אין תמונה
"אנחנו לא יודעים איך הגענו להכרה עולמית". ארט ברוט

להקת ארט ברוט, מהנחשבות בסצנת האינדי-רוק בעשור האחרון, תגיע בשבוע הבא (שישי, 2.4) להופעה במועדון הבארבי בתל אביב. אדי ארגוס, סולן והוגה דעות, התייצב בצד השני של הטלפון (כלומר בלוס אנג'לס) לראיון מיוחד, ומיד ענה על השאלה שמעניינת את כולם - איך היה לעבוד עם פרנק בלאק מה"פיקסיז" על אלבומם האחרון "Art Brut Vs Satan".

"זו היתה התרגשות גדולה. הוא אמר לנו שהוא התאהב בנו משמיע ראשונה אנחנו מעריכים אותו מאוד. הוא אחלה בנאדם, וממש קל לעבוד איתו. כשהקלטנו את האלבומים האחרונים לקחנו את החלק של ההקלטה כעניין מאוד ארוך ומשעמם. עם ההנחיות של פרנק הכל הלך חלק וההקלטות לקחו פחות זמן".

-מה הבדל בין האלבום הזה לבין האלבום הקודם "It's a Bit Complicated"?
"פרנק לקח אותנו כמה צעדים קדימה. הוא באמת עזר לנו להפיק יותר מכל כלי ומכל תפקיד בהרכב.
הביטוי הכי גדול לשינוי נמצא בשיר 'Mysterious Bruises', שגדול באורכו מכל שיר אחר שאי פעם עשינו. פרנק עודד אותנו למשוך אותו ואני באמת חושב שזה לא היה נשמע ככה בלעדיו".

"אני כל הזמן מתעורר עם מכות שאני לא זוכר שקיבלתי"

-השיר האהוב עלי בדיסק מתאר בוקר קשה עם הנגאובר וחבלות שאין מושג מאיפה הגיעו. יש סיפור מאחוריו?
"כן, כל השירים שאני כותב הם בעצם מתארים סיטואציות שאני נמצא בהם. בנוגע לשיר הזה אני יכול הגיד שאני כל הזמן מתעורר עם מכות שאני לא זוכר שקיבלתי. כשאני מתקלח אני רואה את כל הפצעים והסימנים ואני שואל את עצמי, איך עשיתי את זה לעצמי? ואז אני מתחיל ללחוץ עליהם כדי לראות שזה באמת כואב. אל תנסה את זה בעצמך".

-אתה יכול להיות בטוח שאנסה. כמה אתה פיכח כשאתה כותב את השירים?
"בוא נגיד שאני צריך להיות ב'וייב' הנכון כדי לכתוב שירים. לפעמים אני שיכור יותר ולפעמים אני שיכור פחות. כשאני ממש שיכור אני אוהב להקליט את המילים שעולות לי לראש באותו רגע דרך הפלאפון שלי. למחרת אני מקשיב למה שהקלטתי ולמרות שהכל נשמע לי כמו שטויות, אני אוהב את זה".

-ולפי השיר "Dc Comics And Chocolate Milkshake" אני מבין שאתה מעריץ גדול של קומיקס. יש דמות אהובה שאתה יכול להמליץ עליה לחובבי הקומיקס שבנינו?
"הדמות האהוב עלי מכל הזמנים היא Booster Gold. אני אוהב אותו מאז שהייתי בן 12. הבחור הציל את היקום. אני לוקח את הגליונות שלו כמעט לכל מקום".

"הקטע האנגלי-גרמני עזר לנו להתפרסם"

-שיר נהדר. אלבום מצוין. תבצעו אותו בתל אביב?
"פחות או יותר אנחנו נבצע שירים מכל האלבומים. יש הרבה חומרים ישנים שאנחנו לא מרפים מהם".

-Art Brut מכונים "הרכב אנגלי-גרמני", למה מתעקשים על השילוב?
"זה קרה בצורה מקרית לגמרי. כשההרכב רק הוקם, פגשנו בלונדון את המתופף מייקי ברייר ואת הבסיסטית פרדי פידבק ששניהם במקורם מגרמניה. הם לא הכיר אחד את השני ושניהם מחלקים שונים אחרים של גרמניה. אתה יכול להיות בטוח שזה עזר לנו להתפרסם".

-איך הגעתם להכרה עולמית?
"היופי הוא שאני באמת לא יודע! אפשר להגיד שאנחנו עובדים קשה, אבל כנראה שיש בזמן האחרון קהל גדול לסגנון המוזיקלי שלנו".

"הושפעתי מאוד מג'ונתן ריצ'מן"

-מאיזה סגנונות אתה השופעת? לא שמעתי אמנים אחרים ששרים כמו שאתה שר.
"אני מאוד הושפעתי מהמלחין והכותב Jonathan Richman מארה"ב. אני מנסה לחכות אותו מאז הפעם הראשונה ששמעתי אותו שר, אבל לא ממש הולך לי. אני מאוד מושפע גם מפופ. יש המון אמני פופ בריטיים ישנים ועכשוויים שאני אוהב".

-שמעתי שאתה היית צופה נלהב בתוכנית הבריטית Top of the Pop.
"כן אבל לצערי התוכנית ירדה. הם לא ידעו להעריך את מה שיש להם בידיים!".

-ואתה צופה פרויקטים פופיים בעתיד?
"אני לא מאמין שפופ כרגע ייצא ממני. אבל כשנסיים עם סיבובי ההופעות אנחנו כנראה נתחיל לעבוד על אלבום רביעי של ארט ברוט, ובשלב יותר מאוחר אני יוצא לסיבוב הופעות בארה"ב עם עוד פרויקט שאני עובד עליו שנקרא 'Everybody was in the French Resistance…Now'. אז אפשר להגיד שאהיה די עסוק בזמן הקרוב".

"אני קצת מקנא ב'The Indelicates'"

אין תמונה
"מונוטוניקס? אבדוק ואחזור אליך עם תשובה"

-מכיר אמנים ישראלים?
"ההרכב היחידי שאני מכיר הוא 'אלקטרה', שינגנו איתנו בשישי הבא. אחלה מוזיקה, אבל לצערי לא יצא לי להקשיב לעוד אמנים מישראל מלבדם. יש לך הרכב שאתה יכול להמליץ?".

-יש את "מונוטוניקס" שמופיעים בעולם.
"אני אחפש ואחזיר לך תשובה!".

-ולך יש הרכב מהסצנה שלכם, שאתה מרגיש שאנשים צריכה להיות מודעות אליו?
"החברה האהובים עלי כרגע הם 'The Indelicates'. יש להם כתיבה מאוד אינטליגנטית ומוזיקה מצויינת.לפעמים אני קצת מקנא בהם".