אינטרפול פרומו (צילום: Jelle Wagenaar)
הדבר האמיתי. אינטרפול | צילום: Jelle Wagenaar

ישנן לא מעט להקות אינדי-רוק טובות בעולם, ויש את אינטרפול. הרכב הפוסט-פאנק האמריקני הנחשב לאחד ההרכבים המרעננים והמשמעותיים בעשור האחרון. בואם לישראל מקרב אותנו עוד יותר למה שמתרחש בפסטיבלי הרוק בחו"ל, אשר מאכלסים את ההרכבים המובילים בעולם.

הופעת חובה לכל חובבי הרוק בארץ

אינטרפול הם לא עוד הרכב צעיר שמגיע למועדון צנוע ומנגד גם לא "דינוזאורים" בני ארבעים שנה או יותר, שעוברים פה כדי לנשנש כמה דולרים או למלא את האצטדיון הנורא ברמת-גן. מדובר בדבר האמיתי, להקה שיודעת להרעיש על גבול האוונגרד, עם ניסיון במה של למעלה מעשור ורקורד מוכח של ארבעה אלבומים מוערכים. יש להם קו מוזיקלי חד לצד ווקאליות קודרת של הסולן פול בנקס. בקיצור, מדובר בהופעה שהיא בגדר חובה לכל חובבי הרוק בארץ.

דניאל קסלר, אינטרפול (צילום: Bryan Bedder, GettyImages IL)
"מי שלא אוהב אותנו - זו זכותו". הגיטריסט דניאל קסלר, אינטרפול | צילום: Bryan Bedder, GettyImages IL

זו הפעם הראשונה שהגיטריסט דניאל קסלר וחבריו לאינטרפול מגיעים לישראל וקסלר מודה שהם מתרגשים. "כן אנחנו מאוד מתרגשים. אנחנו יודעים שיש כאן הרבה הופעות וקהל של רוק ומצפים לזה בקוצר רוח. אבל אנחנו מתרגשים מכל מקום חדש אליו אנחנו מגיעים".

-רציתם להגיע להופעה בישראל או שהגיעה ההצעה ופשוט לקחתם אותה?
"לא ידענו אם נגיע בשלב מסוים לישראל מהסיבה הפשוטה שזה לא היה בראש שלנו. כשהגיעה הצעה והרגשנו נוח איתה אז לא היססנו, מכיוון שזוהי עוד מדינה לבוא להופיע בה. כרגע אנחנו מאוד שמחים שזה התאפשר לנו”.

"אנחנו לא מודעים לכמויות האהדה של הקהל הישראלי כלפינו"

-יש לכם קהל אוהדים לא קטן במונחים מקומיים.
"אנחנו לא ממש מודעים לכמויות האהדה של הקהל הישראלי אלינו ולא יצרנו קשר עם מעריצים מאצלכם. אנחנו גם לא מכירים להקות ישראליות, אבל זה בעצם מה שעושה את המפגש הזה למעניין אפילו יותר. ישראל בתולית לגמרי מבחינתנו, אנחנו נגיע ונראה בדיוק מה מחכה לנו".

-מה אתם מתכננים להופעה הזו? להיטים מוכרים או את הליין אפ הקבוע של הסיבוב?
"זה תמיד מה שמרגיש לנו באותו רגע, אנחנו מגיעים להופיע ואז לפי תחושת הבטן אנחנו בוחרים מה לבצע. כמובן שנתמקד בלא מעט להיטים, אך עד שלא נגיע לא נדע בדיוק מה אנחנו הולכים לבצע על הבמה. אף פעם אין לנו ליין אפ קבוע וכל מופע לגופו”.

דניאל קסלר, אינטרפול (צילום: Bryan Bedder, GettyImages IL)
"נחליט מה ננגן כשנגיע להופעה. אף פעם אין לנו ליין אפ קבוע וכל מופע לגופו". דניאל קסלר, אינטרפול | צילום: Bryan Bedder, GettyImages IL

-בשנים האחרונות היו כמה להקות ואמנים שסרבו להגיע לישראל בגלל לחצים פוליטיים. אתם מושפעים מכך, חוויתם לחצים כאלה?
"אנחנו באמת מעדיפים להתמקד במוזיקה ובהתרגשות להגיע להופיע במדינה שלא הופענו בה. אין לנו רצון להתייחס לדברים אחרים חוץ מזה. כל השאר לא רלוונטי אלינו. המוזיקה היא הסיבה להגעתנו לישראל. זה צריך להישאר ככה ובזה אנחנו מעדיפים להתרכז".

-אינטרפול עברה כמה שינויים. עברתם בין לייבלים והחלפתם נגנים. איך זה השפיע עליכם?
"הלהקה עברה שינוי עיקרי אחד למעשה, כשהבסיסט קרלוס דנגלר עזב את ההרכב. קרלוס היה חלק נכבד מאיתנו, חלק מבסיס הלהקה. הוא עזב למטרות אישיות שהיו חיוביות לו ולבחירה של המשך עתידו. למרות שהיה לנו קשה עם זה, קיבלנו את זה בחום ואהבה. הנגנים שהגיעו הם בדיוק מה שרצינו, מוזיקאים נהדרים שהשתלבו מצוין עם השלד שנשאר עד היום. כיום אנחנו מלוכדים כמו פעם ומרגישים שאין שום שינוי בתוכן הבסיסי של הלהקה”.

"יש סיכוי שבעתיד הרחוק נוציא עוד אלבום"

-האלבום האחרון, "אינטרפול", שיצא בשנה החולפת, קיבל לא מעט ביקורות שליליות. היו כאלה שטענו שלא ממש שיניתם משהו לעומת האלבומים הקודמים, שניסיתם לחזור לתקופת "Turn On The Bright Lights" האלבום הראשון שלכם.
"אני חושב שכל אלבום חדש שמוציאים מייצג את הדרך החדשה של ההרכב מבחינה יצירתית. אנחנו הוצאנו את 'אינטרפול' והרגשנו בדיוק ככה. מי שחושב אחרת זו זכותו".

-מה התכניות שלכם בימים אלה?
"אנחנו כרגע מתמקדים בהופעות בעיקר ומעוניינים שזה ימשיך להיות הקו. יש לנו אהבה גדולה לשטח ומאמינים שככל שנופיע יותר כך נוציא מעצמינו יותר. יש סיכוי שבעתיד הרחוק נוציא עוד אלבום, אך כרגע זו ההתמקדות העיקרית שלנו”.

דניאל קסלר, אינטרפול (צילום: Mark Metcalfe, GettyImages IL)
"היה לנו קשה עם העזיבה של קרלוס הבסיסט". דניאל קסלר, אינטרפול | צילום: Mark Metcalfe, GettyImages IL