חברי להקת "הדג נחש" יתארחו בתוכנית מיוחדת בת שעתיים בשם "זמן להתעורר – מהיום ועד אז", אשר תשודר בערוץ 24 ביום העצמאות: בשני ערב יום העצמאות ה-15.4 ב-21:30, ובשלישי יום העצמאות ה-16.4, ב-19:30 וב-23:15.

בתוכנית ישוחחו חברי "הדג נחש" עם המנחה לירון תאני על אלבומם החדש "זמן להתעורר", ועל הישראליות שלהם כאנשים וכמוזיקאים, כולל שירי המחאה שיצרו, בסוג של מסע לאורך הקריירה שלהם מתחילת הדרך ועד היום. במהלך התוכנית ישודרו קליפים מובילים של "הדג נחש". את התוכנית ערכו תאני ודרור נחום.

אחת השאלות שתעלה לדיון בתוכנית היא האם להקת "הדג נחש" היא הלהקה הכי "ישראלית" שפועלת כיום בארץ? "תמיד ניזונו ממה שקורה פה, זה הדי אן איי שלנו שנוצר תוך כדי העבודה", אומר גיא מר חבר הלהקה. "הבאנו מוזיקה עם סטייל מחו"ל ועשינו אותה בעברית באדפטציה שלנו".

"אתם אומרים דעות של שמאל קיצוני וזה מתקבל כי זה אתם"

לירון תאני מתייחס לצליל המזרחי-ערבי-ים תיכוני שחדר עם השנים למוזיקה של הדג נחש. "המסע של הדג נחש הוא להגדיר מי אנחנו, מה אנחנו ומה אנחנו עושים פה, בטואטל זה מה שיוצא מהמוזיקה שלנו.", עונה שאנן סטריט סולן הלהקה. "אנחנו תמיד מנסים להבין איפה אנחנו חיים. ואנחנו חיים במזרח התיכון, יש מסביבנו המון ערבים, אנחנו טיפה של יהודים בתוך ים של ערבים, זה האורגינל, אבל לא מרגישים את זה ביום יום מספיק. אני חושב שכבחברה אנחנו צריכים למצוא את הקשרים לסביבה שלנו, והאמנות תמיד הולכת לפני החברה".

תאני: "קשה תמיד להוביל ולהגיד את הדעות הלא פופולריות".
סטריט: "זה לא בכוונה, אנחנו אומרים את הדעות שלנו.

תאני: "זה הורג אותי, אתם אומרים דעות שנפתלי בנט היה מגדיר אתכם עליהן כ"שמאל סהרורי", וזה עובר חלק. חבר'ה עם כיפות סרוגות ששרים את זה בהופעות שלכם וזה עובר. כלומר אם 'הדג נחש' אמרו משהו זה בסדר, לגיטימי".
סטריט: "מדהים, בנזונה. בקטע הזה יש לנו מזל. אנחנו יכולים להגיד כל מה שאנחנו רוצים, לא שמים מחסום על הפה אף פעם וזה מתקבל. ולומדים את זה באוניברסיטה ובבית ספר וזה מחלחל לכל מיני שדרות. יש לנוממזל".

תאני: "הדג נחש יביאו את השלום".
סטריט: "ספיישל הדג נחש עד שיהיה שלום".