אין תמונה
"המסגרת ב'רימון' לא התאימה לי". אביגיל כהן

"קשה לי להבין למה הפרט שמבחינתי הוא הכי זניח ברזומה שלי מעורר הכי הרבה תשומת לב", אומרת הזמרת-יוצרת אביגיל כהן, שהוציאה בימים אלה אלבום בכורה משובח בשם "עכשיו אני מבינה" בהפצת חברת "התו השמיני". הפרט הזניח שכהן עייפה מלחטט בו הוא סוגיית לימודיה בבית הספר למוזיקה "רימון", אותם קטעה אחרי שנה אחת בלבד כשהבינה שזה לא מה שהיא מחפשת. אפילו העובדה שבאותה שנה חלקה את אותה קפיטריה עם מירי מסיקה ושות' לא מנעה ממנה לנטוש את חממת הכוכבים, ובסופו של דבר לעשות את זה לגמרי לבד.

"המסגרת של 'רימון' פשוט לא התאימה לי", היא טוענת כיום, "כמו שהרבה מסגרות שניסיתי בעשר השנים האחרונות לא התאימו. הרגשתי ש'רימון' לא נותן לי את מה שהייתי צריכה. האלבום הוא תוצר של חיפוש עצמי ארוך, כולל תקופה בת למעלה משנה בה ניסיתי להינתק מהמוזיקה לחלוטין. היה לי משבר אמון עם היצירה שלי. הייתי רקדנית, הופעתי תקופה עם להקת 'מיומנה', היו כל מיני ניסיונות ולבטים לפני שהבנתי שאין לי ברירה וזה הדבר האחד בו אני צריכה למקד את האנרגיות שלי".

"אבא שלי בחר לחיות בריחוק משאר בני האדם"

כהן, בת 30, נולדה באשקלון ועזבה את הבית בגיל 17. את שירותה הצבאי העבירה בלהקה צבאית, ולדבריה השירים באלבום הבכורה "עכשיו אני מבינה" נאספו והצטברו במגירותיה במהלך רוב העשור החולף. בפועל, רק אחרי שפגשה את המעבד המוזיקלי אלעד כהן החל תהליך היצירה לצבור תאוצה לקראת ההקלטות שגם בלעו את רוב חסכונותיה ("קל זה בטוח לא היה"). האלבום עצמו דווקא כולל כמה שירים מפתיעים באיכותם ובבשלותם, כאשר מעל כולם מרחף "האיש", אחת הבלדות המרגשות שנכתבו בעברית בשנים האחרונות.

"זה שיר על אבא שלי", היא מעידה, "איש מורכב שעשה בחירה לחיות בריחוק משאר בני האדם. אני לא רוצה לפרט את הקשר בינינו, רק שזה שיר שנכתב מתוך המון אהבה והמון כאב בו זמנית. משמח אותי שהוא מרגש אנשים, גם כשהם לא יודעים מה הסיפור שמאחוריו".

מארחת את אבי בללי

הערב (3.5, 20:00) תשיק אביגיל כהן את האלבום החדש במופע חגיגי שיתקיים ב"אוזן-בר" בתל-אביב ותארח את אבי בללי. "אני מכירה את אבי עוד מתקופת המחול שלי", היא אומרת, "היינו נפגשים כל הזמן במרכז סוזן דלל בנווה צדק, כאשר כל אחד היה מגיע לחזרות על הפרויקטים שלו. במופע נבצע ביחד שלושה שירים. אחד מהפרויקט החדש שלו משירי דליה רביקוביץ', אחד מהאלבום שלי ואני מעוניינת להשאיר כהפתעה איזה, ויהיה גם ביצוע ל'משחק של דמעות' של נקמת הטרקטור בעיבוד שונה לחלוטין מהמקור".

-המטרה שלך היא להתחיל לחרוש מועדונים קטנים בהופעות?
"יהיו, אני מקווה, עוד הרבה הופעות בעתיד. כרגע אני דווקא בעניין של לקחת פסק זמן. אני והרכב הנגנים הנוכחי שלי מופיעים יחד כבר כמעט שנה, כך שיצא שעבדנו הפוך. התחלנו מההופעות במועדונים עם השירים שלי ואנחנו מסיימים באלבום המוכן. הצעד הבא, מבחינתי, הוא להתחיל לעבוד על שירים לאלבום השני".

-אז את סגורה על עצמך סופית בעניין המוזיקה?
"אצלי אין כזה דבר 'סגורה סופית' וכנראה ככה הכי נכון לי".