אין תמונה
הכי גראן הרמנו. מישל טלו

כבר כמה חודשים שהזמר הברזילאי ההורס מישל טלו משגע את העולם עם הלהיט הענק "Ai Se Eu Te Pego" ("אם אצליח לתפוס אותך"), שיר שהפך לריקוד ההבקעה המסורתי של כדורגלנים כמו כריסטיאנו רונאלדו מריאל מדריד, מרסלו וניימר.

עכשיו מגיע הלהיט של טלו גם אל "האח הגדול", והבנות שגרות בבית האח הגדול בישראל ירקדו אותו ב"מופע המחצית", במשחק הכדורגל מול נבחרת בית ה"גראן הרמנו", "האח הגדול" של ארגנטינה, שיערך בשבת. מי שמכיר את הארגנטינאים, שלא בדיוק מסמפטים את הברזילאים, היה יכול לחשוב ששיר ברזילאי בפורטוגזית עלול להרגיז אותם (והם בכלל מדברים ספרדית, או כמו ששאל קותי 'מה, אין להם שפה משלהם?'), אבל הלהיט הזה כל כך גדול וחובק עולם, עד שגם ארגנטינאים מושבעים יכולים ליהנות ממנו, או לפחות מהקצב והגרוב שלו.

הנתונים של "Ai Se Eu Te Pego" מדהימים. בחודש יולי, בעיצומו של הקיץ הלוהט, מישל טלו שחרר אותו להשמעה ולהורדה חינם אצלו באתר, ומאז השיר תפס תאוצה כמו השפתיים של צבי שפוגשות את השפתיים של אביבית. מספר הצפיות ביו טיוב לביצוע של טלו מבצע אותו בהופעה עבר את ה-201 מיליון, והשיר הגיע למקום הראשון במצעדי הפזמונים ברוב מדינות אירופה ואמריקה הלטינית.

בישראל הקטנה "Ai Se Eu Te Pego" יצא רשמית רק בחורף, והיה השיר הלועזי הכי מושמע ברדיו במשך חודשיים ברציפות, מתחילת דצמבר, עד תחילת פברואר, כולל שבועות בהן היה השיר הכי מושמע בכלל בארץ, אפילו יותר משירים ישראלים. מדובר בלהיט סוחף, שמתאים גם לחתונות וגם למועדונים, חוצה קהלים ושכבות אוכלוסיה, שגורם לך לנענע את אגן הירכיים ולהתחיל לרקוד גם בלי שתרצה, עם צליל אקורדיון קליט והמבטא של טלו, שמזכיר יותר מהכל את "דודו", הדמות של הברזילאי אותה מגלם יובל סמו במערכון "תגלית" של "ארץ נהדרת.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם הלהיט

ניימר רוקד את ה"איי סילצ'יפגו"

מי אתה מישל טלו

אז מי הוא מישל טלו, הזמר שעומד מאחורי הלהיט הענק? בעיקר זמר שמגיע מתחום המוזיקה העממית בברזיל, ממש לא כוכב פופ מיומו הראשון. מישל טלו נולד ב-21 בינואר 1981 (כן, בנות, הוא כבר בן 31) בעיר מדיאנרה במחוז פאראנה שבמערב ברזיל. את ההופעה הראשונה שלו על במה עשה בגיל 6 במסגרת מקהלת בית הספר עם שיר של רוברטו קרלוס (הזמר, לא המגן השמאלי). בגיל 10 אביו קנה לו אקורדיון (למי שתהה מהיכן הגיע הצליל של הכלי הזה ללהיט) ובגיל 12, בעידודם של בני משפחתו והשכנים, הקים מישל החתיך להקה של צעירים בשם "Guri" שניגנה מוזיקה ברזילאית מסורתית. בלהקה היה מישל הזמר המוביל.

מבחינת השכלה מוזיקלית כנגן, למד מישל טלו במשך חמש שנים נגינה בפסנתר. הוא מנגן גם במפוחית פה שהיא הכלי החביב עליו, באקורדיון ובגיטרה.

בגיל 16 הצטרף מישל טלו ללהקת "Grupo Tradição" והיה הסולן שלה משך 11 שנה, עד 2008. בין להיטיהם הגדולים בברזיל היו שירים כמו "Barquinho", "O Caldeirão", "Pra Sempre Minha Vida", "A Brasileira" ו- "Eu Quero Você". טלו, שכבר נחשב לגבר מושך, היה הכוכב של הלהקה וגם ניגן בה באקורדיון. הכי סקסי.

לפני כשלוש שנים וחצי עזב מישל טלו את הלהקה כדי להתחיל קריירת סולו. העזיבה היתה ברוח טובה אבל אחריה נעלם מההרכב אבק הכוכבים וחברים נוספים החלו לנטוש. טלו פצח בקריירת סולו שכללה את האלבום "Balada Sertaneja" בשנת 2009, עם הסינגלים "Ei, psiu! Beijo me liga", שהצליח מאוד ו"Amanhã sei lá". מצליח עוד יותר היה אלבום ההופעה החיה שהוציא טלו בהמשך. האלבום נקרא "Michel Teló - Ao Vivo", כלל את מיטב להיטיו מכל השנים, והעניק לטלו את "אלבום הזהב" הראשון שלו בברזיל.

ההצלחה האירה פנים למישל טלו בשנה האחרונה, בעקבות הלהיט הענק "Ai Se Eu Te Pego". הוא הופיע בספטמבר 2011 לעיני 50 אלף צופים יחד עם צ'או בוסקו וטראקו דאסלו, בשיאו של סיבוב הופעות שכלל 240 קונצרטים במופע שנקרא "Fugidinha Tour".

על פי נתוני "פורבס" צפו במישל טלו על הבמה כ-16 מיליון איש בשנת 2011, וההכנסות שלו הגיעו ל-18 מיליון דולר בשנה. לא רע עבור מי שגדל בעיר קטנה במערב ברזיל, חלם להיות זמר והיום הוא אחד הכוכבים הכי גדולים שיצאו מאמריקה הלטינית בשנים האחרונות.

לאחרונה הוציא טלו די.וי.די כפול בשם "Michel na Balada", המסכם את כל הקריירה שלו משנות ה-80' ועד היום, כולל שירים חדשים, ומשתתפים בו חוזה ריקו, ברונו א מארונה, ג'או בוסקו ועוד. מעניין אם בדי.וי.די הבא יכלל ריקוד המחצית של אביבית וויקטוריה מטורניר הכדורגל של "האח הגדול" יש ראל מול ה"גראן הרמנו" ארגנטינה.

>> נינט שרה בליברפול: "27 שנה הספיקו לי"