כל החתיכים אצלי – צולעת (תמונת AVI: mako)
איה זהבי פייגלין. "שרות חווה אלברשטיין" | תמונת AVI: mako

פסטיבל יערות המנשה ייצא לדרך בפעם השישית ביום חמישי הקרוב ב"יער הקיבוצים" שברמת מנשה, ויתקיים במהלך סוף השבוע (15-17 במאי). בשנים האחרונות תפס הפסטיבל תאוצה כאחד מאירועי המוזיקה המעניינים בארץ. הליינאפ הפעם מבטיח במיוחד, בזכות השתתפותם של עשרות אמנים שחלקם יעלו למופעים חד-פעמיים בשיתופי פעולה מיוחדים לפסטיבל, כמו למשל עמיר לב, האיינג'לסי, מרסדס בנד ומופע הארנבות של ד"ר קספר ועוד רבים. בסך הכל צפויים להתקיים 90 מופעים על פני ארבע במות ב-3 ימים.

בין כל עשרות ההופעות מבצבצות כמה מומלצות במיוחד במהלך סוף השבוע הקרוב, אז הנה חמש סיבות טובות לנסוע עד ליערות המנשה, כולל קליפ בבכורה של שלמה גרוניך והאורקסטרה של אבי לייבוביץ'.

לי טריפון, בנות חווה (צילום: רועי ברקוביץ')
לי טריפון במופע המקורי "בנות חווה" | צילום: רועי ברקוביץ'

זמרות שרות חווה אלברשטיין
חמישי 20:00 במת השורש
המופע המקורי עלה כבר לפני חמש שנים באופן חד פעמי תחת השם "בנות חוה", אבל התגובות המדהימות הובילו להקלטת פרויקט במסגרת "עבודה עברית". האלבום כולל נציגות מכובדת של 19 יוצרות מכל גווני הקשת המוזיקלית, שהקליטו גרסאות כיסוי מעולות. שמונה מתוכן, ישתתפו בפסטיבל עצמו - יעל דקלבאום, אפרת בן צור, קרני פוסטל, לי טריפון, איה זהבי פייגלין, תמר אפק, אביגיל רוז ונעם נבו בזכותן היאוש יעשה יותר נוח, כפי שמצפים מפיקי המופע: "הנגנים (שהם נגני להקת כל החתיכים אצלי) כבר עובדים רבות בחדר החזרות על העיבודים, בפני עצמם ויחד עם עם כל אחת מהזמרות המשתתפות, וכולנו כבר מחכים לראות את זה על הבמה הגדולה של יערות מנשה. המימד האלטרנטיבי של האלבום ושל בחירת הזמרות שבו הוא חלק בלתי נפרד מהפרויקט הזה, ולכן פסטיבל כמו יערות מנשה הוא בית מאד טבעי לחשיפה של הפרויקט הזה. אנחנו מאד מתרגשים ומצפים לשמוע את הזמרות הנהדרות מעבירות את העצמה של הביצועים שלהם מהאלבום אל המופע החי, בתפאורה ובאווירה הייחודית של היער".

הקולקטיב בהופעה של שלומי שבן בהיכל התרבות (צילום: ענבל צח)
הפעם הם המארחים. הקולקטיב בהופעה של שלומי שבן | צילום: ענבל צח

הקולקטיב מארחים את שלומי שבן
חמישי, 22:00 במת השורש
בדרך לאלבום חדש ואחרי שליוו את שבן בהקלטות האלבום "תרגיל בהתעוררות", הלהקה השיתופית עוצרת לחוויה ביערות. מי שעוד לא היה חלק מהטירוף שמביא איתו הפרפורמנס הקולקטיבי, חייב לטעום מהתופעה שכבר צוברת פופולאריות בהופעות ברחבי אירופה. שבן כמובן ילהיט את המדורה עם זיקוקים מהאלבום החדש,  מה שצפוי להפוך את המופע הזה לשיא הפסטיבל.

