתי לו בלווייה. חצי שנה אחרי האסון עברתי התמוטטות, היתה לי מלחמה על החיים, כי איבדתי את הקול. זה היה סימבולי. הלכתי לבדיקות. אמרו לי שהקול מיידית סובל כי זה מנגנון הגנה. אובדן הקול ריסק אותי, לא קיבלתי את זה שאני מאבדת את הקול והלכתי למלחמה על זה. הגעתי לאודישן אצל אייל גולן בלי קול, ביקשתי רק לבוא לשיר".

-ועברת.
"אייל להפתעתי העביר אותי שלב ומצאתי את עצמי חוזרת לחיים. כשאישה נפרדת מבעל במצב כזה היא קוברת את הנשיות שלה, הרגשתי שקברתי את הנשיות שלי. בתוכנית היה איפור, שיער ולבוש והכל התעורר. חברויות קרו והתעסקות במוזיקה חזרה. הבנתי שדרך המוזיקה אני מתחברת לכאב וזו הנחמה. אור גדול נפתח לי, נפתחה הדלת ובחרתי להמשיך ולגעת. שרתי את השיר 'מאור עיני' לזכרו והיו ביקורות לא פשוטות. אמרו שאני מנצלת את הסיפור וגם כמה כתבות שאמרו שניצלתי אותו. זה מאוד פוגע, אבל לא עוצר מבעדי. יש הרבה נפילות אבל אני קמה מהן. אחרי השיר הוצאתי קליפ. לא תכננתי להוציא אלבום. אבל המשפחה של מאור התרגשה, וכל הארץ הכירה את השיר. היתה גאווה גדולה. התברר לי שהמוזיקה מחייה ונותנת חיים והשיר נושא את השם של מאור. במוזיקה, בשיר, נתתי לו זיכרון וחיים. בתום שנת האבל הכנסתי ספר תורה והשתתפתי בטורניר כדורגל למען ההנצחה".

-ולאן המשכת?
"
חשבתי איך אני ממשיכה, הבנתי שעכשיו אני צריכה להמשיך כזמרת, בשביל עצמי ולא בשביל אף אחד. בעזרת עינת הולנדר הגעתי לאיתי זילברשטיין שמלווה אותי כבר חצי שנה. אנחנו אוספים חומרים. הוא הולך איתי יד ביד, דרך מקצועית ויסודית, נעימה, לעיתים קשה, היו רגעי משבר באולפן. יש פחד, אלה חיים שלא מוכרים לי ובכל זאת אני מתעקשת לנסות ולהמשיך. זה סינגל שני, אבל בפרק שלי זה הסינגל הראשון של הזמרת סיון גנון, וכבר לא לזכרו של אף אחד. אני בוחרת שירים ולחנים ואני מתחברת. כל אדם מתחבר מהמקום שלו לשירים מסוימים. אני תמיד מתחברת למילים שנוגעות לי בלב זה משהו שתמיד יחיה איתי וילווה אותי, שירים שכל אחד יכול להתחבר ולגעת בחיים שלו דרכם".

-"סדקים" הוא שיר דאנס, יותר קשה לרגש איתו.
"הלב אמר לי להוציא אותו עכשיו. זה השיר האחרון שהקלטנו. החלטתי עליו. משהו בתוכי נורא רצה אותו. היה לי כיף לי לשיר אותו ואני שלמה עם ההוצאה שלו, עם ההפקה המוזיקלית שלו. השיר הזה מיועד לכולם. אנשים מצפים ממני לרגש אותם, אבל מה שבהופעות מרים אותי זה מה שיש לו קצב, עם טקסט לא פשוט. התחברתי לשיר מהמקום המרים והסוחף. אני מאוד מאמינה בו, על סמך תחושות שלי והרגשה שלי. גם באולפן. אנשים מסביבי שמעו את השיר ואמרו שהוא טוב".

סיון גנון (צילום: זיו קורן)
"אני רוצה להיות זמרת נשמה. המילים חשובות לי, וב'סדקים' הנשמה צועקת". סיון גנון | צילום: זיו קורן

-את מרגישה שהקהל מצפה ממך לשיר כזה?
"אנשים בפייסבוק מבקשים לשמוע אותי במשהו שונה ואחר. שאני אתן להם תקווה. אני בקשר עם אנשים. מחזירה להם אהבה, מתחזקת מהם והם ממני. יש לי שיר מרגש כבר ויהיו שירים אחרים מרגשים ואפשר לבחור משהו שונה ואחר. אני לא חושבת ששיר קצבי יהיה פחות מרגש. אני מרגישה אותו ושרה אותו מהכאב הכי עמוק. שומעים משהו אחר בקול. ובעיני זה יותר מרגש כשאתה נוגע קצת מבחוץ ולא מבפנים. אני מאמינה שהאנשים שהתרגשו מהשירים הקודמים שלי יתרגשו גם מהשיר הזה".

