אין תמונה
"מוזיקה אצלי באה מכיף, קודם כל צחוק". אבי בר

אבי בר, בן 30, מוציא היום את "יד ביד", שיר רוקנ'רול בגוון סיקסטיז-סבנטיז, שהוא גם סינגל ראשון לקראת אלבום בכורה. על האלבום עובד בר בימים אלה עם מיקי הררי, גיטריסט "החברים של נטאשה".
"השיר נשמע רוקנ'רול, אבל נכתב על פסנתר בצורה ג'אזית", מסביר בר. "עם מיקי הוספנו גיטרות והוא קיבל תפנית מג'אז לרוקנ'רול עם ליין מדליק. מפליא איך ממשהו רגיש ואישי זה הופך למפלצת שאין לך שליטה עליה וזה מדליק לגמרי. יש לי עוד 200 שירים בדרך. אני עושה את זה המון שנים אז יש מבחר. אני כותב הרבה, תלוי גם באיזה מצב רוח. אם אני נכנס לעניין שיר יכול לקחת 40 שניות, לא כולל עיבוד".

האלבום של בר ייקרא "על אהבה וצרות" ומורכב ברובו משירי רוקנ'רול, קצביים לצד בלדות. טבעי, בהתחשב בכך שבר הוציא ספר שירה בשם "שירי מחאה", ניגן עם המפיק משה לוי ולהקת שליחי הבלוז והוציא לפני כמה שנים סינגל מוקדם בשם "רוקנ'רול", שזכה לביקורות מפרגנות.

"אני מקווה שניצן זעירא יעשה ממני בן-אדם"

למרות זאת בר לא מגדיר עצמו כ"רוקר" ואוהב להתבסס בעיקר על כתיבה הומוריסטית. "מוזיקה אצלי באה מכיף, קודם כל צחוק, אחרת זה לא היה מחזיק מעמד", מסביר בר. "בכלל, במדינה כמו ישראל בלי הומור אתה יכול להתאבד כי זה בלתי אפשרי אחרת. ההומור אצלי מולד, אני לא יכול להפסיק לצחוק 50 פעם ביום מכל מה שאני רואה, מרוב שדברים עצובים אני חייב לצחוק. הכי מצחיק אותי כשמיקי הררי מחליט שהוא מתופף. הוא הרי גיטריסט ענק ומתופף לא רע אגב, זה היה הכלי הראשון שלו, אבל הוא קורע אותי. אני מבטיח לך שבחזרה אחת שלנו אתה נקרע על התחת".

לסיפור של אבי בר יש גם צד ניו-יורקי. אביו הוא בעלים של מועדוני ג'אז ובלוז במנהטן, מקומות בהם גדל וספג את האווירה הנכונה. "ישבתי על הברכיים של קרלי ראסל, הוא היה בן 70 נראה לי וניגן עם צ'ארלי פרקר. פגשתי אותו אחד על אחד. גם ראיתי את הסטונז במדיסון סקוור גארדן בתקופה שעבדתי במועדונים של אבא שלי, אבל החלטתי לעשות את המוזיקה שלי בארץ, בתקווה שניצן זעירא המפיק יעשה ממני בן-אדם".

"לא אכפת לי להיתקע פה 30 שנה. העיקר שנעשה כיף"

-יש מחשבה על להופיע בניו-יורק?
"כן. יש לי תרגומים של שירים שלי לאנגלית. יש לי שם הרבה קשרים ואפשר להוציא שם דברים לפועל. הדיסק שייצא בארץ יכול להיות בהחלט מקפצה לחו"ל, למרות שלא אכפת לי להיתקע פה 30 שנה. העיקר שנעשה כיף".

-מתי תוציאו את האלבום?
"האלבום השלם עדיין לא מוקלט, אבל השירים מעובדים ומוכנים להקלטה, תוך שבועיים הוא יכול להיות מוכן. בינתיים אנחנו מנגנים ומופיעים. היתה לנו הופעה בבארבי לפני שלושה חודשים ובקרוב תהיה עוד אחת. הרכב שמנגן איתי זה לא ההרכב שהקליט והוא עוד יכול להשתנות, אולי נצרף את ז'אן פול זימבריס או אלון הילל כמתופפים בשלב יותר מאוחר".