אין תמונה
עם מתן אפרת. מאיה בלזיצמן

מאיה בלזיצמן ומתן אפרת
שישי 11:30 בבוקר, במת השורש
קשה לספור את כל הפרויקטים בהם ניגנה בשנתיים האחרונות מאיה בלזיצמן. הצ'לו שלה מופיע בלי סוף ברשימות קרדיטים מאהוד בנאי דרך יוני בלוך ועד נינט איתה היא יוצאת בימים אלו לסיבוב הופעות אקוסטי. במקביל היא מריצה מופע עם מתן אפרת שמתבסס על קאברים לקלאסיקות רוק ופופ, שמציגים אותה גם כזמרת נהדרת.

עכשיו השם שלה ייכנס גם לרשימת האמנים בפסטיבל והיא שמחה במיוחד על כך: "זו הולכת להיות הפעם הראשונה שלנו בפסטיבל יערות מנשה ואנחנו נרגשים מאוד לקראת ההופעה. אנחנו שמחים על ההזדמנות שניתנת לנו להשמיע את המוזיקה שלנו לכל מי שבא לשמוע אותנו. בהופעה אנחנו הולכים לבצע שירים חדשים לצד קאברים לשירים שאנחנו אוהבים וקטעים אינסטרומנטליים מקוריים".

שני /אחרון/ אוקטובר
שישי, 16:45, במת הסצנה
מדובר במופע איחוד אם תרצו, כי מאז יצא אלבום הבכורה שלהם "יופי" ב-2010, הם לא ממש הופיעו. הכריזמה הנדירה על הבמה בשילוב האמירה הפוליטית עוררה השוואה ל"נושאי המגבעת" והקהל סביבם הלך וגדל. ההופעה הזו היא מעין בחינה אם קיים חשק לסיבוב שלם ואלבום חדש, כיוון שישי גרוס הסולן, בכלל לא פוסל: "כבר שלוש שנים שלא הופענו. שלוש שנים ומשהו עדיין בוער בעצמות. משהו עדיין בוער בורידים. משהו עדיין בוער בלב. חשבתי שהבעירה הזו תדעך עם הזמן, אבל לא. זה בוער ורק שורף יותר ויותר ולא רק אצלי. אני מגלה שאצל עוד אנשים זה בוער ושורף וצורח. רוצה לעוף, רוצה שקט, רוצה מנוח ומרגוע והיה לפתע מגיעה לה הזמנה מהיער, 'בואו אליי, שימו ידכם בידי ונצאה לטיול, בואו/לתת/בראש'. ולרגע אחד הלב שלי מחסיר פעימה. ולרגע אחד אני נושם. לרגע אחד אני רגוע לגמרי. והולך/לתת/בראש".

לייבוביץ' אורקסטרה ושלמה גרוניך
שבת, 15:00, במת השורש
פרויקט הדגל של המוזיקאי אבי לייבוביץ' בעשור האחרון, מתוכו נוצר האלבום משירי יענקל'ה רוטבליט שיצא לפני כחודשיים. 12 הנגנים כבר שיתפו פעולה עם הדג נחש, אסף אמדורסקי, שם טוב לוי ותמר אייזנמן והפעם מגיע לראשונה תורו של האיש וה"שירים הפשוטים", שלמה גרוניך. בנאליה לפני השקיעה ממש לא תהיה שם, יצירתיות ללא גבולות דווקא כן, כפי שמתכנן ליבוביץ': "האורקסטרה מאוד נרגשת לקראת הפעם הראשונה שלה בפסטיבל יערות מנשה. שמענו רבות על האווירה המיוחדת ואנחנו כבר לא יכולים לחכות להשמיע את קולנו שם. נוסף על כך זאת ההופעה המשותפת הראשונה שלנו עם שלמה גרוניך, הכנו עיבודים מיוחדים לכמה מהשירים האהובים עלינו שהוא כתב, כמו "רוזה מרציפן", "שירים פשוטים" ו"נואיבה". לכבוד מופע הבכורה שלהם יחד, שלמה גרוניך והאורקסטרה צילמו קליפ חדש שמובא כאן.