-איזה סוג של זמרת את רוצה להיות?
"זמרת נשמה. ששרה חומרים שהיא מחוברת אליהם. המילים חשובות לי, וב'סדקים' הנשמה צועקת. אני רוצה שיאהבו את סיון הזמרת שהוציאה שיר שהיא מתחברת אליו ואוהבת אותו. רציתי להיות אני. זה מה שהלב שלי אמר. אני רוצה שיאהבו את הקול, את מה שאני מביאה, את הכוח שיש בדאנס ואת התחינה. שיר שקט יכול להיות מרגש וגם שיר דאנס יכול לרגש. אגב, את 'מאור עיני' לא השמיעו בגלגלצ".

-את עושה שירים לגלגלצ?
"לא, אבל אני מאמינה שהרדיו ישמיע את 'סדקים'. אני מאמינה שהוא יצליח. בהמשך אוציא שירים מרגשים נוספים. רציתי שהשיר הזה ייצא ראשון. אני משערת שלאנשים יהיה קשה לאכול את השיר הזה, ובכל זאת רציתי להוציא אותו. בשיר הזה אני מרגישה מרחפת. זה מה שאני חושבת שירגישו ממני. מקסימום לא יאהבו אותו. עכשיו זה המבחן האמיתי. זו סיון שרוצה לשיר, רוצה להרגיש, לרגש ופשוט לשיר".

סיון גנון (צילום: זיו קורן)
"אחרי שנתיים הלב שלי רוצה לאהוב, אבל הוא מוצא נחמה במוזיקה". סיון גנון | צילום: זיו קורן

-מה עוד צפוי באלבום?
"יש לי 14 שירים, רפרטואר מדהים שמחכה לצאת. כל שיר שונה, ולכולם יש תוכן ועומק ודרכם יתחברו לאני שלי. בכל שיר שבחרתי ידעתי שיקרו איתי דברים. יש לי שיר על אישה שנשארה לבד וצריכה לחיות את הרגע והיום. אולי מכאן הדחף למלא את מה שאתה מרגיש עכשיו. כשאני מתרגמת את הרגשות שלי למוזיקה ומתעוררת בתוכי הסערה הזאת של החיים וכל מה עברתי ואני עוד אעבור עם הבת שלי - זו פשוט אהבה. לאהוב את הדבר הזה. פשוט התאהבות ברגע וברגש. השלמות שלי עם הדרך זה מה שמחזק אותי וגורם לי להמשיך לעשות".

-יש אהבה חדשה בחייך?
"כרגע אין. הבדידות היא מאוד קשה. היא חיברה אותי לעצמי. גרמה לי להכיר צדדים חדשים וכוחות שידעתי שקיימים. אני מוקפת באנשים מדהימים וחברים שנותנים יד ואני לוקחת אותה בחזרה. אהבה וזוגיות אין כרגע. אחרי שנתיים הלב שלי רוצה לאהוב, אבל הוא מוצא נחמה במוזיקה וקשה לאהוב. בהמשך אני לא ארצה להישאר לבד, אלא לאהוב שוב על אמת מישהו אחר".

-ומאור ז"ל?
"הסיפור שלי עם מאור עיצב אותי, זה סיפור שילך איתי לתמיד, גם למוות שלי. בעלי התגייס בעקבותי לשב"ס. כשהוא נהרג לא יכולתי לחזור ללהקה שם. ורק זמר יודע מה זה שלוקחים ממנו את הבמה. היתה לי במה לשיר במקביל לזוגיות ולחיי משפחה. הופעתי אז וזה סיפק אותי. כשלא יכולתי לעשות את זה - זה הוציא אותי מדעתי. היום אני גאה במקום שממנו באתי. בכל מקום יראו את מאור לצדי. אני שמחה על העובדה הזו, ורוצה שיעריכו אותי כזמרת. מאוד אשמח שהכל יקרה לי, זה החלום".