אלישע בנאי הגיע לאולפן כדי לספר על אלבומו החדש עם להקתו "40 השודדים", אותו הוא משיק הערב (רביעי, 15.2) בהופעה במועדון "בארבי" בתל אביב. בתחילת השיחה הסביר בנאי שהקעקוע שעל ידו הימנית כולל את מילות השיר "היי הי מיי מיי" של ניל יאנג, המדבר על כך שהרוקנ'רול לא ימות לעולם. "קורט קוביין התאבד בגלל המילים האלה", אומר בנאי, "שעדיף להישרף צעיר מאשר להתפייד. עשיתי את הקעקוע הזה לפני שנה בערך". על החזה יש לבנאי קעקוע ענק ובו ראש של אישה אינדיאנית - "יש לי אותו כי הוא יפה".

"מגיל 3 ידעתי שאני אהיה ברוקנ'רול", אומר בנאי. "בהתחלה ניגנתי מוזיקה שהיא יותר כסאח, עד שמישהו בא אלי ואמר לי 'ולי תירגע', ונתן לי גיטרה אקוסטית. טסתי לארצות הברית וגם היתה לי חברה, שאולי גם זה הרגיע אותי. אבל אז היא אמרה לי 'ביי' והשאירה אותי עם גיטרה אקוסטית ושברון לב, וככה נוצר השיר "ברצלונה". משם זה עבר לכל מיני חברים טובים, ולאייל אבן צור שהפיק את האלבום שלנו. לאט לאט זה התפתח, התגבשנו חבורה של חברים, שהייתי סוג של קפטן בה, יצאה לנו להקה, עבדנו שנתיים, ויצא לנו סוף סוף אלבום ראשון, שזה אחרי הרבה עבודה".

"הכתבה בעיתון? "אבא התעצבן ואמא בכתה"

-היום קשה לעשות רוק בארץ.
"במוזיקה אם אתה לא מצליח אתה נכנס לדיכאון, מו בכל דבר שאתה עושה. היום פתרו את זה בכל מיני דרכים יותר מהירות לעלות למעלה כמו ריאליטי. אני בחרתי בדרך של גלדיאטורים, לעלות מלמטה, למרות שאני לא יכול להתעלם מהנתונים שלי שהם 'בנאי' ו'זילברשץ'".

-מה אמרו ההורים על הכתבה בעיתון?
"אבא התעצבן ואמא בכתה, מה כבר יכול לקרות. כתבה ב-7 לילות זה הדבר הכי צהוב בעולם הבננות. שלחתי אסאמאסים של 'סליחה סליחה' והכל בסדר. סתם, אני מגזים. שלוש וחצי שעות דיברתי על מוזיקה, חצי שעה עניתי על שאלות חודרניות וזה מה שלקחו לראיון. זה בחירה שלהם, זה בחירה של בתקשורת, אני לוקח את זה בקלות כי לא מעניין אותי כלום חוץ מהמוזיקה, זו האמת. יצא האלבום שלנו וזה מה שחשוב".

"אני אוהב את משה פרץ, אבל כבן אדם, הוא חמוד"

-איך הרדיו?
"שלושתם הסינגלים הראשונים שהוצאנו, "חבר חדש", "כמו כולם" ו"ברצלונה", לא תפסו, והסינגל הרביעי 'סן דייגו' נכנס לפליליסט מלא בגלגלצ. גם התחנות של 'קול ישראל', ויקנעם ו-88 -103 ועוד תחנות נותנים לנו גב".

-את מי אתה אוהב במזרחית? עם מי היית עושה דואט?
"אני שומע המון מוזיקה ובקיא בהכל. במזרחית אני אוהב את משה פרץ, אבל כבן אדם, הוא בחור חמוד. אייל גולן, אתה יודע, זמר גדול, אתה יכול לקחת את הקול שלו ממנו? אתה לא יכול. אבל לפני שאני עושה דואטים הייתי מעדיף להופיע קודם כל בפני עצמי".

"השם בנאי יכול להיות לך לרועץ? -הוא כבר היה"

-איך מקבלים בלהקה את ההובלה שלך, שזה "אלישע בנאי ו-40 השודדים"?
"אלה שירים שאני כתבתי. והלחנים שלי. אחרי שהיו לי מילים ולחן באתי לחברים הכי טובים שלי - מתי, איתמר ונועם וג'ו, ואמרתי 'בואו נעשה את זה ביחד".

-אז בשביל מה אתה צריך להקה?
"כי הם נותנים לי אחלה של גב, נגנים מדהימים".

-השם בנאי יכול להיות לך לרועץ?
"הוא כבר היה. כמו כל דבר גדול זה יכול להיות לטובתך ויכול להיות לרעתך. אין מה לעשות. כבן אדם אני מסתכל על החיים כסוג של 'ילו בריק רואוד', יש לי אבנים בדרך, אם הן יפות אני מכניס אותן לכיס ואם לא אני מזיז אותן וממשיך ללכת".