אין תמונה
"רצינו קאבר מגניב, שיהיה קטע, צחוקים". עידו לדרמן

עידו לדרמן, 33, יהיה בעוד חודש אבא לבן ראשון (טפו טפו טפו). אלא שלדרמן, סולן להקת הרוק "אמסטפ" ובסיסט "התקווה 6" לשעבר, חווה השבוע לידה מסוג אחר, כשהוא מוציא רשמית את אלבום הבכורה שלו "האור בעיניים". זאת אחרי שלפני כמה חודשים יצאה באופן בלתי רשמי, לדברי לדרמן, מהדורה של כאלף עותקים, שנמכרה לקהל בהופעות. מהאלבום יצאו עד כה מספר שירים, שמאופיינים בצליל רוק רך, שונה בהרבה מהשירים ששר לדרמן ב"אמסטפ". אבל אין ספק שאת מרכז תשומת הלב עומד לתפוס הביצוע של לדרמן ל"צליל מיתר", הלהיט הגדול של אייל גולן, שמצורף למהדורה הזו של האלבום כבונוס.

"הגרסה שלי ל'צליל מיתר' נולדה מדדי חזן, בעלים של חדר חזרות, שהשמיע לי אותו ואמר שיש לו חזון לביצוע רוק של השיר", אומר לדרמן. "הכרתי את השיר וחשבתי שהוא מאוד יפה. הוא הדליק וסקרן אותי והחלטתי לקחת אותו ולהתפרע לכיוון שאני הכי אוהב והכי מתחבר אליו, כי מן הסתם העיבוד הקודם שלו הוא לא משהו שהייתי עושה. זה נראה לי אתגר מסקרן ולא צפוי.

"אני מת לשמוע מה אייל גולן חושב על הביצוע"

"עבדתי על השיר עם הלהקה, עשינו אותו בהופעה והתגובות היו היסטריות ברמה שאף פעם לא ראיתי. פשוט בהופעות אחרי שאנחנו מנגנים את השיר הקהל בקושי נותן לנו להמשיך את ההופעה. אני עושה עוד קאברים בהופעות כמו למשל 'קרן שמש מאוחרת' של שלום חנוך בעיבוד שמזכיר את רדיוהד, ואין מה לעשות 'צליל מיתר' הכי מקפיץ, אנשים משתוללים. אחרי התגובות בהופעות הבנו שאנחנו חייבים להקליט את זה וחברת התקליטים "פליי רקורדס" אמרו לי שאני חייב לצאת עם האלבום ביציאה הרשמית עם השיר הזה, מה שלא היה מתוכנן".

-שמעת כבר מאייל גולן?
"אני מאוד מחכה לתגובה הזו. שמעתי שמועה שאייל שמע, אבל אני לא יודע מה היתה התגובה ומקווה שיקרא את מה שאתה כותב, ייצור קשר איתי ונשמע ממנו. אני מת עליו, חושב הוא אדיר".

-הקהל ישראלי כבר מורגל לקאברים כאלה מ"כוכב נולד".
"זה מה שרצינו. קאבר מגניב, קטע, צחוקים, שייצור תגובה אצל אנשים. זה הכיוון שלקחנו. אני חושב שזה בזכות השיר שהוא מדהים וגם החיבור שלי איתו מרגיש מאוד אותנטי, מרגישים שמשהו התיישב ונקלט. השיר מחובר עם ההופעה ואיתי וזה מה שיוצא את התגובה החזקה מהקהל".

"כל ההופעה שלי אני מחכה להגיע כבר ל'צליל מיתר'"

-מפריע לך שאתה תופס טרמפ על הפופולריות שלו?
"תראה, לא ישבנו וחיפשנו. לא חשבנו יותר מדי. היה ברור שיש פה קטע. לא חשבנו על קטע מסחרי, אלא על הנאה. מה שמגניב זה שדרך שיר כזה מוכר ואהוב לבוא ולהחדיר את הסגנון שאני עושה, שפחות מושרש אצל אנשים ופחות נחשפים אליו. את הסטייל של הגרסה שלי אתה לא שומע ברדיו הישראלי כל יום.

"מבחינתי היתה פה אופציה לחשוף משהו חדש, לפתוח קצת את האוזניים, ככה אני רואה את זה. כל ההופעה אני מחכה לקטע הזה עם הסיפור והביצוע והכי כיף לראות את הקהל שלי עף על הקטע. אני מאוד מבסוט שזה קרה במקרה ומרגיש מאוד טוב עם זה, מאוד נכון".

"לאמסטפ יש אלבום שלא יצא בשם 'סיפור שעוד לא סופר'"

אין תמונה
"בביצוע של 'צליל מיתר' בהופעות הקהל משתולל". עידו לדרמן בהופעה

-לפי לוח ההופעות שלך אתה חורש את כל הארץ בהופעות.
"כן, אני לא באמת רואה דרך אחרת. מבחינתי לא משנה מה קורה במקביל במדיה. הדבר האמיתי זה להגיע לאנשים אליהם ולהופיע, להסתכל להם בעיניים ולקבל מהם את האנרגיה שלהם. זה הדבר האמיתי ואני לא מוותר על זה. זו הדרך שלי תמיד היתה ותמיד תישאר, מה גם שאני נהנה ומתרגש מההופעות".

-נהנה כמו ב"אמסטפ"?
"אלה הנאה והתרגשות שונות ממה שהיה ב'אמסטפ', אותה אהבה אבל שונה. בתקופת 'אמסטפ' כתבתי במקביל שירים שלי והם אלה שיוצאים עכשיו באלבום. הם לא נכנסו לאף מסגרת שהייתי בה וברגע שיצאתי מהמסגרות הדרך היתה פנויה להוציא אותם בסטייל שלי. האלבום הזה הוא הזדמנות להוציא ממני באופן טבעי את עצמי באוירה כללית יותר מרוככת ממה שהיו רגילים עד עכשיו".

-ו"אמסטפ"?
"כרגע כבר שנה שהלהקה בהפסקת פעילות. הוצאנו EP ויש אלבום מלא שלא יצא לצערי הרב עד היום. יש לו שם שמדבר בעד עצמו, 'סיפור שעוד לא סופר'".